Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2002 #1 Skrevet 23. mars 2002 Jeg er trett og uopplagt, det føles som om kroppen skriker etter søvn. Jeg vil gjerne ha tips på naturmedisiner eller lignende som jeg kan prøve. (Ikke ginseng pga at jeg har mye varme, og ginsengen øker det) Jeg spiser "normalt", tar vitamin og mineraltabletter, sover sånn noenlunde ok, rører en god del på meg. Det er tatt prøver av stoffskiftet og de var ok. Jeg kan jo nevne at jeg er i tidlig overgangsalder, og tar hormonmedisiner for det. (Men var ofte trett før også). Jeg tenkte på å kontakte en Homeopat, men det er ingen her hvor jeg bor. Takknemlig for tips! Klem fra tung-i-hodet
Freetime Skrevet 23. mars 2002 #3 Skrevet 23. mars 2002 En venninde av meg slet med de samme symtomene som du gjør,og hun trodde det værste,fikk tatt en masse prøver hos legen..og da fant de ut at hun manglet jern. Man skal ikke ha for mye eller for lite jern,begge deler kan gi symtomer på tretthet.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2002 #4 Skrevet 23. mars 2002 Hei og takk for svarene Jeg har ikke forsøk Barbasco+ (eller hvordan det nå skrives..) Har du noen erfaring med det? Det kan jo være at jeg mangler jern, men pga min tidligere overgangsalder, har jeg omtrent ikke hatt blødninger de siste tre årene. Skal få sjekket jernnivået for sikkerhetsskyld. Jeg fikk en flaske Noni-juice hos ei venninne i dag, har ikke så stor tro på den men skal forsøke
Dystonia Skrevet 23. mars 2002 #5 Skrevet 23. mars 2002 Jeg har ikke selv erfaring med Barbasco+ i forbindelse med overgangsalder, men jeg vet om flere som har fått "et nytt liv" med dette. Jeg brukte Barbasco+ i kombinasjon med andre ting i fjor høst, og jeg vurderer å starte på igjen nå.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2002 #6 Skrevet 23. mars 2002 Hei I Adressa idag (Ukeadressa)sto det en liten artikkel ang. lavt stoffskifte. Jeg vil ikke uroe deg, men kanskje en ide å snakke med legen din om dette? Det sto bl.a: ..."Du føler deg sjelden opplagt, men er trett til alle døgnets tider og har et økt søvnbehov. Noen blir urettferdig beskyldt for å være late. Etter hvert inntrer sløvhet og nedsatt hukommelse. Du mangler initiativ og tingene blir liggende ugjort rundt deg. Ofte kan sykdomen minne om en depresjon..." Liten sjans for at dette gjelder deg, men kanskje verd å ha i bakhodet?
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2002 #7 Skrevet 23. mars 2002 ....sorry...er vist litt trett selv jeg...du har jo tatt prøver av stoffskiftet! Glem det siste innlegget
Freetime Skrevet 23. mars 2002 #8 Skrevet 23. mars 2002 Glemte å nevne at venninnen min også er i overgangsalderen,hun bruker også en form for tabeletter,har ikke spurt hva det er,muligens østrogen...Noni er nok ikke så dumt å ta uansett,det er bare så skrekkelig dyrt.Har du prøvd jernekstrakt?Mye mer effektivt enn tabeletter.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #9 Skrevet 24. mars 2002 Takk skal dere ha Til deg som skrev om stoffskiftet, det var som å lese om meg Jeg føler meg skikkelig lat og reagerer på at jeg har så dårlig hukommelse (den var god før, og jeg er bare 28 år). Jeg tok nye blodprøver for ei uke siden, og jeg tror stoffskiftet ble testet på nytt, får svar etter påske. Vil bare sove og sove, men søvnet er ikke alltid så god den heller. Har lyst å forsøke Barbasco, men det var jo litt dyrt da. Får man kjøpt det på helsekostbutikkene eller må det bestilles? Jeg spiser østrogentabletter hver dag, er nødt til det for å ikke få hetetokter, depresjon ol.
Dystonia Skrevet 24. mars 2002 #10 Skrevet 24. mars 2002 Du får dessverre ikke Barbasco+ på helsekosten, det må bestilles. Informasjon kan du få om du sender meg en mail.
Dystonia Skrevet 24. mars 2002 #11 Skrevet 24. mars 2002 Glemte en ting - de fleste som bruker Barbasco+ kan kutte ut østrogen uten problem.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #12 Skrevet 24. mars 2002 Ginseng skal jo fungerer ganske greit... Hvis du alltid er trett kan det jo hende det er søvn du virkelig trenger. Du bør forsøke Valerina Natt - naturmiddel som får deg til å slappe av og sovne raskt. (Så du slipper å være trett dagen etter) Pass på å få nok søvn, nok mat, nok luft og nok kjærlighet!
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #13 Skrevet 24. mars 2002 Jeg har forsøkt ginseng og det ble jeg skikkelig kvalm og varm av. Jeg sovner fort om kvelden, men sover altfor lett (drømmer mye og husker ofte drømmene, men jeg våkner minst 6-7 ganger pr natt og sovner fort igjen). Jeg har forsøkt alt i fra sove så lenge jeg vil, stå opp litt tidligere og veldig tidlig -ingenting fungerer for jeg er trett uansett. (hvis jeg står opp veldig tidlig, så kan jeg bare glemme å fungere den dagen...) Legger meg alltid i 11 tiden om kvelden (eller før), og klarer ikke å være våken lengere enn det i helgene heller. Kroppen og hodet er liksom så tunge, kjennes ut som om hvert ben veier 50 kg... Når det er sånn nå, hvordan blir det når jeg er 80 år da Det er sikkert noe som er galt for jeg har ofte verk i musklene også, men så er det å finne ut hva det er -og hva som hjelper *sukk* Mvh Anne
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #14 Skrevet 27. mars 2002 Du spiser vitaminer og mineraler. Men spiser du tilstrekkelig med fet fisk eller evt. tar omega 3 (fiskefett), f.eks. Eskimo eller Møller Dobbel med fol.
Keeran Skrevet 28. mars 2002 #15 Skrevet 28. mars 2002 Snorker du? Det kan redusere søvnkvaliteten mye. Keeran1212[ Dette Innlegg er endret av: Keeran den 2002-03-28 13:39 ]
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #16 Skrevet 28. mars 2002 Noni Juice kan nok hjelpe deg mye ja! (Drikker det selv med stort hell) Men det må være Tahitian Noni Juice, alt du får kjøpt på apoteket er bare billige kopier med dårligere kvalitet.12
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #17 Skrevet 29. mars 2002 Takk for hjelpen alle sammen Jeg har tatt Tahitian Noni juice i ei uke nå, må nok ta det noen uker til før jeg merker noe. Men jeg HATER smaken *usj* Det minner om saft og det liker jeg ikke... Jeg snorker bare litt hvis jeg ligger på ryggen. Sover som regel på siden, så da går det bra. Jeg tror jeg skal forsøke med Barbasco+, må bare vente til en måned med bedre økonomi før jeg bestiller det (Det er ikke dyrere enn andre ting, billigere enn Noni f.eks, det er bare det at man kjøper for 4 måneder og da blir det litt penger på engang)
juni Skrevet 14. april 2002 #18 Skrevet 14. april 2002 Jeg ville absolutt ha kontaktet en homeopat. Finnes det ikke der du bor, så dra til en! Du skal ikke dit ofte uansett. Muligens er det noe du spiser som du ikke tåler, kanskje er det bare en liten filleting som hemmer deg? Jeg gikk i flere år og var konstant trøtt. Etter mange kjipe besøk hos uvitende leger leste jeg meg fram til at jeg har Candida. Har testet meg selv så mange ganger at det ikke fantes tvil. Vanskelig å legge om kostholdet, men når man merker en slik bedring går det greiere. Har klart å kontrollere soppen i mange år, men man blir ikke kvitt den uten hjelp, så nå går jeg hos homeopat og er midt i kuren. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #19 Skrevet 14. april 2002 Bare et lite NB... PCOS (polycystisk ovariesyndrom) kan føre til tretthet hos mange kvinner uten at de er klar over det. Dette var tilfelle for meg... PCOS skyldes ubalanse i hormonene i forbindelse med at man får mange små cyster på egglederne. Andre symptomer varierer fra person til person, men overvekt, problemer med hårvekst, kviser osv er noen av disse symptomene. Maria H.
Anne Skrevet 15. april 2002 #20 Skrevet 15. april 2002 Du sier du har normalt kosthold, men det er mange som tror de lever sunt men som ikke gjør det likevel. Jeg har vært veldig plaget med tretthet hele livet. Nå er jeg det ikke lenger. Min løsning: Vekk med såkalte raske karbohydrater (som forårsaker høy insulinproduksjon og dermed raskt lavt blodsukker). Produkter som inneholder mye slike er sukker og hvitt brød samt pasta, ris, potet. NB!Det meste av brødet du får på butikker i Norge er hvitt brød.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå