Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 10. desember 2006 #101 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er stygt å stemple! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fairytale Skrevet 11. desember 2006 #102 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg tror det skyldes en kombinasjon av dårlig selvtillit (en trenger ofte en røyk for å snakke) og at jenter tror de blir slankere av å røyke. Selv har jeg ingen problemer med røykere. Er festrøyker selv og irriterer meg slettes ikke over røykerene på bussholdeplassen om morgenen. Det er helt ok for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionen 68 Skrevet 12. desember 2006 #103 Del Skrevet 12. desember 2006 Det å røyke kommer ikke av dårlig selvtillit iallefall.... En røyker fordi det blir en vane å f eks belønne seg selv etter at en har vasket gulv, Sosialt når en er på besøk eller snakker i telefonen osv osv.... Har vært røyker selv og gikk på røykekurs, noe som fungerte veldig godt for min del.. Merker stor forskjell fra da jeg var røyker og nå.. har bedre økonomi, finere hud, bedre kondis og føler meg mere vel. Det viktigste er nok at nå har jeg kontroll over mitt liv. Før var det røyken som styrte masse av livet mitt, må ha en røyk, bare må ha en til..... Selv om jeg har sluttet så tolerere jeg at andre røyker, deres liv så..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Generalfrua Skrevet 1. januar 2007 #104 Del Skrevet 1. januar 2007 Det er lite feminint å røyke, det lukter vondt, det ser ekkelt ut med askebegre i huset, det stinker av klærne (og ennå verre når dere pøser på med parfyme for å liksom gjemme røyklukten). Det ser teit ut, og er ut. Det er kjipt med kolleger som skal ut og røyke. De blir stemplet som mer ineffektive og slubbete fordi de skal ut og ha pauser hele tiden. ← Skriver under på denne. Men det lukter like ekkelt av menn som røyker. Dessuten er det irriterende med folk som hele tiden stikker fra bordet under en middag for å røyke. Eller når en tredjedel av selskapet står på utsiden av lokalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutula Skrevet 2. januar 2007 #105 Del Skrevet 2. januar 2007 Dette har jeg kommentert tidligere i tråden ser jeg, men jeg nevner det en gang til, siden denne tråden lever fremdeles: Røykrelaterte sykdommer koster altså staten mer enn de tar inn i skatter og avgifter på tobakken. Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på. I 1994 anslo Statens Tobakkskaderåd samfunnets utgifter til 3-4 milliarder kroner. Ifølge St.prp. nr. 1 (1995-96) beløp statens samlede inntekter fra tobakk samme år seg til 7,2 milliarder kroner fordelt på tobakkavgift og mva. Når det er sagt, vil jeg også si at røyklukt er såvidt ubehagelig at det ikke har vært røyket inne hos oss siden 1998. På den annen side kan jeg like en festrøyk såpass godt at jeg tar turen på balkongen med røykende gjester hvis temperaturen er over frysepunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoff Skrevet 11. januar 2008 #106 Del Skrevet 11. januar 2008 Skriver under på denne. Men det lukter like ekkelt av menn som røyker. Dessuten er det irriterende med folk som hele tiden stikker fra bordet under en middag for å røyke. Eller når en tredjedel av selskapet står på utsiden av lokalet. Hør på deg selv da, er jo dere ikke-røykere som har sørget for at vi må gå ut å røyke! Denis Leary sitt syn på saken er bra... Burde være 2 avdelinger, som før, bare at begge er røykeavdelinger, normal og ultra:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. januar 2008 #107 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Til Mysan: Nei hun kunne umulig kjenne røyklukta av klærne. For det første bodde denne damen i etasjen over og var ikke tilstede i under etasjen når de var der. Klærne de hadde på seg var nyvasket fra topp til tå. Men hun viste at de var der, og hun viste at mannen i paret røyket, og det var nok til at hun kjente det luktet røyk. Dream on. Du undervurderer de finslipte sansene vi ikkerøykere utvikler etter noen år i frisk luft. Jeg bor sammen med en ikkerøyker, og jeg kan lukte det dersom det har vært en røyker i leiligheten SELV om vedkommende ikke røkte der og da. Det lukter røyk av håret og huden, og det lukter røyk av pusten. Og det lukter røyk av klærne hvis du har tatt et par sigaretter i løpet av dagen i de klærne. Men det er litt drøyt å få pustebesvær og insistere på full lufting av leiligheten, da. DEN lukta det drama queen av... Rediger: Oooops, den var visst gått ut på dato. Sorry..... Da kan dere kanskje bare se bort fra de to neste innleggene, også... Endret 11. januar 2008 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. januar 2008 #108 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er mulig fordi det finnes såååå utrolig mye firkanta folk. Takke meg til feit og full av røyk, enn firkanta og dum Men de er ikke gjensidig utelukkende kategorier, så det er fullt mulig å være feit, full av røyk, firkanta og dum. Selv er jeg bare feit men jeg jobber med saken, noe som ble mye lettere etter at jeg så lyset og slutta å røyke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. januar 2008 #109 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er jo her impulskontrollenkommer inn da Man trenger ikke å gå opp 10 kilo når man slutter å røyke. Og går man opo noen kilo innledningsvis kan man jo skjerpe seg litt xtra når det verste røyksuget har gitt seg for å gå ned kiloene igjen. Det der skal man ikke bagatellisere. Da jeg sluttet å røyke, gikk jeg først ned fordi jeg hadde så plagsomme abstinenser og så mye uro at jeg ikke klarte å sitte stille. Det var ganske jævlig de første månedene. Etter at ting roa seg litt, begynte jeg å legge på meg, jevnt og trutt, og etter et par år var jeg ca 10-12 kilo tyngre enn jeg var da jeg røkte. Det var først med fast trening og MYE aktivitet at jeg begynte å gå ned igjen og komme i bedre form. Og jeg kjenner knapt noen som har slutta med røyken, som IKKE har gått på en lignende smell. JEg har lest at hele stoffskiftet endrer seg og at hvilemetabolismen faktisk går ned med nærmere 10% etter at du slutter å røyke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 16. januar 2008 #110 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg røyka mye (mye for meg = 15 sigaretter daglig) før. Hadde ingen planer om å slutte. MEN, våkna opp morgenen etter en fest, hvor jeg hadde røyka som en skorstein, og lå å hosta, harka og følte meg som et dass.. Da var det liksom gjort. Følte meg max ufresh, og mista totalt lysten på en sigarett. For meg var det avgjørende at jeg ikke ville lukte røyk. Ikke de helsemessige gevinstene. Gjør meg ikke noe at andre røyker, for syns ikke det lukter så ille av dem, men vil ikke at folk skal synes at jeg lukter;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vici Skrevet 16. januar 2008 #111 Del Skrevet 16. januar 2008 Neglene og tenner blir gule. Jeg synd det er helt forferdelig å stå på en bussholdeplass ved siden av noen som røyker. Det lukter jo helt forferdelig. Så da flytter jeg meg som regel. Og jeg hater å sitte på bussen ved siden av en person som nettopp har røyket. Det stinger jo fra ånden deres. Og for ikke å nevne at det er totalt usunt. Både for røykeren selv og hans omgivelser. Hvis du røyker og dreper deg selv sakte, så trenger ikke jeg å lide for det. Samt at røyking er utrolig dyrt. Mine tenner er hvite og fine. Mine negler har aldri vært gule! Jeg tar aldri buss eller andre kollektive greier. Ja, vi vet at røyking er usunt, men herregud - det meste i dag er da usunt. Så lenge vi tar hensyn og ikke plager deg med røyk så må vi få røyke som vi vil! Jeg har råd til røyken min, og den betaler jeg gledelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. januar 2008 #112 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg røyka i flere år . før jeg bestemte meg for å slutte på grunn av de helsemessige årsakene det kan føre til. Jeg kan ikke begripe hveordan folk med lungekreft og kols fortsetter å røyke og utsetter seg for mer fare, når de er syke/har vært dødelig syke. Alle tenker at det skjer jo ikke meg, men tenk at det er like stor sannsynlighet at det skjer deg som andre.Og når det har skjedd og du fortsetter å røyke etter at du har fjernet kreftsvulsten på lungen eller at du har fått diagnosen kols.Da kan du ikke være mye glad i livet ditt? Jeg har jo selv røyket før, men tok heldigvis til fornuft og sluttet. Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, men det er jo betenkelig at de fortsetter med tanke på helsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #113 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg må si det, at enkelte er nødt til å ha luktesans som hunder her.. Jeg ser den at det kan være småekkelt å sitte på siden av noen på bussen som nettopp har røyka, men at man kjenner røyklukt hengende igjen i leiligheten etter at et besøk har dratt - uten at de har røyka inne.. DET er sært.. Vi har vel alle våre laster.. Røykere koster samfunnet mye, men det gjør også folk som ikke gidder å jobbe, narkomane, folk som syns det er fryktelig gøy å kjøre for fort, alkoholikere, fyllekjørere, overvektige +++ Ergo, vi koster vel alle samfunnet ganske mye penger i løpet av livet, så det blir litt urettferdig å stigmatisere røykere på grunn av det.. Og en her sier at røykere blir stemplet som late slubberter i arbeidssammenheng fordi de MÅ ha røykepausen.. Det er jo feil.. Det er gjort flere undersøkelser som viser at mennesker som faktisk tar en 5 min pause i timen er mer effektive når de faktisk jobber.. Ja, jeg røyker, og det er jo i grunnen ikke noe å forsvare.. Jeg ser ikke på meg som verken dum eller smart, det er bare et lite avbrekk i en hektisk hverdag.. Det er mitt valg, mitt problem og jeg tar hensyn til andre mennesker.. Og jeg skal slutte, enten om jeg blir gravid eller garantert før jeg blir 30.. Men akkurat nå har jeg lyst til å røyke og bryr meg ikke så mye om hva andre mener om det, sålenge jeg vet at jeg selv tar hensyn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. januar 2008 #114 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, jeg røyker, og det er jo i grunnen ikke noe å forsvare.. Jeg ser ikke på meg som verken dum eller smart, det er bare et lite avbrekk i en hektisk hverdag.. Det er mitt valg, mitt problem og jeg tar hensyn til andre mennesker.. Og jeg skal slutte, enten om jeg blir gravid eller garantert før jeg blir 30.. Men akkurat nå har jeg lyst til å røyke og bryr meg ikke så mye om hva andre mener om det, sålenge jeg vet at jeg selv tar hensyn.. Det ER faktisk forferdelig dumt. Kjekt av deg å ta hensyn til andre, men du burde heller ta litt mer hensyn til deg selv. Du behøver å bry deg om hvordan kroppen din skal fungere om 30 år, og om du kommer til å like å være i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #115 Del Skrevet 25. januar 2008 Syns røyk lukter helt jævlig og ånden deres blir dermed ikke så herlig heller. Håper de får sykdommer relatert til røyking så skal jeg le rett opp i trynet på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 25. januar 2008 #116 Del Skrevet 25. januar 2008 Fordi at enkelte jenter tror de ikke legger på seg om de røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 25. januar 2008 #117 Del Skrevet 25. januar 2008 Nå har jeg ikke lest alle svarene, men det stemmer nok det, at de på min alder er antallet jenter høyere enn gutter som røyker. Ikke vet jeg hvorfor! Det er dritekkelt, og det finnes ingen positive sider med det! Sikkert utrolig kjekt når du sitter der med kreft i munnhulen og lungekreft pga du har røyk tidligere.. en sakte, smertefull, men sikker død! Så kan det ikke være så kjekt å ha kols heller? Å sitte på siden noen som akkurat har røykt, 30 minutter på bussen, er grusomt. Det lukter jo så utrolig fælt. Jeg er kanskje av de kjipe som havner under anti-røykere, men det får nå bare være! Snus er også veldig ekkelt, men egentlig så er det bedre, for da slipper alle andre å gå rundt å luke på den stanken som kommer fra røyk (litt egoistisk her..men men) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 28. februar 2008 #118 Del Skrevet 28. februar 2008 fordi de er gammaldagse kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 15. mars 2008 #119 Del Skrevet 15. mars 2008 Syns røyk lukter helt jævlig og ånden deres blir dermed ikke så herlig heller. Håper de får sykdommer relatert til røyking så skal jeg le rett opp i trynet på dem. Skadefryd er den største fryd, sies det, og du virker som en person som passer innunder den kategorien ja... Ang dårlig utssende grunnet røyking: Jeg er 40 år, har røykt siden jeg var 14, men tennene mine er hvite(blekede, vel og merke:)), ikke har jeg en eneste rynke bortsett fra smilerynkene som ikke kan relateres til livsstil på noen måte, og gusten hud etc. har jeg heller aldri vært plaget med. Det "verste" er at flere av mine venninenr som også røyker, heller ikke har tatt utseendemessig "skade" av det, så at det er noe særlig mer enn anti-røyk propaganda, det har jeg svært vanskelig for å tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. mars 2008 #120 Del Skrevet 19. mars 2008 Fordi at enkelte jenter tror de ikke legger på seg om de røyker. Ja, det er jo derfor alle røykere er så tynne... Jeg ser at denne tråden er steingammel og at jeg har svart i den tidligere, men jeg mener det samme fremdeles. Gammel røyker som jeg er, så har jeg vel blitt overfølsom for andres røykeuvaner. Jeg synes faktisk det er uintelligent å røyke. Det er en fordom jeg har - jeg ser ned på røykere, som om de er svake mennesker. Huff, egentlig skammer jeg meg litt over den, men sånn er det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå