Gå til innhold

Eg æ fra Bærgen.

Snasen

Anbefalte innlegg

Var gjerne ikke de hippeste utestedene i Bergen disse bildene er tatt og dermed kanskje ikke de hippeste folka heller (selv om det ikke er noe negativt med de stedene bildene er tatt fra)

Teit at jeg gidder å bruke tid på å svare på et så tåpelig innlegg som dette, men ble for provosert!! Så ett bilde av noen mennesker kan få en selvsagt fantastisk flott, deilig og plettfri TS til å uttale seg. Er det rart det finnes mobbing når slike teite tanker svirrer oppi hodene til folk :frustrert:

Forresten jeg er bergensk men snakker mer "gatebergensk" og alle ikkebergensere jeg kjenner, sier at det ikke er så brautende og forferdelig. Tror mange innbiller seg at bergensk er bare slikt pene bergensfruer prater, men det er ytterst få som snakker slik !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var gjerne ikke de hippeste utestedene i Bergen disse bildene er tatt og dermed kanskje ikke de hippeste folka heller (selv om det ikke er noe negativt med de stedene bildene er tatt fra)

Teit at jeg gidder å bruke tid på å svare på et så tåpelig innlegg som dette, men ble for provosert!! Så ett bilde av noen mennesker kan få en selvsagt fantastisk flott, deilig og plettfri TS til å uttale seg. Er det rart det finnes mobbing når slike teite tanker svirrer oppi hodene til folk  :frustrert:

Forresten jeg er bergensk men snakker mer "gatebergensk" og alle ikkebergensere jeg kjenner, sier at det ikke er så brautende og forferdelig. Tror mange innbiller seg at bergensk er bare slikt pene bergensfruer prater, men det er ytterst få som snakker slik !

Eg må le :sjarmor: "bildene var ikke tatt på de hippeste utestedene i Bergen" haha - hva er de hippeste utestedene i Bergen- der de pene går? jeses... :ironi:

Bergen er en student by på mange måter, når sommeren kommer er det ikke mye folk igjen gitt, så til deg som startet denne meningsløse tråden - de der kan ikke være fra Bergen :forvirret:

Fra spøk til alvor: Jeg synes denne tråden er uetisk og meningsløs, jeg ber en moderator om å fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt her. Representerer disse bergenserne et typisk "bergensk" utseendet?

Jeg har alltid trodd at Bergensere var litt kjekke, men så drar jo dialekten en god del ned da. Så tittet jeg på bildene over her (kanskje ikke helt representativt?) og ser at mytene om de kjekke bergenserne slår sprekker. /color]

Synes det er drøyt å forutsette at alle bergensere er pene/stygge utifra en eneste faktor - at de kommer fra Bergen.

Dessuten vitner det om elendig kjennskap til Bergens demografiske sammensetning når man forutsetter at mennesker i Bergen = bergensere. Jeg vil regne med at flertallet av mennesker i aldersgruppen representert på bildene er studenter, som dermed kan komme omtrent hvor som helst fra.

Personlig ser jeg ikke vitsen i å knipse bilder av folk på byen på den måten, men når det først blir gjort synes jeg det er koselig at det ikke bare er knallblonde orange puppejenter, men normale mennesker som blir viet oppmerksomhet.

Tristessa - til halvparten bergenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv erke-bergenser, og må si meg litt enig med trådstarter. de siste årene har gen-nivået blitt kraftig redusert, og det er et resultat av alle tilflytterene vi har fått hit. Østlendinger, sørlendinger, nordlendinger, møringer, trøndere - hva skal alt det rasket her? Kan ikke vi bergensere få yngle våre perfekte gener i fred uten innblanding fra resten av landet? Nei fysjom. Nå må vi holde ut med mindre pene mennesker fra resten av landet som kommer hit. E' ekje fra Norge, e'e fra Bærgen!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine:  :legrine:  :legrine:

Jeg pleier å gå på Metro,Landmark og Feliz - er jeg en av de hippe pene?? :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:

:sjarmor:

Det jeg mente som var tydeligvis vanskelig å forstå var at TS greier alle under en kam og at jeg derfor mener det finnes utesteder i bergen der man har (etter min smak) stivpyntede mennesker. Dette er gjerne mennesker som oppfattes som pene å se på! Mener ikke at dette er standarden for pene mennesker, men det er slik vi ofte oppfatter standarden!

Vennligst les dette uten å vri og vrenge på alle ordene, da forstår dere innholdet

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjarmor:

Det jeg mente som var tydeligvis vanskelig å forstå var at TS greier alle under en kam og at jeg derfor mener det finnes utesteder i bergen der man har (etter min smak) stivpyntede mennesker. Dette er gjerne mennesker som oppfattes som pene å se på! Mener ikke at dette er standarden for pene mennesker, men det er slik vi ofte oppfatter standarden!

Vennligst les dette uten å vri og vrenge på alle ordene, da forstår dere innholdet

;)

:sjarmor: ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...