Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #41 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Jeg lurer på om man må ta de hvite pillene (sukkerpillene) når man bruker Loette 28? Heisann. du trenger ikke ta de hvite sukkerpillene =)
Gjest ^^ Skrevet 20. februar 2008 #42 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Jeg lurer på om man må ta de hvite pillene (sukkerpillene) når man bruker Loette 28? Jeg har hørt at mange har fått blodpropp av yasmin
Gjest Lop Skrevet 26. juni 2008 #43 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har hørt at mange har fått blodpropp av yasmin
Gjest lop Skrevet 26. juni 2008 #44 Skrevet 26. juni 2008 Hei! Er veldig fornøyd med Loette. Har brukt de i halvannet år nå, og sliter verken med mellom blødninger eller menssmerter lenger. Utrolig deilig å slippe smertene! Men har fått et nytt problem som jeg lurer på om kan være en bivirkning. Har nemlig begynt å få svært tørr skjede. Det klør og svir, spesielt etter sex. Har vært hos gynekolog, og ingenting feiler meg.. Noen som har opplevd lignede?
Teriyaki Skrevet 27. juni 2008 #45 Skrevet 27. juni 2008 Jeg går også på loette. Snart et og et halvt år nå. Det var en periode hvor jeg fikk mellomblødninger annenhver gang, også fikk jeg litt mellomblødninger for et par dager siden, men bortsett fra det har jeg vært fornøyd. Likevel ønsker jeg å bytte til cerazette, så jeg kanskje kan slippe dette med mensen. Men er så redd for bivirkninger som at jeg legger på meg osv. La ikke på meg noe av loette, bortsett fra litt på puppene da, men.. Mange som opplevde vektøkning da de begynte på cerazette?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #46 Skrevet 27. juni 2008 Mange som opplevde vektøkning da de begynte på cerazette? Jeg har brukt Cerazette i tre måneder og har gått n e d i vekt. Det har ikke nødvendigvis direkte sammenheng med Cerazette, men det betyr jo at de i hvert fall ikke har gitt meg vektøkning! Bytter uansett til Loette nå fordi Cerazette ga meg småblødninger i tre måneder med kanskje én uke fri. Slitsomt.
dandy Skrevet 1. juli 2009 #47 Skrevet 1. juli 2009 Hei! Jeg gikk på Loette i et halvt år,før blødningene ga seg. Jeg ville ikke bytte enda en gang,har byttet merke en del ganger før. Men nå er jeg veldig fornøyd med disse pillene,har ingen bivirkninger i det hele tatt! Utenom det første halvåret hvor jeg blødde hver dag.. Håper du finner det rette merke for deg,men syns du skal vente litt med å bytte til du ser hvordan det går videre:) Hilsen meg Jeg byttet til Loette i går etter å ha gått på Cerazette i tre måneder. Det var tre måneder med konstant mensen og menssmerter, men verre enn det: Konstant skikkelig deprimert. Jeg har ikke grått så mye på lenge. I går lå jeg i sengen og hulket mens jeg overbeviste meg selv om hvor utrolig dust jeg er. I dag var jeg meg selv igjen, men merker det svinger vanvittig fort..! Før jeg begynte på p-piller hadde jeg ikke grått siden jeg var tenåring. Æsj, et halvt år med mens høres ikke fristende ut, men så lenge jeg slipper humørforandringene skal jeg takle det. Men det er jo lite vits å gå på p-piller når man bare har mensen likevel. Blir ikke mye på meg av sånt. Legen min sa forøvrig at jeg bør vente tre måneder med Loette før jeg evt. skifter igjen.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 1. november 2009 #48 Skrevet 1. november 2009 Hei! jeg begynte på loette for første gang for ca 2 uker siden. Jeg har hatt mensen helt siden jeg tok den første pilla.. i 2 uker nå og byner å bli nokså lei! Min venninne begynte også på me p pille men det var en annen sort og hun hadde bare mensen i 4 dager.. Dette er irriterende og surt, jeg har ingen annen bivirkning enn det tror jeg, men jeg hører at noen har det i måneder osv. Jeg har tenkt å bytte etter det tredje brettet, men hva skal jeg bytte til? får jeg bytte bare pga blødningene eller må jeg ha flere grunner?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #49 Skrevet 7. november 2009 Hei! jeg begynte på loette for første gang for ca 2 uker siden. Jeg har hatt mensen helt siden jeg tok den første pilla.. i 2 uker nå og byner å bli nokså lei! Min venninne begynte også på me p pille men det var en annen sort og hun hadde bare mensen i 4 dager.. Dette er irriterende og surt, jeg har ingen annen bivirkning enn det tror jeg, men jeg hører at noen har det i måneder osv. Jeg har tenkt å bytte etter det tredje brettet, men hva skal jeg bytte til? får jeg bytte bare pga blødningene eller må jeg ha flere grunner? Jeg begynte på Loette for 7 dager siden på min første mens dag, mensen var borte etter 4-5 dager Så langt veldig forøyd
Gjest megselv såklart Skrevet 30. mai 2010 #50 Skrevet 30. mai 2010 Hei. jeg har fått resept på Loette 28, men jeg vet ikke om jeg tør å starte.pga. Blødningsforstyrrelser. begynner jo på p-pillene mest for og utsette det noen ganger. Ikke ha det i flerfølgende måneder !!? Det er en dag før jeg får mesen i dag. jeg skal starte på dag 1. Er den pillefrie uka rett etter jeg er ferdig med et brett ? eller ? Jeg er bare 14 år, og er førstegangsbruker så... hjelp meg !?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #51 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har ikke opplevd blødningsforstyrrelser med Loette. Får "mensen" når jeg har tatt en hvit pille dagen før, helt regelmessig, varer i 4-5 dager. Problemfritt Men, jeg har blitt gravid på Loette 2 ganger.....
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2010 #52 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har brukt Loette i tre år (fra jeg var 16 til 19). Det gikk helt fint i starten, men etter en liten stund fikk jeg småblødninger og helt SYKE humørsvigninger (som jeg har enda). Har bare ikke tenkt over at ppillene kan ha noe med det å gjøre - inntil nå. Så i dag starter jeg på Yasmin, og håper på forbedring/endringer i det hele tatt. Før var jeg ikke så irritabel. Jeg har nærmest ikke kontroll over humøret og reaksjonene mine, som om Loette har tatt over styringa.. Det var helt umulig for meg å utsette mensen med Loette, men det er tydeligvis andre som klarer det, så det viser jo bare hvor forskjelli vi reagerer på de forskjellige medikamentene!
Gjest terese Skrevet 29. juli 2010 #53 Skrevet 29. juli 2010 noen som har fått store bryster? mange av mine venninner har fått det, og jeg skal starte med loette snart. går på yasmin og har gått på de lenge, men nå fikk jeg plutselig vite at jeg må være forsiktig i solen og jeg har fått mye utslett så jeg vil ikke ha de mer!
Gjest terese Skrevet 29. juli 2010 #54 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har ikke opplevd blødningsforstyrrelser med Loette. Får "mensen" når jeg har tatt en hvit pille dagen før, helt regelmessig, varer i 4-5 dager. Problemfritt Men, jeg har blitt gravid på Loette 2 ganger..... hva har du gjort når du har blitt gravid da? tatt abort?
Stine05 Skrevet 29. juli 2010 #55 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har også blitt gravid med loette.. Etter fødsel fikk jeg spiral som jeg har nå har fjernet etter 5 år. Jeg begynte på loette igjen for 1 mnd. siden, men fikk ikke blødning når jeg tok sukkerpillene. Noen som har opplevd dette?
Gjest GjestGjestGjest Skrevet 30. juli 2010 #56 Skrevet 30. juli 2010 Jeg hadde bare problemer med blødninger når jeg brukte Loette. Nå har jeg brukt Yasmin en uke, og det har poppet opp flere kviser. Kvisene dukket opp bare noen dager etter at jeg begynte på dem, men blødningene er det kontroll på tydeligvis. Skulle egentlig hatt mensen denne uka, men siden jeg hoppet over på et nytt brett fra Loette til Yasmin, så slipper jeg det. Håper bare kviseutbruddet gir seg snart! Har ikke hatt kviser på et par år..
Nuttapia Skrevet 5. juli 2011 #57 Skrevet 5. juli 2011 Jeg har nå blødd i 6 uker på Loette. F**N så sinnsykt irriterende. Jeg hadde en ufrivillig spontanabort for to år siden, og etter det gikk jeg på cerazette i 8 mnd. og blødde konstant. Jeg ble så sint og lei tilslutt, så jeg sluttet. Men nå har jeg begynt på pilla igjen, og denne gangen på Loette, som jeg gikk på for 6-7 år siden. Den gang hadde jeg ingen blødning i det hele tatt, men nå blør jeg hele tiden.. Men jeg innbilder meg at etter aborten, så har noe forandret seg, slik at jeg blør. Noen med samme erfaring? Har mest lyst til å slutte, men kjære fikser ikke kondom.. Hadde planlagt mensenfri sommer, men det fikk jeg ikke, gitt..
Asso Skrevet 28. desember 2011 #58 Skrevet 28. desember 2011 Vet ikke om dette høres merkelig ut, men noen dager før jeg skal få mensen blir utfloden litt brunlig, og jeg tror det helst er mensen som kommer. Jeg har gått på Loette gjennom to brett nå, og denne brun/røde utfloden kom etter at jeg begynte med pillen. Noen som har opplevd dette?
Gjest Smiley Skrevet 3. januar 2012 #59 Skrevet 3. januar 2012 De hvite sukkerpillene er vel til for at du skal huske p-pillene. Jeg er kjempefornøyd med Loette 28. !! Er snart ferdig med 1. brett, og har ikke hatt noen bivirkninger, eller.. eneste er at jeg er litt mer følsom enn vanlig og at puppene mine har blitt litt større, men det siste kan jeg ikke klage over! Leste også om noen som fikk blødninger etter sex, og at sexlysten forsvant, men etter min erfaring stemmer ikke det. Så til dere som vurderte å begynne før dere leste om andres mellomblødniner, hodeverk og minsket sexlyst, husk; alle er forskjellige! Lurt å snakke med fastlegen å høre hva han anbefaler da, uansett må man jo ha resept.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #60 Skrevet 29. april 2012 Jeg begynte på Loette for ca. halvannen måned siden, er midt på mitt andre brett nå. Helt siden jeg begynte på pilla har jeg hatt en litt brunlig farge på utflodet og etter første blødning (på første brett) har jeg konstant hatt MYE brunlig utflod. Ellers er jeg fornøyd med Loette. Får ikke hodepine, fikk litt mer alvorlige mensensmerter men det gikk bra, og er litt svimmel til tider. Jeg vurderer å bytte pillemerke rett og slett fordi jeg er så lei av det mørke utflodet. Sexlysten har vært bra, men jeg har følt meg "skitten". Noe som har gjort at sexlysten ødelegges, ikke pga pillen men pga selvtilliten. Jeg føler meg bare ekkel med disse "mellomlødningene".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå