Gå til innhold

Bruker du Cerazette?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte cerazette i noen måneder, men var nødt til å slutte fordi jeg mistet mensen helt. Jeg brukte p-sprøyte før og ble VELDIG plaget med soppinfeksjon og gardnerella. Så derfor kunne jeg ikke risikere og miste mensen engang til. Bortsett fra det er den helt ok :)

En venninne av meg har brukt denne i 1 år, og ikke hatt mensen. Men fikk mensen etter 1 år! Jeg mistet min fra første pille. Jeg tror hun er ganske fornøyd med merket:)

Skrevet

Heia!

Jeg går på mini pillen Conludag nå og den gir mens en gang i mnd og den må tas til samme tidspunkt hver dag (noe som er et pes!) Jeg syns det høres utrolig bra ut med en mini pille som ikke må tas på samme tidspunkt hver dag og som ikke gir mens, Halleluja! Jeg sliter med sterke menssmerter selv om jeg går på minipillen. P-piller var bedre mot menssmerter, men jeg måtte slutte med dem fordi jeg utviklet en intoleranse mot østrogenet. Jeg tror jammen jeg må prøve Cerazette!! Hvordan virker den på menssmerter?? hehehehe selvsagt ingen smerter hvis man ikke får mens....:) Det er ingen spesielle kriterier man må oppfylle for å kunne ta denne pillen?? Må man konsultere lege først ved bytte av prevensjon, eller kan man bare få en resept uten legekonsultasjon?? Stemmer det at Cerazette kan tas som en p-pille, altså uavhengig av tidspunktet den tas??

Skrevet (endret)
Heia!

Hei!

Hvordan virker den på menssmerter??

Vet ikke, har ikke fått mensen enda  :ler:  Er veldig spent på om den kommer eller ikke om 2 uker.

Det er ingen spesielle kriterier man må oppfylle for å kunne ta denne pillen??

Tja, det er vel de samme som med p-piller, eller hva? Altså, har du hjerteproblemer etc, skal man vel være ekstra forsiktig.

Må man konsultere lege først ved bytte av prevensjon, eller kan man bare få en resept uten legekonsultasjon??

Jepp, bestill time idag!!

Stemmer det at Cerazette kan tas som en p-pille, altså uavhengig av tidspunktet den tas??

JA! Er det ikke fantistisk?! Jeg har brukt pilla i 1 1/2 uke nå, og er så langt fornøyd. Ingen bivirkninger enda. Jeg tar pilla på kvelden før jeg legger meg, uavhengig om klokka er 10 eller 02.

Endret av aimee
Skrevet

Dette høres jo fantastisk ut :) Jeg har brukt trionetta før, og trodde de fungerte bra for meg, helt til jeg ble deprimert og begynte å mistenke p-pillene for det. Alt ble så mye bedre da jeg kasta dem i do!!

Men åssen er det når man begynner med Cerazette, kan man begynne når som helst, eller er det fra første mensdag?

Skrevet

Jeg startet på første pille samme dagen jeg kom fra legen. Hun mente jeg skulle begynne med en gang, at det var det beste.

I motsetning til Trionetta, er Cerazette et brett med like piller som er merket med dager. Så da er det bare å begynne den aktuelle dagen, på øverste rekke. Smart!

For min del, begynte jeg på Cerazette dagen etter jeg skulle begynt på nytt brett med Trionetta, så jeg var kanskje ekstra heldig i forhold til syklusen. Du får nesten høre med legen din, om hva som er best for deg.

Jeg også ble deprimert av Trionetta, tror jeg. Og har vært i strålende humør siden jeg begynte på Cerazette :)

*bank i bordet* :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...