Gjest Mikako Skrevet 5. februar 2012 #21 Skrevet 5. februar 2012 Jeg sliter med nattesvette på fjerde året. Fryktelig ekkelt for både meg og den stakkars samboeren min. Ingenting viser på blodprøvene. Den forrige legen min konkluderte at det ikke var normalt, men "pytt, pytt". Den nye legen min syns dette var forferdelig rart og tok tak i saken. Har ikke funnet ut hvorfor jeg svetter ennå, men det er godt å bli tatt seriøst med et slikt plagsomt problem.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #22 Skrevet 5. februar 2012 Nattesvette er vel som regel hormonelt. Jeg hadde en kjæreste som hadde diabetes og han hadde ekstrem nattesvette. Selv har jeg vært plaget med det ifm pms, men jeg merket at det avtok veldig da jeg begynte med medisiner mot lavt stoffskifte og nå er det helt borte.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2012 #23 Skrevet 5. februar 2012 Vært testet for alt som jeg vet om...
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2012 #24 Skrevet 6. februar 2012 Jeg var plaget med det i et par år for 2år siden. Hele veien hadde jeg en noe forhøyet kroppstemperatur, og var gjennom masse utredninger. Ikke for svetten, men andre ting. Hvite blodlegemer var lett forhøyet (i flere år), men fikk tilslutt en grusom infeksjon og ble behandlet m prednisolon +to antibiotikakurer i løpet av 4måneder. Ca en måned etter siste kur var som om "noe" slapp taket, og etter det har de hvite blodlegemene vært innenfor normalen og nattesvetten vært borte. Så tydeligvis hadde jeg en eller annen infeksjon i kroppen som var årsaken til svetten.. Sjekket for dette? 1
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2012 #25 Skrevet 7. februar 2012 Jeg var hos legen igår og han nevnte tidligere tester for stoffskiftet og hvite blodlegemer b.la.. han har snakket om lymfeknuter i mage eller bryst, men sier han utelukker alle tingene på sjekk-listen sin pga tidligere tester...- jeg vil ringe legen idag og be om henvisning til spesialist- hvem går man til da? Det er skummelt, ubehagelig, ekkelt og demotiverende. Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #26 Skrevet 5. september 2012 Hm, fant tråden da samboeren sliter veldig med nattesvette. Ser det er noen som nevner diabetes, noe som gjør meg litt stresset ettersom at alle menn i familien hans har diabetes type 2. Uff, får piske han til legen. Anonym poster: eed6583389692a21aefba75a012a6f86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå