Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Del Skrevet 2. oktober 2006 Er det sant at man får bedre hud og friskere hudfarge av å spise epler ? Det er vel ikke noe "galt" å spise 2-3 epler om dagen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenHobart Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Galt er det ihvertfall ikke. Alt du spiser preger huden din. Mange med hudproblemer spiser mye søtt/ feit mat. Husk du blir hva du spiser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er vel gulrot som er kjent for å være bra for huden, men epler er det ingenting galt i (bare vask de godt for å få bort mest mulig sprøytemidler) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animelona Skrevet 5. oktober 2006 #4 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nattlys-olje skal også være bra for huden! Får kjøpt det i helsekosten eller på apotektet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #5 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har store problemer med huden, og jeg spiser IKKE søt og feit mat. Det med søt og feit mat i sammenheng med kviser er en MYTE. Det kan man lese mer om på lommelege og nettdoktor osv. Hvis det hang sammen burde jeg ha silkeglatt nydelig hud, fordi jeg spiser sunt og grønnt. De som uttaler slike ting er ofte de som aldri har hatt mer enn en kvise på haka hver gang de har mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animelona Skrevet 19. oktober 2006 #6 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har store problemer med huden, og jeg spiser IKKE søt og feit mat. Det med søt og feit mat i sammenheng med kviser er en MYTE. Det kan man lese mer om på lommelege og nettdoktor osv. Hvis det hang sammen burde jeg ha silkeglatt nydelig hud, fordi jeg spiser sunt og grønnt. De som uttaler slike ting er ofte de som aldri har hatt mer enn en kvise på haka hver gang de har mens. ← Jeg får ofte uren hud når jeg har spist veldig krydret mat da. Det skjer hver gang uten unntak. Men søt eller feit mat merker jeg ingenting på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest # TIRIL # Skrevet 19. oktober 2006 #7 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er medisinstudent, og har der lært at kviser ikke kommer av kosthold men av hormonene i kroppen. Mange får gjerne litt uren hud ved menstruasjon og i stressperioder- det kommer ikke av det ekstra usunne man tyr til i slike stunder, men faktisk at hormonproduksjonen er i ubalanse. Sterk mat kan føre til mer svetting, som igejen kan stoppe til porene om man ikke vasker det bort. Ren svette er bare sunt for huden, men svetter man pga noe man har spist så er det gjerne avfallstoffer av disse produktene i svetten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 19. oktober 2006 #8 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Er vel gulrot som er kjent for å være bra for huden, men epler er det ingenting galt i (bare vask de godt for å få bort mest mulig sprøytemidler) ← Hørte at ved for mye inntak av gullerot kan du bli gulaktig jeg :/ Hmf, i forhold til mat og konsekvenser for hud vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, så mange uttaler seg om hvordan det har ingen konsekvenser men jeg har selv problemer med huden og merket en STOR forskjell bare fra når jeg bytta ut all brus med vann og passa på å drikke minst to liter vann daglig. Angående om epler er bra for huden vet jeg ikke.. Endret 19. oktober 2006 av Yoghurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 19. oktober 2006 #9 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hørte at ved for mye inntak av gullerot kan du bli gulaktig jeg :/ ← Da tror jeg du skal spise rimelig mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 19. oktober 2006 #10 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kan godt hende, hun som sa det er en typisk "jeg vet alt om hva som helst altså" person som egentlig ikke gjør det, hehee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #11 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hørte at ved for mye inntak av gullerot kan du bli gulaktig jeg :/ Mamma var avhengig av gulrøtter en periode. Hun spiste mange om dagen, og ble helt rastløs og gæren hvis hun ikke hadde igjen noen. Og huden? Oransj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 19. oktober 2006 #12 Del Skrevet 19. oktober 2006 ah, så det er noe i det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 20. oktober 2006 #13 Del Skrevet 20. oktober 2006 Da tror jeg du skal spise rimelig mange! ← Det tror jeg også. Jeg spiser masse gulrøtter, nesten hver eneste dag. Finnes ikke gul i huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå