Gå til innhold

Hva skal du lage i år?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Siden jeg allerede har en tråd om hva man skal lage i gaver, må vi jo ha en tråd om tingene man skal lage til jul men ikke gi bort ;)

Så! Hva skal du lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å lage juletreteppe og julegavesekk.

Kanskje noe julepynt.

Også skal jeg gjøre ferdig et julebilde mamma'n min startet på da jeg var liten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage julekalender til minstemann og til niesen min.

Må nok begynne snart hvis jeg skal bli ferdig med begge to :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ninni_*

Jeg skal lage biscotti, nam nam. Det er godt til kakaoen etter skituren det. Så skal jeg lage sjokoladeboller (sånn med puffet ris inni), pepperkaker, rutete kjeks :sjenert: og så har jeg tenkt å bake en formkake, pluss lage litt julegodter. Og julekortene skal jeg lage selv, men det er jo noe jeg skal gi bort så det passer kanskje ikke her.

Kommer kanskje på noe mer når jeg leser i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg holder på å brodere juletreteppe som skal være ferdig til jul. Jeg skal også lage 2 kranser til å henge på dørene ute. En eller flere juledekorasjoner til å ha på bordene kommer jeg også til å lage. Blir det tid skal jeg også brodere en juleløper. I fjor laget ungene og jeg mange fine ting i trolldeig. De ble kjempefine og noe vi nok kommer til å gjøre i år også. Baking av 8-10 sorter med kaker hører med. Det kommer nok til å bli mer, men det er det jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å brodere en julekalender til sønnen min. Han er egentlig for liten til å forstå konseptet, men følte for å gjøre det i år likevel, da jeg er hjemme og har god tid.

Ellers har jeg ingen store planer ennå, venter på at inspirasjonen skal melde seg.

Vi plukket store poser med kongler på landstedet i sommer, og har lyst til å lage noe med de - er det noen som har ideer?

Tenkte kanskje å rett og slett lage "lenker" til juletreet, noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkakehus....

Gjelder det?

ABSOLUTT!! :sjarmor: Jeg skal også lage pepperkakehus. Dvs - jeg kjøper sånn ferdig-hus. Steker vegger og tak og sånn og setter de sammen med smelta sukker. Voila!! Easy peasy! Lever i tiden og forventer effektivitet :ler:

Jeg holder på å brodere juletreteppe som skal være ferdig til jul.

Å fytterakker'n!!! *bøyer seg i støvet* Det virker som SINNSYKT mye arbeid!! Har du mye igjen? Blir imponert av de som klarer slikt håndarbeid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et søtt juetreteppe, Madeline.

Skal vi se, jeg skal vel lage krans til døra, tenker jeg og en adventsgreie med svibler, lys og hva jeg måtte komme på.

Ellers har jeg ingen planer, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkakehus, forhåpentligvis litt mer vellykket enn i fjor ;)

Drops; kongen av Danmark, anisdrops, lakrisdrops, polkagris, juledrops (+++)

Julekalender til sambo

Julekort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å lage litt mere julepynt i år(noe som gave til famillie også)

Jule kaker selvfølgelig.

Egne julekort!

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Får se hva man får tid til, kommer litt an på om oppussinga er ferdig eller ikke, men satser på å lage krans til ytterdøra, mekke sylte, bake grovbrød/rundstykker, lage pepperkakehus, mekke julesnop, bake diverse kaker og kjeks, lage hjemmelaget is og dersom jeg får tid så skal jeg lage en litt mer sofistikert greie å ha julekalenderen på enn litt gavebånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Å fytterakker'n!!! *bøyer seg i støvet* Det virker som SINNSYKT mye arbeid!! Har du mye igjen? Blir imponert av de som klarer slikt håndarbeid!!

Jeg har igjen katten og hunden helt til høyre, og det stemmer at det er mye jobb. Det er over 30 forskjellige farger og mange detaljer som skal brodres, men det er det som er moro. Brodering er ikke vanskelig, men du bør nok være tålmodig og nøyaktig. Jeg broderte for første gang for et år siden og jeg vil anbefale deg også å prøve deg, men du bør nok begynne med noe som er litt mindre enn et juletreteppe da ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal strikke sjal og pulsvarmere. Lengre strekker ikke mine hobbytalenter til.

Også skal jeg lage et overdådig pepperkakehus til nevøen min som en ekstragave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløpig har jeg planer/satt i gang med følgende:

* Hjemmelaget album til mamma, pappa og brødrene mine med bilder og historier om hunden vår som desverre døde for noen måneder siden.

* Strikket sjal til mamma og tante

* Strikket/tovet ullsokker til flere...(har mange liggende)

* Heklet bikini til venninnen min(som har ønsket seg det leenge,men jeg er en smule treig)

* Heklet løper i "julefargene" rød og grønn til svigermor

* Lappeteppe med diverse søte motiver til niesen min på noen mnd.

* Brente mandler og hjemmelaget seigmenn til bestemoren min

* Julekaker og ha på fine glass, og gi til de gamle rundt her jeg bor

:)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av julegavene, og nesten alt i kalenderen til :hjerte: er kjøpt, men gavekortene han skal få lager jeg selv.. Hehe.. ikke veldig kreativ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest snikkelora

Ser ikke ut til at det blir mye gaver som skal lages.. Blir et par kaledere i alle fall. Ellers så skal vi lage pepperkakehus og andre julekaker (og gi bort) Også skal jeg brodere ferdig et bilde som skulle vært julegave i fjor.. Og hekle ferdig ponchoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tydeligvis kaker osv er tillatt å ta med her har jeg myye mer ;) Pleier å lage rundt 10 slag (elsker å bake) og pepperkakehus. Driver å broderer julekalender nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventkalender! :tommel:

-tenkte også å lage en julekrans av kongler eller hasselnøtter, som man sprayer med blank lakk etterpå... Evt feste kongler på en rund isoporball ca12cm i diameter og spraylakkerer de med gullspray. Fint å henge i vinduet...

Har alltid planer, men får se hva jeg rekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...