Gå til innhold

Stramme rumpe lår og mage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst til å stramme litt... Hva må jeg trene mer av da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du medlem i SATS? I så fall vil jeg anbefane Stam Opp-timene. De er knall gode!

Et billigere alternativ, er å kjøpe en pilates-dvd. Da strekker du musklene, samtidig som du får flat mage og sterk rygg.

Det er sikkert individuelt, men pilates har funka kjempebra på min kropp.

Skrevet

Knebøy, knebøy, og atter knebøy. Med føttene med en skulderbreddes avstand og tærne rett fram. OG med beina litt lenger fra hverandre, og tærne pekende litt ut.

Du kan også gå i trapper, bruke en step-maskin, eller løpe opp bakker (og gå ned igjen).

Skrevet (endret)

Ja knebøy er selvfølgelig effektiv trening. Men det er jo ikke så innmari gøy da...!

Det er derimot Flyt og Pilates-timene på SATS - og de funker!

Endret av aimee
Skrevet (endret)

Hadde jeg bare hatt råd til det :sjenert:

Men har tenkt meg noe slikt: Hver dag etter jobb, går jeg en tur på 45-60 min rask gange. mandag og torsdag (eller hvertfall to ganger i uka) trener jeg knebøy, foroverbøyd roing, armheving,rygghev, bicepscurl, tricepspress,sit-ups og diagonalløft.

Den tredje dagen i uka.. (lørdager håper jeg) blir det pilates.. på dvd da så klart :)

Trur dere at mage, rumpe lår strammes opp da?

Endret av Søt
Skrevet

pilates kan til tider bli byttet ut med svømming.. Hyggelig å trene med sambo også :)

Skrevet

Jeg ville byttet ut to av de gåturene med mer intensiv trening. Rolig kardio forbrenner mest mens man går, mer intensiv trening øker forbrenningen resten av døgnet...

Skrevet

Jøss - du er jo kjempeflink!! Det er jo nesten rart om du ikke føler deg stram etter all den treningen :)

Jeg tenker:

Det er sunt å gå, og fin trim, men du trenger jo ikke å gå så langt som det du gjør. Bytt for eksempel ut den ene timen, med styrketrening. Det er nok eneste formen som gjør oss stramme.

Pilates gjorde min mage flat og stram på overraskende kort tid. Veldig greit at du har det på dvd!

For, SATS er svinedyrt, og jeg heller hadde aldri hatt råd til det, om ikke jobben hadde betalt.

Skrevet

Gleder meg veldig.. Eneste som er synd med hjemmetrening forhold til senterne, er at jeg vet ikke om jeg står riktig, eller gjør øvelsene riktig.. Og er ikke akkurat så innmari gira på å trene foran sambo :sjenert: Han er sånn super flink, og masse peil! Selvom det kanskje er HAn jeg burde gå til ..

Tror det holder med trening 3 ganger i uka, men kan jo bare legge på et par øvelser så er det sikkert kjempe bra :)

jaja... Hvordan ser treningsprogrammet deres ut?

i tillegg så tar jeg omega 3, antioksidanter og vitaminer hver dag, + noe for hår og negler..

E så deilig å ha slutta å røyke.. All den energien a gitt!

:hoppe:

Skrevet

Noe som anbefales å prøve ut er:

Gå/jogg deg varm i 30 minutter. Så finner du deg en "passe bratt" og "passe lang" oppoverbakke! Her gjør du følgende: Hinke opp på høyre bein, gå rolig ned igjen, hinke opp på venstre bein, gå rolig ned, hoppe opp med samlet bein, gå rolig ned. Gjenta 3 runder!

Pass på at mellom hvert eneste hink/hopp skal du bøye godt i knærne og prøver og hoppe lengst mulig hver gang. Stopp såvidt opp mellom hvert hink/hopp!

Dette er en økt som er passe å gjøre en gang i uka, tar ikke veldig lang tid. Men skal love deg du skal kjenne det i lår og rumpe!!

Kanskje ikke best forklart, men håper det er mulig å forstå ;)

*gleder meg til å høre resultater*

Skrevet
Noe som anbefales å prøve ut er:

Gå/jogg deg varm i 30 minutter. Så finner du deg en "passe bratt" og "passe lang" oppoverbakke! Her gjør du følgende: Hinke opp på høyre bein, gå rolig ned igjen, hinke opp på venstre bein, gå rolig ned, hoppe opp med samlet bein, gå rolig ned. Gjenta 3 runder!

Pass på at mellom hvert eneste hink/hopp skal du bøye godt i knærne og prøver og hoppe lengst mulig hver gang. Stopp såvidt opp mellom hvert hink/hopp!

Dette er en økt som er passe å gjøre en gang i uka, tar ikke veldig lang tid. Men skal love deg du skal kjenne det i lår og rumpe!!

Kanskje ikke best forklart, men håper det er mulig å forstå  ;)

*gleder meg til å høre resultater*

Hallois! Idag skal jeg egentlig trene, men kjæresten og jeg har x-mnd dag, så utsatt til imorgen. Men har funnet frem en slik bakke, og imorgen når jeg skal ut å gå rask gange, skal jeg ta med bakken samtidig. Mn da trenger jeg vel ikke å trene så mye mer lår og rumpe når jeg kommer hjem? Tror jeg bare konsentrerer meg om mage, armer, skuldre og nakke da.

Det høres fryktelig slitsmt ut, den hinkingen, men blir gøy å prøve. Tenk deg biler som kjører forbi.. :ler:

"Hva f*** er det hu driver med???"

Takk for tips!

Skrevet

Så bra! Du trenger sikkert ikke trene mer rumpe/lår på samme dag nei, ihvertfall ikke nå på førsten!!

Bare gøy og gi andre tips! :tommel:

Skrevet
Hallois! Idag skal jeg egentlig trene, men kjæresten og jeg har x-mnd dag, så utsatt til imorgen. Men har funnet frem en slik bakke, og imorgen når jeg skal ut å gå rask gange, skal jeg ta med bakken samtidig. Mn da trenger jeg vel ikke å trene så mye mer lår og rumpe når jeg kommer hjem? Tror jeg bare konsentrerer meg om mage, armer, skuldre og nakke da.

Det høres fryktelig slitsmt ut, den hinkingen, men blir gøy å prøve. Tenk deg biler som kjører forbi..  :ler:

"Hva f*** er det hu driver med???"

Takk for tips!

Hvordan gikk det??

Skrevet

Puuuhaaa!!! Tok med meg bikkja til typen å gikk hurtig i min. Tok are bakken en gang på hvert ben ! Det var TUUUNGT!! men skal ikke gi meg! Skal bli bedre, og litt øvelse hver dag, så skal jeg klare den 3 ganger! Men fikk trent ordentlig igår. Skikkelig hard trening. Pusha meg til max og LITT til.. Sovnet hvertfall idet jeg la meg i senga :ler:

Skrevet (endret)

Det tror jeg er noe av det beste jeg vet - sovne med en gang jeg treffer puta. Og det gjør jeg bare etter en hard treningsøkt. ;)

Vil bare si: kjempebrajobba Søt!!!

Endret av aimee
Skrevet

Så bra, det er S L I T S O M T mens det står på. Men det er digg etterpå og føle man har presset seg litt!!

Stå på videre!!!!

(jeg hopper slik med jevne mellomrom i nabolaget mitt :ler: lurer på hva de tror om meg)

Skrevet
(jeg hopper slik med jevne mellomrom i nabolaget mitt :ler: lurer på hva de tror om meg)

Tipper de tenker "Der er hu med den fine magen, rumpa og de fine lårene" ;)

Skrevet

HEi HEI!! Dette er min tråd.. Syns vi helelr kan snakke om hvor fin rumpa, lårene og magen MIN BLIR! :lol:

Skrevet
HEi HEI!!  Dette er min tråd.. Syns vi helelr kan snakke om hvor fin rumpa, lårene og magen MIN BLIR!  :lol:

:hoppe: hopper litt for deg søt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...