Gå til innhold

Isba støvler


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som husker Isba støvlene fra åtti-tallet?

Lurer på om de er å få tak i nå, og om noen vet hvor?

Jeg kan huske dem! :D

Det var det hotteste man kunne ha på føttene da jeg gikk i 6. klasse.

Og man var virkelig kul om man hadde røde syltestrikker i stedet for skolisser.

Aner ikke om de er å få tak i nå, får nesten ikke håpe det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbastøvler lages sikkert enda. Jeg vet ikke hvor de kan kjøpes, men hvis du ringer Ferner Jacobsen kan de kanskje hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

..........eller den skobutikken i Sannergata (like ved gamle Ringnes Bryggeri)

Kjøpte mine siste Isba til OL 1994 - like fine der de står i kjeller'n.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Takk for tips alle sammen :)

Noen som spurte etter bilde her, men det har jeg ikke. Men de var gjerne i brunt skinn/skai, og var en slags skolett med flat såle. Minner vel egentlig ganske mye om moderne fjellstøvler/sko i formen. De var veldig lette og gode å gå i. Varme også syns jeg å huske.

Får starte jakten jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Hedda: Åh Isba! Nostalgia!

Husker jeg hadde et par, fikk de ekstra store og hadde dem derfor i maaange år (vel, slik virker det i ettertid i allefall :sjenert: ) med strikker istedenfor lisser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skjønner ikke hva dere mener og er kjempenysgjerrig! Ingen som har bilde av vidunderskoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimre :) De var noe fryktelig glatte da. Hadde de på åtti tallet en gang.

Kjøpte de i Sannergata. De var veldig dyre. Jeg fikk den ene mnd.og søsteren min neste mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan huske dem! :D

Det var det hotteste man kunne ha på føttene da jeg gikk i 6. klasse.

Og man var virkelig kul om man hadde røde syltestrikker i stedet for skolisser.

Samme her. :ler: Og jeg har faktisk mine stående enda - med syltestrikker. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Pia_*

Jeg kjøpte sånne i fjor - de har dem mange steder i Oslo, bl. a Grensen og Steen & Strøm. Veldig fine og deilige og varme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk aldri, de var dyre og dritkule i tenåra en plass.

husker jeg var skikkelig furten fordi jeg ikke fikk, og ja, såklart røde syltestrikker istedenfor lisser, alle brukte da det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltestrikker? Dette må ha vært før min tid. Eller i hvert fall før jeg brydde meg nevneverdig om mote. Jeg var ikke veeeeldig gammel på åttitallet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan huske Isba med syltestrikker ja, det var skikkelig populært på ungdomsskolen for min del.

Jeg lurer virkelig på hvordan greia med røde syltestrikker "tok av" og spredde seg i Norge. Hvem fant på det? (Det må ha vært en ur-norsk greie!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-trådstarter

Hei igjen,

så morsomt at så mange husker disse :)

Jeg prøvde meg på et billedsøk på Google, men fikk ikke noen treff. Tenkte det kunne være moro å legge ut en link til bilde her siden det er noen som lurer på hvordan de ser ut. Er det ingen av dere som har Isba støvler som kan legge ut et bilde her da? hehe...

Ble så glad da du Pia (gjest) sa at du hadde kjøpt et par i fjor i Oslo. Da er det kanskje håp om å finne de enda... Jeg bor ikke i Oslo, men tar gjerne turen hvis jeg kan få meg et par :)

Det er greit med lange støvler og slikt også, og jeg har et par av de. Men tenkte at et par støvler som Isba kunne være kjempegreit å ha til vinteren. De er jo så varme og gode å gå i. Også syns jeg de er skikkelig stilig.

Jeg hadde et par jeg også, men brukte faktisk aldri syltetøystrikk. Syns det var litt sært, men hver sin smak hehe... Tror jeg tilslutt kastet de fordi de var blitt for små, så de kunne jeg ikke brukt i dag alikevel.

Dere som har støvler; kan dere se om støvlene har et annet produsent navn? Altså om selve modellen heter Isba, men om produsenten heter noe annet? De er franske så vidt jeg husker. Har prøvd å søke litt på nett, men ikke funnet noen produkt side og det er jo litt rart...

Du som kjøpte dine på Steen & Strøm i Oslo; hvilken skobutikk der kjøpte du de i? Altså hva er navnet på butikken? Det er en stund siden (noen år) jeg var på Steen & Strøm i Oslo, så jeg husker ikke om de har en eller fler skobutikker der, og hva navnene er...

Morsomt med denne mimringen...

Og PS, det var noen her som lurte på om de var moderne på 70-tallet. Vel, jeg vet ikke om de eksisterte da. Den gang var jeg liten og gikk med Cherox på vinteren. Men åtti-tallet derimot.... :) Isba støvler og Milet jakke var liksom det store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...