Gå til innhold

Loette-konstante blødninger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå brukt Loette i 1 og 1/2 måned, og dette er min første p-pille. Utenom KONSTANTE blødninger, har jeg ingen bivirkninger. Men disse blødningsforstyrrelser er så hyppige, at jeg begynner å bli nokså tom for både jernlagre, og alt som følger..

Spørsmålet til dere jenter er , om dere også har opplevd noe lignende? Er det vits i å fortsette med 3-e brettet bare for å se om dette stabiliserer seg (det er dette leverandøren WYETH opplyser i informasjonsbrosyren sin)?

Har dere dessuten forslag til andre p-piller som har fungert bra for dere, etter at dere kuttet ut Loette?

Hilsen en utålmodig jente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør fortsette minst 3-4mnd etter at du har begynt på ny p-pille, både fordi det tar tid før bivirkninger evt. gir seg, og fordi det ikke er bra å starte og stoppe på p-piller. Er du imidlertid så tom for jern at det går på helsa løs, blir det selvfølgelig en annen sak. Dersom du er anemisk regner jeg med at du blir oppfølt av lege og at vedkommende da har et forslag til andre prevensjonsmidler. Selv gikk jeg fra Loette til Cerazette og er veldig fornøyd med det, men siden prevensjonsmidler virker forskjellig fra kvinne til kvinne, må du nok belage deg på å prøve deg fram før du finner noe som virker.

Selv var jeg innom 5 forskjellige piller før jeg landet på en som funket.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Sånn var det med meg på Loette også, jeg gikk vel på dem i rundt 3 mnd. Noen dager uten blødninger etter mensen, så var det igang med mellomblødninger i et par uker før mensen kom igjen..

Skrevet

I dag var jeg hos legen , og jeg har fått, på oppfordring av meg selv egentlig, resept både på Yasmin, og på Cerazette.

Spørsmålet igjen blir, har noen av dere jenter der ute, skiftet fra Loette til en av disse to preparater? Og hvilken av de var det evt som passet best for dere?

Fint om dere svarer, for nå er jeg igjen i tvil for hvilken av de to jeg skal velge :forvirret:

Skrevet
I dag var jeg hos legen , og jeg har fått, på oppfordring av meg selv egentlig, resept både på Yasmin, og på Cerazette.

Spørsmålet igjen blir, har noen av dere jenter der ute, skiftet fra Loette til en av disse to preparater? Og hvilken av de var det evt som passet best for dere?

Fint om dere svarer, for nå er jeg igjen i tvil for hvilken av de to jeg skal velge  :forvirret:

Jeg gikk fra Loette til Cerazette. For meg passer Cerazette best, både fordi jeg synes det er herlig å ikke ha mensen og fordi jeg ble dårlig av østrogen.

Skrevet

Jepp jepp.. I morgen begynner jeg med min første Yasmin-tablett :sjenert:

Wish me luck :)

Skrevet

Man må regne med litt uregelmessige blødninger i begynnelsen, det er HELT vanlig:) OG det vil stabilisere seg :)

Skrevet

Hm.. interesting.. Samme dagen da jeg begynte på Yasmin, var blødningene også borte.. Får håpe at det fortsetter på denne måten.. :D Det er iallefall kjekt å vite at det er vits i å bytte mellom ulike kombinasjons - p-piller..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har gått på Cerazette i litt over 1 mnd nå,har blødd i 3 uker i strekk nå. Kan vell si at jeg begynner å bli litt lei å sliten av alle blødningene. Har ikke hatt noe opphold,det bare blør. 3 UKER!

Man kan ikke seriøst vente 3 måneder for å se om p-pillen fungerer om jeg allerede blør så tidlig???

Blir so forbannet for hadde jeg har gått på trionetta i mange år å den har fungert helt fint. Men er veldig lei av mensen.

Burde jeg bytte p-pille?

Skrevet

Jeg blødde også av cerazette. Blødde hver dag i seks uker, og i tillegg hadde jeg menssmerter omtrent hele tida. Går på Loette nå i , er på andre brettet, og blør ikke mer. Men noen veldig små blødninger noen ganger. Eneste er at jeg føler meg veldig nedfor og irritert om dagen, og finner ingen spesiell grunn til det - så lurer på om det kan være p-pillene?? Jeg har aldri før begynt å grine av ingenting. Skal myyyye til før jeg begynner å grine! Noen som har oppdaget sånne bivirkninger av Loette?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg skal begynne på Loette nå. Har en del problemer med acne,og helesøster anbefalte denne,i og med at det skal være 35% virkning mot dette. Noen som har hatt positive virkninger mot det??:) Gruer meg litt,etter og ha lest hvilke bivirkninger som kommer, og at man har mens i opptil 6 uker ,og mellomblødninger.. :icon_neutral:

Men får satse på at alt går bra;)

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat begynt på Loette og har et mega problem nå. Grunnen til at jeg startet var for å kunne hoppe over mensen i sommerferien og ved andre upassende anledninger, og forhåpentligvis legge på meg. Nå har jeg hatt konstante blødninger i 14 dager, og lurer på om dette vil fortsette, og i hvor lang tid? Passer jo utrolig dårlig å ha mensen i syden. Pillene har jo gjort det motsatte av det de skulle. Jeg har ennå ikke kommet på sukkerpillene. Bør jeg bytte allerede, eller er det verdt å vente og se?

Hjelp!

Gjest Gjest
Skrevet

Fint om dere svarer, for nå er jeg igjen i tvil for hvilken av de to jeg skal velge :forvirret:

Jeg gikk fra Loette til Yasmin pga småblødninger med Loette. For meg funka det fint med Yasmin. Har ikke hatt noen småblødninger:)

Gjest Gjest
Skrevet

Vent minst en måned. Jeg hadde konstante småblødninger hele den første måneden, men etter "mensuka" ble alt slik det skulle (begynte også rett før sommerferien den gang), og sommerferien gikk som planlagt..;)

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Hei!

Jeg er snart ferdig med mitt første brett med Loette - har igjen to sukkerpiller. Begynte på pillene første mensdag, og mensen forløp som vanlig. Fikk igjen mensen en dag før jeg begynte på sukkerpillene, og har nå hatt den i seks dager. Har blødd mye mindre enn vanlig. I perioden mellom forrige mens og denne, har det komme bittelitt blod hver dag, men det er så lite at det ikke er noe å "snakke" om. Regner også med - utifra andres erfaringer - at det bare er kroppen som må venne seg til pillene. Jeg har ikke merket noe til andre bivirkninger så langt. Håper alt går seg til :)

Lykke til til alle dere andre :)

Klem fra Lise

Gjest Gjest_katrine_*
Skrevet

hei jenter,

jeg har gått på Loette i 2 år nå og har aldri vært så fornøyd. Har utsatt mensen mange ganger og har aldri hatt noe problem med det..Yasmin har jo tatt livet av flere med blodpropp. jeg sverger til Loette og flere av mine venner bruker den og den fungerer så bra. Vektkontroll, lite hormoner,sikkert og acne reduksjon syntes jeg er viktige kriterier for valg av p-pille..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg blødde også av cerazette. Blødde hver dag i seks uker, og i tillegg hadde jeg menssmerter omtrent hele tida. Går på Loette nå i , er på andre brettet, og blør ikke mer. Men noen veldig små blødninger noen ganger. Eneste er at jeg føler meg veldig nedfor og irritert om dagen, og finner ingen spesiell grunn til det - så lurer på om det kan være p-pillene?? Jeg har aldri før begynt å grine av ingenting. Skal myyyye til før jeg begynner å grine! Noen som har oppdaget sånne bivirkninger av Loette?

Hei!

Jeg gikk 6 uker på Loette, og hadde konstant vondt i hodet og var irritabel. Har aldri ellers vondt i hodet eller irriterer meg for småting, så dette var ikke pillen for meg. .

Skrevet

hei!

Jeg gikk på loette en stund, men begynte å blø med veldig ujevne mellomrom..fryktelig slitsomt.

Så begynte jeg på Trinordiol som jeg syntes funket veldig bra :) Men så gikk den ut av produksjon. etter det prøvde jeg Yasmin, men ble altså så dårlig at jeg ikke klarte å fortsette! kvalm, osv.

Men så foreslo legen Cerazette, og jeg er ganske så fornøyd! Har ikke hatt mensen siden januar.. Men dette gjør også at jeg gjør meg selv litt for nervøs til tider og tror jeg merker graviditets-symptomer, slik at jeg må ta tester innimellom. "Siden jeg ikke får mensen"(Jeg vet at mensen man får med p-piller ikke er "ekte" uansett, men allikvel..) :P Eneste jeg synes er veldig dumt med Cerazette er at jeg har nesten ikke sex-lyst.. Tar veldig lang tid før jeg "kommer igang". Noen andre som har dette problemet?

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om man må ta de hvite pillene (sukkerpillene) når man bruker Loette 28?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...