Gå til innhold

Undertøy og bukser for sensitivt underliv

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

ja hater sopp!!! våkner om natta av at jeg ligger og klør febrilsk... :grine:

sitter faktisk med en canesten stikkpille i meg nå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Hehe,skjønn du er",)Ja det hørtes veldig klokt ut,så jeg tror du har helt rett!Jeg er tilhenger av tamponger under mens, mer komfortabelt rett og slett.Men er det slik at de vil kunne øke inf faren og gi bedre vekstvilkår for soppen enn ved bruk av bind?blir jo lett klamt og uhygienisk med tette bind(min erfaring ihvertfall)og det skla en jo unngå  for å unngå soppinf.

Ka bruker du?Hvilke eklebekle og plagsomme  symptomer får du når soppen slår til igjen og igjen..?

Robert bokserne er en finfin ting å ha.Skal begynne og vaske de på 90 grader selv,takker og bukker for tipset!(jeg som trodde 60 grader var høy temp!",))

Stå på,tøffen,detta ska vi få bukt med ska du se..",)

Må si jeg blir veldig inspirert til å fortsette kampen mot soppen når jeg treffer sånne som deg (selv om det "bare" er over internett). :smilbla: Har nemlig hatt sopp mer eller mindre konstant i nærmere 3 år nå. Blir så lett å gi opp etter så lenge...

Jeg bruker også tampong, for soppen min (høres ut som et kjæledyr :ler: ) liker seg nemlig litt for godt når jeg bruker bind. Blir vått og ekkelt og kløen slår inn for fullt. Ikke rart med tanke på at bind holder underlivet konstant fuktig! Nei, tampong er tingen. Har til og med prøvd sånn DivaCup, men det var ikke noe for meg. Nå har jeg gått til innkjøp av Ellen tamponger som inneholder melkesyrebakterier som skal holde soppen vekk. Skal bli spennende å se om det hjelper!

Har også kjøpt Cervagyn og Ecovag samt at jeg har fått resept på en 3-måneders Diflucan-kur. Her er vi væpnet til tenna! Hvis ikke dette hjelper så...

De herlige soppsymptomene, ja.... :forvirret: Hos meg går det stort sett i kløe, svie, hvitt belegg som legger seg strategisk til overalt og sprekker i huden. Er vondt å sitte, gå, ha på undertøy og bukser. Å sykle, det kan jeg bare drømme om!

Jeg har alltid trodd at 60 grader var nok til å drepe all slags basillusker, men plutselig fikk jeg litt panikk for at kanskje jeg smittet meg selv hele tiden og begynte å vaske både truser og alle håndklær på 90. Paranoid? Kanskje, men better safe than sorry, ikke sant?

Gruer meg litt til vinteren når jeg "må" begynne å bruke strømpebukser, for min erfaring er nemlig at strømpebukser er soppens venn. Lurer på om det hjelper å klippe ut den lille tøybiten mellom bena? Eller vil strømpebuksa bare rakne? Hm...kanskje jeg skal prøve det ut med en gammel strømpebukse.

Akk, man blir så utrolig kreativ når man er desperat og har det vondt!

Stor klem til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hater sopp!!! våkner om natta av at jeg ligger og klør febrilsk... :grine:

Jeg også. :tristbla: Og etter at jeg har klødd ferdig blir det bare tusen ganger verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og jeg er midt i dating periode med en ny gutt jeg har truffet...sover litt hos hverandre, og nå er det på det punkt at jeg ikke kan sove hos han for jeg klør sånn i søvne. Rimelig flaut om han hadde hørt/sett det a! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja  og jeg er midt i dating periode med en ny gutt jeg har truffet...sover litt hos hverandre, og nå er det på det punkt at jeg ikke kan sove hos han for jeg klør sånn i søvne. Rimelig flaut om han hadde hørt/sett det a!  :tristbla:

Uff, ikke så greit det der. Hva med å fortelle det etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg blir veldig inspirert til å fortsette kampen mot soppen når jeg treffer sånne som deg (selv om det "bare" er over internett).  :smilbla: Har nemlig hatt sopp mer eller mindre konstant i nærmere 3 år nå. Blir så lett å gi opp etter så lenge...

Jeg bruker også tampong, for soppen min (høres ut som et kjæledyr  :ler: ) liker seg nemlig litt for godt når jeg bruker bind. Blir vått og ekkelt og kløen slår inn for fullt. Ikke rart med tanke på at bind holder underlivet konstant fuktig! Nei, tampong er tingen. Har til og med prøvd sånn DivaCup, men det var ikke noe for meg. Nå har jeg gått til innkjøp av Ellen tamponger som inneholder melkesyrebakterier som skal holde soppen vekk. Skal bli spennende å se om det hjelper!

Har også kjøpt Cervagyn og Ecovag samt at jeg har fått resept på en 3-måneders Diflucan-kur. Her er vi væpnet til tenna! Hvis ikke dette hjelper så...

De herlige soppsymptomene, ja....  :forvirret: Hos meg går det stort sett i kløe, svie, hvitt belegg som legger seg strategisk til overalt og sprekker i huden. Er vondt å sitte, gå, ha på undertøy og bukser. Å sykle, det kan jeg bare drømme om!

Jeg har alltid trodd at 60 grader var nok til å drepe all slags basillusker, men plutselig fikk jeg litt panikk for at kanskje jeg smittet meg selv hele tiden og begynte å vaske både truser og alle håndklær på 90. Paranoid? Kanskje, men better safe than sorry, ikke sant?

Gruer meg litt til vinteren når jeg "må" begynne å bruke strømpebukser, for min erfaring er nemlig at strømpebukser er soppens venn. Lurer på om det hjelper å klippe ut den lille tøybiten mellom bena? Eller vil strømpebuksa bare rakne? Hm...kanskje jeg skal prøve det ut med en gammel strømpebukse.

Akk, man blir så utrolig kreativ når man er desperat og har det vondt!

Stor klem til deg!  :klem:

Hei!

Guri malla,så forferdelig det høres ut!det var hardnakka,innpåsliten sopp asså!huff,stakkars deg kjære deg..Alvorlig talt,nå må an gi seg..Som min eldste søs sa til meg nå sist jeg sleit med de ekle symptomene soppen byr på: Du får ta det som en kopliment-soppen er veldig gla i deg!",)haha,ikke akkurat et koselig kjæledyr dette her..nei fysj. :forvirret:

Skjønner deg godt når du føler at du bare vil gi opp når det trekker ut i år og dag..Helt vilt!Bra å komme i kontakt m andre som sliter med det samme,det synes jeg så absolutt jeg også!",)Internett og forum er en finfin ting!

Har det ikke fullt så gale jeg,iforhold til deg.Du har all grunn til å skrike høyt og lenge og være despo etter noe som faktisk tar soppen en gang for alle.Her har du min historie..Jeg har nylig avslutta min 4.Canesten kur nå på noen mnd.

To siste gangene har det utbrutt i forb med mensen,samtidig har jeg også fått et voldsomt blemmeutbrudd i munnslimhinnen(tunge,gane,innside kinn).Smertefullt!Det som er forunderlig er at symptomene for soppinf og symptomene for at et blemmeutbrudd er i gang,kommer NØYAKTIG SAMTIDIG.1-2-3,DER var det på an igjen!Kan jo høres ut som det er snakk om en soppinfeksjon som bryter ut i slimhinnene både oppe og nede..Men leger og tannleger jeg har vært i kontakt med,mener at nei,det er IKKE sopp jeg har i munnen..

Jeg står helt blank,har ikke fått klart svar på ka dette hersens plageriet som kommer igjen og igjen,kommer av.Har så mange spm,men jg er ikke særlig klokere selv etter en rekke dyre lege/tannlege besøk med tester av munn og blodprøver.Ingenting kunne påvise noe.Går jo nesten og "venter" på neste utbrudd som gjør det vanskelig å snakke,spise,sove godt og fungere i hverdagen.MEN.Jeg er heldig igrunn.For canestenen har relativt god effekt på meg så de verste plagene(spes den sinnsyke kløen) forsvinner innen første døgn med stikkpille+krem.

Du blir aldri helt kvitt plagene du,grøss og gru,du må jo føle deg helt ødelagt nedentil.Auauau!Huden sprekker også skriver du..stakkars!..Snakk om å være alvorlig plaget.Føler sånn m deg.

Kreativ tanke ja!hehe,klippe ut den lille tøybiten mellom bena på strømpik",)*ser det lattermild for meg*Komitragisk!",)Hvis ikke det fønker kan du jo prøve å sy en kant langs den avklippende biten.Evt gå med sånne strømpebukser uten overdel,husker ikke ka de heter.Er gjerne med en liten gummikant helt øverst for å holde de oppe.Kan tenke meg de finnes i både varme og myke stoff såvel som tynne i nylon. For vinterkulden kommer jo før eller siden og da er det godt med noe som varmer ekstra under bukse.

Så du vasker tom håndklær på 90grader ja,de store da som går til kroppen etter dusj..Ja,det kan høre noe paranoid ut for noen.Men vi må bare gjør alt vi kan for å gjøre det litt vanskelig for soppen!",)

Noe bedring hos deg etter bruk av ELLEN tamp(apoteket som fører de??)Cervagyn,Ecovag..og Diflucan-kur!...ja du har jammen gått til innkjøp av soppdrepende krutt!Håper det gjør susen.Død over soppen!

Håper på rapport på ka som skjer/ikke skjer,kordan det går m deg og ka du gleder deg til når vintern kommer..",)

Varm klem og god bedring til deg,girl!

Ps!får jeg vite kor gammel du er?selv er jg 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo..men er litt redd han syns det er ekkelt.. :forvirret:

Men sopp smitter vell ikke over til gutta vd sex??

Ja det skjønner jeg.En synes jo det er innmari ekkelt og plagsomt selv så det kan jo en partner også gjøre.Men hvis han er glad i deg og bryr seg om deg og ditt velvære,så tar han det fint og er ekstra god og omtenksom når du sliter med plagsom soppinfeksjon.Bli litt godt kjent så blir det letter å fortelle,hvis du skulle få gjentatte inf da.Kan jo være du har fått din siste på en stund,kem vet?

Når de gjelder smitte mellom partnere,har ikke jeg hørt om noen stor fare for det.Har lest litt her og der.Men jeg ville vært litt forsiktig med å hoppe i høyet i perioder der underlivet er i ubalanse/infeksjon.

Lykke til m kjærligheten,håper du er kvitt soppen for lengst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytter tråden oppoppopp!*ingen som sliter med sopp?

Vet ikke helt hvor mye mer det er å si om sopp og undertøy. Mulig det er mer respons på helse-forumet?

Har noen foreste nevn yoghurt? En helselærer på ungdomsskolen mente at det var lurt å kjøpe naturell yoghurt, ta med i dusjen, smøre på og la det virke "en stund" før man skylte det av. Har aldri testet selv, men teorien er at "sunn" bakterieflora vil hjelpe mot soppangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Jenta som ble kvitt sopp!
Hva slags undertøy og bukser bør noen som er plaget av tilbakevendene soppinfeksjoner bruke? Kom gjerne med konkrete eksempler (link).

Tips:

1. Gå med klær som puster.

2. Bruk bare vann til å vaske underlivet, hver dag.

3. Vask alt som skal i kontakt med underlivet - fingre, sexleketøy, mannens fingre og mannens utstyr...

4. Kutt ned på inntaket av sukker og gjær (soppen elsker sukker og gjær, det er mat for den!).

5. Bytt prevensjon - mine sopplager kuttet helt ut etter at jeg sluttet på Yasmin. Jeg hadde ikke tenkt at den kunne stå bak, det bare slo meg noen mnd. etterpå at jeg ikke hadde hatt sopplager de siste mnd., og den eneste forandringen var at jeg hadde sluttet med den... Nå bruker vi kondom, som er mye mindre plundrete når man bruker det med en man kjenner godt enn i begynnelsen av et forhold. ;-)

6. Hvis du bruker sexleketøy og renser det med Invit - vask med en mild såpe etterpå, og skyll godt. Det er sterke saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...