aimee Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Har akkurat kommet tilbake fra legen, men resept på minipilla Cerazette. Etter 11 år non-stop med Trionetta er jeg kjempespent på å kutte ut østrogenet helt. Har store forhåpninger om et mer stabilt sinn blant annet. Jeg leser på nett og ble fortalt av legen, at en vanlig bivirkning av minipilla er mellomblødninger og uregelmessig mens. Det er en kjip bivirkning for å si det mildt. Så nå vil jeg gjerne høste litt erfaringer fra deg som bruker Cerazette. Hva slags bivirkninger har/ har du ikke? Når går bivirkningene evt over? Har du, eller kjenner du noen som har blitt gravid med minipilla? Andre ting som er kjekt å vite? Håper på svar!
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg går på Cerazette, og er ikke kjempe fornøyd. Nå sist hadde jeg blødning i 3 uker!! Og ofte har jeg småblødninger i 2 uker. Så det blir lite tid uten noe.... Og jeg synes heller ikke den hjelper på humørsvigninger......
Gjest Deception Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har gått på Cerazette i 1.5 år, og har ikke hatt noen som helst bivirkninger. Men jeg har inntrykk av at mellomblødninger er mer vanlig enn ikke hos brukere av denne pillen.
aimee Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2006 Okey, det var det jeg trodde. Håper virkelig jeg slipper unna mellomblødningene. Slitsomt å gå med det hele tiden.. Og, det er urovekkende at humørsvingninger skulle være en bivirkning. Det trodde jeg var en av fordelene med minipilla?! Andre som har slitt med ustabilt humør på Cerazette?
Arkana Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg gikk på Cerazette tidligere. Alt var egentlig veldig bra, bortsett fra at jeg hadde konstante småblødninger (hadde ingen ordentlig mens utenom). Bivirkningene skal i følge pakningsvedlegget og legen gå bort etter 2-3 mnd, men etter 4 mnd med daglige småblødninger orket jeg ikke vente mer og sluttet. Da jeg fortalte det til legen etterpå sa han at veldig mange hadde opplevd det samme.
siebaeo Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har brukt den i ca et år. Jeg hadde en litt lang mens heeelt i starten men etter det har jeg bare hatt noen veldig små menslignende, kan ikke kalle det blødninger en gang. Og dette har vel skjedd fire ganger kanskje. Jeg er egentlig veldig fornøyd jeg! Eneste jeg har å utsette på det er at jeg fikk litt dårligere hud, men det kan være noe jeg ville hatt uansett dersom jeg ikke gikk på pillen, og gikk noe ned i vekt. Jeg er ganske tynn fra før. Ellers er humøret som det pleier og sexlysten er helt i orden (litt for i orden innimellom )
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Så nå vil jeg gjerne høste litt erfaringer fra deg som bruker Cerazette. Hva slags bivirkninger har/ har du ikke? Fullstendig tap av mens. Når går bivirkningene evt over? Forhåpentligvis aldri. Livet uten mensen er herlig. Ellers mener man at dersom evt. bivirkninger ikke har gitt seg innen 3-4mnd, så kan det være på tide å finne noe annet. Har du, eller kjenner du noen som har blitt gravid med minipilla? Jepp, men da har det skyldtes slurv med pilletakingen. Andre ting som er kjekt å vite? Håper på svar! ←
Drua Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har brukt Cerazette et år snart, og jeg har ikke hatt en eneste blødning. Ikke brukt en eneste tampong. Herlig :-D
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har brukt Cerazette et år snart, og jeg har ikke hatt en eneste blødning. Ikke brukt en eneste tampong. Herlig :-D ← Samme her. Deilig.
aimee Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2006 Ja, dette høres jo stort sett positivt ut! Vi er jo forskjellige, så jeg håper jeg er like heldige som dere Det bringer meg over til en litt sidegående diskusjon. Hvordan er det egentig å IKKE ha mensen? Jeg vet legene sier det ikke farlig, og at vi kvinner ikke trenger å ha mens. Hva tenker dere om det? Jeg på min side, håper faktisk at jeg ikke mister min. Virker mer naturlig å ha det. Selv om det betyr bleie en liten uke i måneden
La Luna Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har hatt masse småblødninger og fått urein hud. Skal derfor bytte nå snart. Livet uten mens er herlig! Jeg hadde aldri mensen da jeg gikk på p-sprøyta, og skulle gjerne fortsatt med det hadde det vært tilrådelig å gå på den i mange år etter hverandre
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Hvordan er det egentig å IKKE ha mensen? Jeg vet legene sier det ikke farlig, og at vi kvinner ikke trenger å ha mens. Hva tenker dere om det? Jeg på min side, håper faktisk at jeg ikke mister min. Virker mer naturlig å ha det. Selv om det betyr bleie en liten uke i måneden ← For meg er det helt herlig å slippe mensen fordi jeg er en av dem som styrtblør og blir jernfatting når jeg har mensen. Og siden den eneste sengekosen jeg har for tiden går på batteri, trenger jeg ikke å ha mensen som indikasjon på om jeg kan være gravid eller ikke.
Arkana Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg synes faktisk det er greit å ha mensen, synes det er en trygghet i å vite at kroppen er i orden og at jeg ikke er gravid. Mensen er jo helt naturlig, og vi har den av en grunn, så jeg føler ikke behov for å fjerne den.
La Luna Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg synes faktisk det er greit å ha mensen, synes det er en trygghet i å vite at kroppen er i orden og at jeg ikke er gravid. Mensen er jo helt naturlig, og vi har den av en grunn, så jeg føler ikke behov for å fjerne den. ← Men den mensen vi har når vi går på p-piller er jo ikke naturlig da Det er bare en liten blødning "lagt inn" av de som har utviklet p-piller, og ikke den store "egget festet seg ikke så vi skyller ut alt og begynner på nytt-blødningen" som kroppen lager selv.
Arkana Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Men den mensen vi har når vi går på p-piller er jo ikke naturlig da Det er bare en liten blødning "lagt inn" av de som har utviklet p-piller, og ikke den store "egget festet seg ikke så vi skyller ut alt og begynner på nytt-blødningen" som kroppen lager selv. ← Ja, det er jo sant. Men jeg synes nå det er en trygghet at den kommer likevel. Husk at p-piller er veldig nytt fremdeles, og det å hoppe over mens er enda nyere, vi vet enda ikke hvilke senvirkninger det kan få, så jeg synes det er greiest å la være. Har man virkelig store plager ved mens kan jeg jo forstå at behovet for å hoppe over er stort, men de fleste kvinner klarer seg da fint.
aimee Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2006 Ja, det er jo sant. Men jeg synes nå det er en trygghet at den kommer likevel. Husk at p-piller er veldig nytt fremdeles, og det å hoppe over mens er enda nyere, vi vet enda ikke hvilke senvirkninger det kan få, så jeg synes det er greiest å la være. Har man virkelig store plager ved mens kan jeg jo forstå at behovet for å hoppe over er stort, men de fleste kvinner klarer seg da fint. ← Det er AKKURAT sånn jeg også tenker!
Eve Luna Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har nå brukt Cerazette i ett år og er veldig fornøyd. Har ikke hat mens på 10 måneder og savner det ikke. Jeg har ingen andre bivirkninger, noe jeg hadde når jeg brukte vanlige p-piller.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 7. oktober 2006 #18 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg bruker cerazette å er ganske fornøyd.. Bivirkninger jeg har fått er; blødde på og av i 4mnd etter det så har ikke jeg blødd noe som helst :D Har lagt på meg noen kilo.. Det er litt nedtur da, ivertfall for meg som egentlig burde ha slanket meg før jeg la på meg... Så nå har jeg bare enda mer å slanke vekk... Kommer ikke på noe annet jeg.. Er ivertfall veldig fornøyd med den. (bortsett fra de kg jeg la på meg)
Gjest Søt Skrevet 9. oktober 2006 #19 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg gikk fra f**** p-stav tl Cerazette, så om jeg hadde brukt plastpose som prevensjon så hadde jeg vært fornøyd forhold til staven.. Men det er off-topic har gått på den kun i en måned så har ikke merket noe veldig spsielt ennå.. Kanskje humøret mitt Hvertfall i forigår.. Puha! Skyldte på fullmånen jeg.. hehe.. Nei, lite forandringer i kroppen, men jeg krysser fingra for å bli mensen fri Var det når jeg gikk på sprøyta, så...
aimee Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #20 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, jeg har hørt mye rart om de derre p-stavene! Er veldig glad for at jeg ikke gikk for den typen. Nå har jeg gått på Cerazette 1 uke, og - so far so good! :-D Blir spennende å se om jeg får mensen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå