Gå til innhold

Damer/jenter som røyker

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For meg er parfyme mer skadelig, for jeg er allergisk mot parfyme. Men jeg er ikke allergisk mot røyk, og derfor kan jeg røyke. Noe som egentlig burde sagt seg selv, men det var tydeligvis litt vanskelig å tenke seg til. For når man er så snerver som det du er, klarer man bare å forstå seg og sitt og alt annet går en hus forbi.

Og du er ikke passiv røyker, om du står ute i frisk luft sammen med noen som røyker. Om du da ikke står rett fremfor røyken og suger til deg all røyken som kommer rett mot deg.  ;)

så du mener altså om jeg står ved siden av deg feks på en bussholdeplass så vil jeg ikke merke at du røyker om "vinden blåser en annen vei " ?

Til å være en som er plaget av sterk parfymelukt virker du rimelig naiv med tanke på hvordan din egen røyk påvirker omgivelsene :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenneth
(...)Om jeg er smartere fordi jeg røyker, det tror jeg ikke. IQ har uansett ikke noe med at man røyker eller ikke å gjøre.

IQ-debatter og typiske VG-overskrifter om at man blir smart av å røyke, er sjelden interessante. Jeg for min del synes det er mer interessant å diskutere hvorfor røyking har utviklet seg fra å være et symbol på status og vellykkethet, til det motsatte. Den typiske røykeren i dag befinner seg vel i de mer "lavere sjiktene" i samfunnet. (Ser man bort fra at FrP er såpass store at de også favner bredere enn som så, er det jo klare likhetstrekk mellom en tradisjonell FrP-velger og en tradisjonell røyker anno 2006).

Det er vel sannsynlig at røykeandelen vil reduseres mer med årene. Røykeloven (og dens stigmatiserende effekt) er jo relativt ny, så hvor mange kommer til å røyke om ca. 50 år? Vi vil vel alltid ha noen som bruker røyk for å opponere, men det er vel liten tvil om at "røyk er ut" på generell basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
så du  mener altså om jeg står ved siden av deg  feks  på en  bussholdeplass så vil jeg ikke merke at du røyker  om "vinden blåser en annen vei " ?

Til å være en som er  plaget av sterk parfymelukt virker du rimelig naiv med tanke  på hvordan din egen røyk påvirker omgivelsene :overrasket:

Snakker vi om å merke lukten, eller snakker vi om passiv røyking? For om du ikke visste det, er det to vidt forskjellige ting.

Å kjenne lukten til røykerne, kan ikke skade deg.

Å få røyken til røykerne ned i dine egne lunger kan skade deg, og kalles derfor passiv røyking.

Så hvilke av de to ønsker du å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om å merke lukten, eller snakker vi om passiv røyking? For om du ikke visste det, er det to vidt forskjellige ting.

Å kjenne lukten til røykerne, kan ikke skade deg.

Å få røyken til røykerne ned i dine egne lunger kan skade deg, og kalles derfor passiv røyking. 

Så hvilke av de to ønsker du å diskutere?

Jeg har vokst opp med 2 røykende foreldre så jeg er så vant til røyk at røyk ikke plager meg nevnverdig lenger ;)

Men for en som er skikkelig allergisk mot røyk kan jeg love deg at dene personen vil merke at du tar deg en røyk selv om du ikke blåser vedkommende rett opp i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg har  vokst  opp med  2  røykende foreldre så jeg er så vant til røyk at røyk ikke plager meg nevnverdig lenger ;)

Men for en som er skikkelig allergisk mot røyk kan jeg love deg at dene  personen vil merke at du tar deg en røyk selv om du ikke blåser vedkommende rett opp i trynet.

Helt greit, men skal alle ta hensyn må vi slutte med alt som folk kan reagere på. Som jeg sa reagerer jeg på parfyme, men jeg nekter ikke folk å bruke det for det.

Er man så følsom for røyk, parfyme eller hva nå det måtte være, bør en faktisk holde seg hjemme for en kan faktisk bli dårlig av å bare gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle deg antirøyker en historie som forteller litt om hva man kan innbille seg.

En venn av meg og hans kone var på besøk hos et vennepar. Vennen min røyker(ikke hans kone). Ettersom venneparet de var på besøk hos ikke røyket så røyket ikke vennen min når han var der. Ikke engang utenfor.

I annen etasje bor svigermora til husets frue. Hun er ikke med i selskapet men hun vet hvem som er på besøk og hun vet at min venn er en røyker.

Når min venn og kona hans reiste oppdaget husets frue at mor hadde satt opp vinduer og dører og nesten hadde åndenød :overrasket:

Hun spurte hva dette skulle bety og fikk til svar at det var sååå myyye røyklukt etter at besøket hadde vært der. Hun fikk nesten ikke puste stakkar. :legrine:

Og INGEN hadde tatt et trekk av en røyk hverken inne eller ute :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal fortelle deg antirøyker en historie som forteller litt om hva man kan innbille seg.

En venn av meg og hans kone var på besøk hos et vennepar. Vennen min røyker(ikke hans kone). Ettersom venneparet de var på besøk hos ikke røyket så røyket ikke vennen min når han var der. Ikke engang utenfor.

I annen etasje bor svigermora til husets frue. Hun er ikke med i selskapet men hun vet hvem som er på besøk og hun vet at min venn er en røyker.

Når min venn og kona hans reiste oppdaget husets frue at mor hadde satt opp vinduer og dører og nesten hadde åndenød :overrasket:

Hun spurte hva dette skulle bety og fikk til svar at det var sååå myyye røyklukt etter at besøket hadde vært der. Hun fikk nesten ikke puste stakkar. :legrine:

Og INGEN hadde tatt et trekk av en røyk hverken inne eller ute :hoho:

og poenget ditt var :roll:

at alle ikkerøykere er som den fanatiske svigermora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at jeg synes mennesker som røyker er litt tilbakestående. Her har vi fått info i mange herrens år om skadevirkningen, vi vet utrolig godt hvordan produksjonen rammer innbyggere i tredje land, og det er ingen tvil om at kostnaden av helseskadene betales av absolutt alle, også ikke-røykere.

Jeg har ingen problemer med å si at jeg synes at røyking er en ekstremt egoistisk og tåpelig idé.

Enhver påstand om at jeg er sneversynt sender jeg rett tilbake, det blir for banalt. Det er greit at man kan nyte et sug, men det verken forhelliger eller rettferdiggjør noe.

Men klart - jeg er ikke feilfri jeg heller. Så lenge man ikke plager meg med røyk, så gir jeg egentlig beng. Det er ikke meg som får stygg hud, lukter mild kompost eller risikerer kols, kreft og faenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
og  poenget ditt var :roll:

Kan poenget være, at hun bare ville fortelle den historien? Eller følte du deg så truffet, at den historien ble for mye for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg må vel innrømme at jeg synes mennesker som røyker er litt tilbakestående. Her har vi fått info i mange herrens år om skadevirkningen, vi vet utrolig godt hvordan produksjonen rammer innbyggere i tredje land, og det er ingen tvil om at kostnaden av helseskadene betales av absolutt alle, også ikke-røykere.

Jeg har ingen problemer med å si at jeg synes at røyking er en ekstremt egoistisk og tåpelig idé.

Enhver påstand om at jeg er sneversynt sender jeg rett tilbake, det blir for banalt. Det er greit at man kan nyte et sug, men det verken forhelliger eller rettferdiggjør noe.

Men klart - jeg er ikke feilfri jeg heller. Så lenge man ikke plager meg med røyk, så gir jeg egentlig beng. Det er ikke meg som får stygg hud, lukter mild kompost eller risikerer kols, kreft og faenskap.

Ikke røykere nyter også godt, av skattene og avgiftene vi betaler for hver røyk vi røyker.

Og det er like greit å ikke bry seg, for skulel vi brydd oss opm alt rundt oss ville vi ikke gjort annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan poenget være, at hun bare ville fortelle den historien? Eller følte du deg så truffet, at den historien ble for mye for deg?

overhodet ikke ;)

Jeg har vokst opp i et røykende hjem og tolerer røyk forbausende bra.

Men det er jo ganske tydelig at dere røykere føler dere truffet når dere kommer i forsvarsposisjon hver gang noen kritiserer den tåpelige uvanen deres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Du starter med å beskrive noen ringvirkninger av røyking, for deretter å hevde det er ekstremt egoistisk, før du avslutter med å si at du egentlig gir faan i.f.t. de nevnte ringvirkninger. Det står respekt av slikt! (Dog får du poeng for ærlighet)

Personlig synes jeg, sett fra produsentenes ståsted, at røyking er genialt. Å tjene penger på at folk vil suge inn skadelig røyk er jo like genialt som å få ungdom til å betale for at SMS-meldingen deres kommer på TV.

Enhver påstand om at mitt innlegg er sneversynt, sender jeg også rett tilbake. Det blir for banalt det au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du starter med å beskrive noen ringvirkninger av røyking, for deretter å hevde det er ekstremt egoistisk, før du avslutter med å si at du egentlig gir faan i.f.t. de nevnte ringvirkninger. Det står respekt av slikt! (Dog får du poeng for ærlighet)

Personlig synes jeg, sett fra produsentenes ståsted, at røyking er genialt. Å tjene penger på at folk vil suge inn skadelig røyk er jo like genialt som å få ungdom til å betale for at SMS-meldingen deres kommer på TV.

Enhver påstand om at mitt innlegg er sneversynt, sender jeg også rett tilbake. Det blir for banalt det au.

Hold en knapp på at jeg er egoistisk! Iaffal idag! ;)

Og jeg er helt enig med deg, folk klager på dårlig råd, men har penger til de utroligste ting som Mess-tv og sigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og  poenget ditt var :roll:

Jeg kom til å tenke på denne historien da jeg leste om folk som ble plaget av røyk både når noen røyker ute og når en person nettopp har tatt en røyk.

Historien forteller meg hvor fanatiske folk kan være.

Hun her viste at min venn er røyker og dermed lukta det vondt(røyk) når han hadde vært på besøk.

Altså innbilling. Og selv om jeg slevfølgelig IKKE mener det er sunt å røyke, synes jeg det går over alle støvleskaft når "en i mine øyne tilbakestående person" kaller andre for tilbakestående.

Jeg pleier ikke kalle folk for ting, men den der måtte du bare få igjen. Det er helt greit at du er i mot røyking, men et sted går vel grensen?

Hvis tobakk var forbudt ved lov, så greit. Men myndighetene tjener alt for mye på avgifter og skatter, samt at de har masse aksjer i tobakkindustrien :overrasket:

Mumler noe om dobbeltmoral :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på denne historien da jeg leste om folk som ble plaget av røyk både når noen røyker ute og når en person nettopp har tatt en røyk.

Historien forteller meg hvor fanatiske folk kan være.

Hun her viste at min venn er røyker og dermed lukta det vondt(røyk) når han hadde vært på besøk.

Altså innbilling. Og selv om jeg slevfølgelig IKKE mener det er sunt å røyke, synes jeg det går over alle støvleskaft når "en i mine øyne tilbakestående person" kaller andre for tilbakestående.

Jeg pleier ikke kalle folk for ting, men den der måtte du bare få igjen. Det er helt greit at du er i mot røyking, men et sted går vel grensen?

hvor har  jeg  kalt deg eller  noen andre tilbskestående?

Hvis tobakk var forbudt ved lov, så greit. Men myndighetene tjener alt for mye på avgifter og skatter, samt at de har masse aksjer i tobakkindustrien :overrasket:

Mumler noe om dobbeltmoral :frustrert:

vel istedet for å ergre seg over dobbelmoralismen så hva med å kutte ut røyken så du ikke bidrar ytterligere til at staten og tobakksindustrien tjener seg rike på din bekostning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det  jeg  legger  merke til at det er  så mange feite damer som røyker.  Detørr  jo ikek slutte  heller  for da  legger  de  jo  på seg  :roll:  Som om noen legger  merke  til 3-4 kilo extra  når  man er  bælfeit  fra  før :legrine:

At så mange tjukke damer røyker er jo bare et ytterligere bevis for hvor dårlig impulskontroll og viljestyrke de har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
vel istedet for  å ergre seg over  dobbelmoralismen så hva med  å  kutte  ut røyken så du ikke bidrar ytterligere til at staten og tobakksindustrien tjener seg rike  på din bekostning ;)

Vel jeg kan ikke nekte for at du har et poeng der, men forløbig røyker jeg og det er mitt valg. Lysten til å slutte blir iallefall ikke større av diskusjoner som dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At så mange tjukke damer  røyker  er  jo bare et ytterligere bevis for hvor dårlig impulskontroll og viljestyrke de har ;)

er det mulig å bli så firkanta som dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...