Gjest Dallandra Skrevet 4. oktober 2006 #21 Del Skrevet 4. oktober 2006 hmmm... hva gjør vi da??? Adventsstjerne, kalender, lysestake til 1. advent selvfølgelig. Hvis jeg klarer å finne julegardiner til kjøkkenet så blir sikkert de hengt opp ila desember. Kransen til døra henges opp såsnart den er ferdig. Kakeboksene får stå fremme til pynt etterhvert som de fylles, det røde forkleet kommer fram. Dvs at bruksting som har med julen å gjøre dukker opp etterhvert som forberedelsene blir gjort. Selve julepynten finner vi ikke fram før på lille julaften, og pynter huset til jul etter at ungene har lagt seg. Litt pynt får være igjen, slik at de får pyntet på rommene sine på julaften.(de er ikke så gamle enda da) Og så tror jeg at jeg har fått med meg mannen på "min" juletretradisjon, altså at vi pynter treet i fellesskap på julaften, når middagen står og gjør seg klar og alle er ferdig pyntet. Og når treet er klart, så er middagen ferdig, og vi setter oss til bords (forhåpentligvis klokka fem). Alternativt blir treet pyntet samtidig med resten på lille julaften. Vi har ikke feiret så mange juler i eget hjem enda, så vi har ikke alt under kontroll enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 4. oktober 2006 #22 Del Skrevet 4. oktober 2006 30. november! Da kommer adventskalendere opp og det er greit å få julestemningen på plass. Alt unntatt duker og det mest julete blir tatt frem. I år skal vi feire julaften med ungene på forskudd, dvs 23.desember, så det blir vel pynting av tre den 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2006 #23 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg pynter ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 4. oktober 2006 #24 Del Skrevet 4. oktober 2006 Her er nok julepynten oppe til 1. desember. Jeg liker å kose meg med med det hele desember, og ikke bare 23. og 24. Jula er jo så mye mer enn det! Kan hende jeg starter sånn smått etter julegrantenningen, som ofte er i slutten av november, da blir det liksom mere julefølelse Og da skal jo julelysene ute opp, enten det er på et tre i hagen eller rundt døra og langs rekkverket på verandaen, slik som vi gjør det. Vi har ikke noe grantre i hagen vi, men det skulle jeg gjerne hatt :/ Synd de blir så store etterhvert da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8. oktober 2006 #25 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg pynter til 1. søndag i advent. Da kan jeg kose meg med julebakst, pakkepakking og andre ting i adventstiden sånn som julekonsert og opplevelser med gullet. Men juletreet blir ikke pyntet før 23. Synes det er koselig med jul som varer lengre enn 1 uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 8. oktober 2006 #26 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg begynne forsikt å pynte 1.søn. i advent og så fylles det sakte men sikkert opp i løpet av desember. Pynter treet 22.des for vi har en bursdag 23. og da er det greit å ha det på plass før den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 8. oktober 2006 #27 Del Skrevet 8. oktober 2006 Antar det man definerer som "all pynten" varierer fra hjem til hjem. Noen kan sette opp alt uten at det gjør så mye forskjell, mens andre venter så lenge som mulig fordi det blir vanskelig å bevege seg fritt med alt fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 8. oktober 2006 #28 Del Skrevet 8. oktober 2006 All julepynt kommer opp 1 desember. Juletreet pyntes lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #29 Del Skrevet 8. oktober 2006 1. desember: krans på døren, lys i vinduer, adventstake og eventuelt julegardiner på kjøkkenet (ikke alltid jeg bruker julegardiner). Bruker vel også røde duker fra 1. desember stort sett. 23. desember: Juletre, juleduker, julepynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 8. oktober 2006 #30 Del Skrevet 8. oktober 2006 Her pyntes det i begynnelsen av desember. Bytter frå lilla til rødt på lille juleaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanelia Skrevet 9. oktober 2006 #31 Del Skrevet 9. oktober 2006 Pynter som regel litt i begynnelsen av desember, og så er det juletrepynting 23. des. Gleder meg til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. oktober 2006 #32 Del Skrevet 11. oktober 2006 I år skal det pyntes (alt!) til Advent! Juletreet vil jeg ha ferdig pyntet til ca 15 desember kanskje, mulig tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #33 Del Skrevet 11. oktober 2006 I fjor hadde jeg noen naboer som pyntet verandaen med forferdelige stgge lys i slutten av oktober... Grusomme var de, i begynnelsen av desember byttet de til litt roligere lys. Personlig liker jeg å pynte i begynnelsen av desember. Juletreet hører egentlig til lille julaften. Men i år regner jeg med at vi reiser allerede 22. desember, så må eventuelt gjøre det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. oktober 2006 #34 Del Skrevet 11. oktober 2006 Pleier å adventspynte første helga i advent (lilla lys, div staker, lilla duker og litt pynt i lilla, hvitt og gull) og tre +all julepynt på kvelden lille julaften. Men i år bor jeg på motsatt kant av landet enn resten av familien, så jeg kommer til å reise hjem 22. desember. Derfor spørs det om det ikke blir full julepynting allerede midt i desember, vil jo pynte hjemme og ha litt glede av det før jeg drar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 11. oktober 2006 #35 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ingen som nevner blomster og planter som en del av julepyntingen... ? :klø: Når jeg pynter huset, enten det er til jul, påske eller middagsbesøk sånn generelt, er det stort sett blomster det dreier seg om. Liker ellers å ha det litt tomt og luftig, selv i julen. 1. søndag i advent: Har kjøpt inn en lilla azalea, og finner fram adventsstaken min, som antakelig er verdens enkleste, bestående av fire tynne, sammensveisede smijernsbuer, litt vaklevoren. 23. desember, til nød 22.: Kjøper en julestjerne til kjøkkenvinduet, hvit azalea og rød amaryllis til stuen, samt en bukett røde tulipaner og en stor bunt kristtorn. Henger opp/setter fram noen få, utvalgte småting jeg har fått i gave og som barn har laget til oss. Krans på døren (kjøpte en ganske fin i blomsterbutikk i fjor). Setter røde lys i alle staker. Pynter juletreet. Julaften: Rød duk på stuebordet (drastisk - det står dukløst resten av året), setter fram et stort fat clementiner og røde epler. Hvorfor i alle dager skriver jeg om julepynting i midten av oktober? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. oktober 2006 #36 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Ingen som nevner blomster og planter som en del av julepyntingen... ? :klø: 1. søndag i advent: finner fram adventsstaken min, som antakelig er verdens enkleste, bestående av fire tynne, sammensveisede smijernsbuer, litt vaklevoren. ← en sånn en har vi og har veldig lyst på den fra georg jensen da, men... vi kjøper alltid flere julestjerner, det må man ha! en hadde jeg i over to år, faktisk. Endret 11. oktober 2006 av Fruktfat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 11. oktober 2006 #37 Del Skrevet 11. oktober 2006 har veldig lyst på den fra georg jensen da, men... ← Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 11. oktober 2006 #38 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg også. ← lurer litt på om det skal bli julegaven til meg selv i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAcy Skrevet 12. oktober 2006 #39 Del Skrevet 12. oktober 2006 pynter til jul når jeg tar fra adventsstjerna. Det er koselig med julepynt, og vi har mye så om vi skal få noe glede av den så liker jeg å pynte tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bubbel Skrevet 15. oktober 2006 #40 Del Skrevet 15. oktober 2006 Her er det full jul fra 1.søndag i advent... ikke juletreet da. Iår blir det ikke noe juletre heller , for unga skal ikke være her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå