Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har dere planlagt ting dere skal lage i julegaver i år? Del det med oss davel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Barna skal lage kjølekapmagneter! Stedatter på 10 lager figurer og lillegull på 2 lager håndavrtykk i gips som jeg limer magnet på Ellers baker jeg alltid til to vennepar av oss + lillesøster. edit: skriveleif Endret 3. oktober 2006 av La Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Åjåjåj, lage julegaver.. Her trenger jeg tips altså.. Hvis noen av mine hadde fått hjemmelaget gave av meg til jul så hadde de uansett trodd at jeg hadde kjøpt det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 3. oktober 2006 #4 Del Skrevet 3. oktober 2006 Åjåjåj, lage julegaver.. Her trenger jeg tips altså.. Hvis noen av mine hadde fått hjemmelaget gave av meg til jul så hadde de uansett trodd at jeg hadde kjøpt det.. ← Sjekk ut sidene til Panduro...der finnes det ange fine hobbytips Jeg vet ikke helt hva du liker å holde på med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. oktober 2006 #5 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Jeg har begynt å tenke litt, og dette er den foreløpige lista i hodet mitt: Mamma: armbånd (lenke som jeg skal feste masse perler på, veldig enkelt. Hun elsker sånne armbånd med masse stæsj på.) Venninne 1: en litt romslig veske med gammeldags preg. Har ikke bestemt meg for detaljene enda, men det blir antakeligvis flere typer stoff, bl.a. fløyel, i tillegg til en applikasjon med nostalgisk motiv. Venninne 2: en liten pung med morsomt fôr og noe bånd og perler på utsiden Venninne 3: en skrivebok som jeg skal lage omslag til i stoff. noen silkebånd som fastsydd bokmerke med perler nederst. Bestemor: brodert duk. Det er masse blomster med korsstingsbroderi, som jeg angrer på at jeg kjøpte fordi jeg syns det er kjedelig å sy etter mønster, spesielt korssting. Hvis jeg ikke orker å gjøre den ferdig, er nødløsningen å lage et perlekjede med litt dyre perler og en fin lås. Bror: strikke sokker? Samboer: veldig usikker, men strikker sokker som nødløsning i tillegg til andre gaver. Kommer antakeligvis på noe annet. Har som sagt ikke utarbeidet noen endelig liste. Det er litt tidlig for meg å tenke på jul, men om jeg skal lage like mye som jeg pleier, må jeg begynne tidlig. Har også noen flere som jeg må pønske ut gaver til, men usikker på om det blir noe hjemmelaget der. Noen av de som får hjemmelagde gaver får noe i tillegg også, men ikke alle. Det spørs hjem det er og hva jeg lager. Endret 3. oktober 2006 av Frk Åberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 3. oktober 2006 #6 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg pleier å bake en del sorter med julekaker til mormor (hun er snart 93 år og orker ikke bake lenger) . Det kommer jeg nok til å gjøre i år også. Hun har ikke behov for en masse ting lenger og setter veldig stor pris på noe spiselig. De siste årene har hun begynt å hinte om julekakene tidlig på høsten, så det er tydeligvis en julegave som blir satt stor pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2006 #7 Del Skrevet 3. oktober 2006 Så langt har jeg: - Laget jordbærlikør og smykke til mormor - Laget smykkesett til mamma (halsbånd, armbånd, øredobber) - Laget guttesmykker til brødrene. (De skal få mer enn bare smykke altså, men vet ikke helt hva det blir enda, om jeg skal lage noe mer, kjøpe noe, gi penger. Ikke bestemt enda) - brodert paljetter på en topp til søster og laget et armånd (er hobbyfotograf, og søster ønsker seg også kopi av et av bildene jeg har tatt som henger på stueveggen hjemme... Det skal hun få. Vet ikke om det kommer under def. av å lage noe, men...) Utenom dette skal jeg: - lage kjeks til de to tantene jeg har. Skal legge dem i en fin kakeboks. De elsker kjeksene mine. - lage noe til stefar. Men vet ikke hva. Han er litt sær og kresen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2006 #8 Del Skrevet 3. oktober 2006 Venninne 1: en litt romslig veske med gammeldags preg. Har ikke bestemt meg for detaljene enda, men det blir antakeligvis flere typer stoff, bl.a. fløyel, i tillegg til en applikasjon med nostalgisk motiv. Hørtes flott ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2006 #9 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det blir vel til at jeg får mamma til å lage sylte og rull som jeg gir bort, tenker jeg... Men er åpen for forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. oktober 2006 #10 Del Skrevet 3. oktober 2006 I fjor høst begynte jeg å strikke på et skjerf som jeg skulle gi i gave, tenkte å kanskje satse på å få det ferdig i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2006 #11 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det blir vel til at jeg får mamma til å lage sylte og rull som jeg gir bort, tenker jeg... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #12 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har begynt å tenke litt, og dette er den foreløpige lista i hodet mitt: Mamma: armbånd (lenke som jeg skal feste masse perler på, veldig enkelt. Hun elsker sånne armbånd med masse stæsj på.) Venninne 1: en litt romslig veske med gammeldags preg. Har ikke bestemt meg for detaljene enda, men det blir antakeligvis flere typer stoff, bl.a. fløyel, i tillegg til en applikasjon med nostalgisk motiv. Venninne 2: en liten pung med morsomt fôr og noe bånd og perler på utsiden Venninne 3: en skrivebok som jeg skal lage omslag til i stoff. noen silkebånd som fastsydd bokmerke med perler nederst. Bestemor: brodert duk. Det er masse blomster med korsstingsbroderi, som jeg angrer på at jeg kjøpte fordi jeg syns det er kjedelig å sy etter mønster, spesielt korssting. Hvis jeg ikke orker å gjøre den ferdig, er nødløsningen å lage et perlekjede med litt dyre perler og en fin lås. Bror: strikke sokker? Samboer: veldig usikker, men strikker sokker som nødløsning i tillegg til andre gaver. Kommer antakeligvis på noe annet. Har som sagt ikke utarbeidet noen endelig liste. Det er litt tidlig for meg å tenke på jul, men om jeg skal lage like mye som jeg pleier, må jeg begynne tidlig. Har også noen flere som jeg må pønske ut gaver til, men usikker på om det blir noe hjemmelaget der. Noen av de som får hjemmelagde gaver får noe i tillegg også, men ikke alle. Det spørs hjem det er og hva jeg lager. ← :-D *Imponert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. oktober 2006 #13 Del Skrevet 3. oktober 2006 Broderte disse og noen fler i vår, skal få sydd rammer rundt dem så blir det en del julegaver der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festus Skrevet 3. oktober 2006 #14 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har en del støpte lys og gelelys som blir gaver til de voksne. Hekler skilpaddeputer til alle 8 tantungene mine... håper jeg blir ferdig... Og strikker ullsokker til min datter, og kanskje jeg rekker ei skilpaddepute til henne også? De voksne og min datter får mer enn dette, men det er kjøpeting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 5. oktober 2006 #15 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kalender til min mor med bilder av barnebarn + + . Ellers har jeg tenkt å lage merkelappene selv, men det kalles vel neppe gaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 5. oktober 2006 #16 Del Skrevet 5. oktober 2006 Skilpaddepute hørtes morsomt ut! Kan du forklare nærmere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festus Skrevet 5. oktober 2006 #17 Del Skrevet 5. oktober 2006 Skilpaddepute hørtes morsomt ut! Kan du forklare nærmere? ← Heklede sekskanter (og kvarte) som hekles sammen, en stor en under, 4 ben, hode og hatt, og hale. Fylles med putefyll. Jeg skal sy "puter" av billig stoff og ha putefyllet i, inni skilpadda. Oppskrift i Familien for ei uke siden eller to.... Finfint å bruke restegarn til! Tatt fra ei bok som heter et eller annet med "moro i fjæra". De blir ca halvmeteren i diameter, så det er litt størrelse på dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iviking Skrevet 5. oktober 2006 #18 Del Skrevet 5. oktober 2006 blir vel penger i år også regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sin Skrevet 5. oktober 2006 #19 Del Skrevet 5. oktober 2006 blir vel penger i år også regner jeg med ← Som du har laget selv? Jeg har planer om å kjøpe et par av disse og fylle dem med brente mandler, og gi dem til de det er vanskelig å finne på noe til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #20 Del Skrevet 7. oktober 2006 Skal prøve å "lage" kremer og kjøpe krukker som jeg skal dekorere. Tenkte å kjøpe en helt nøytral, uparfymert krem og tilsette den litt olje og forskjellige eteriske oljer. Har laget sånne kremer til meg selv og de både lukter godt og fine for huden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå