Gå til innhold

Bråkete barn på kino :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld var vi med min kusine og hennes sambo på kino.

Vi skulle se Ringenes herre, To tårn.

Gledet meg til filmen, og vi fikk hentet billettene i tide.

Men ble selvfølgelig invadert av barn som snek og gjorde uvesen i den lille godtesjappa.

Da vi kom inn i kinosalen og fant plassene våre, satt selvfølgelig sambo ved siden av 4-5 unger. De var ihvertfall ikke 11 år gamle,- heller 7-8 år. De hadde ikke foreldre eller andre omsorgspersoner med seg.

De bråkte og kommenterte under HELE filmen! Vi bare så oppgitt på hverandre! Det var veldig mye av filmen som ble ble forstyrret av dette og pjattet dems om hvor mye klokka var hele tida. De (og noen andre unger på raden foran) satt og dillet med mobiler hele tiden og gikk fram og tilbake under filmen. Sambo prøvde diskrèt å dunke forsiktig i armlenet til den ene ungen, men de veivet i vei og snakket like høyt som de gjorde ved filmens start. De MÅTTE bare kommentere ALT :evil: :evil: :evil:

Jeg synes dette ødela noe voldsomt for oss fire og jeg sitter igjen med en sinna følelse samtidig som jeg digga filmen rått :D :D

Men det var noe som manglet. Var vanskelig å konsentrere seg og nyte filmen med irritasjonsmomentene ved siden av oss og på raden foran.

Jeg skjønner ikke hvordan kinopersonellet kunne slippe inn disse ungene, de var overhodet ikke gamle nok og bare dreit i filmen. Greit nok det, men de trenger da ikke ødelegge for alle andre ?

Vi vurderer å sende en klage til kinoen mht at de slipper inn bøllefrø og jeg kommer med en oppfordring til alle foreldre :

Ikke la små unger gå alene på en slik film!

(Jeg vet at dette ikke gjelder alle unger, men man må ta noen forholdsregler likevel)

-For det første er ikke unger i den alderen klar for å se sånt,-

-for det andre er gjenger med barn ofte et forstyrrende element når de er uten foreldre på slike steder.

Greit med bråk og tøys på en barnefilm, men dette er IKKE en barnefilm og vi kommer sannsynlig til å se denne på kino igjen. Jeg fikk rett og slett ikke med alt :( Og kommer noen smårips til å ødelegge for oss neste gang, kommer jeg til å si ifra!!!! Basta! Nå er det slutt for min tålmodighet i allefall.

Hva hadde dere gjort hvis noen småunger uten følge hadde gjort dette under en god film ?

- Synes dere det er greit å si ifra ? Eller må man bare være overbærende og tenke at unger er unger...... (snakker nå om ungdomsfilmer / voksenfilmer)

Setter pris på synspunkter :briller:

(dette er ikke noen angrep på barn,- jeg er glad i barn, men selv mine brødre var jo som andre barn rampete og bråkete da de var små og da sa folk i fra! Dette er vel en del av oppdragelsen ?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å si ifra til barna? De må tåle å høre sannheten fra et voksent menneske. :) De fleste barn er bråkete, har noen tantebarn selv som er helt ekstreme. Dere kunne helt enkelt gå til kinopersonalet og si ifra, og kanskje få ut disse ungene. :oops: Eller byttet plasser om det var mulig. :lol:

Skrevet

Å, du aner ikke hvor enig jeg er!

Da vi var på Harry Potter og Mysteriekammeret, fikk vi bak oss en familie med 3 barn. Den minste jenta kunne ikke lese teksten selv, så moren hadde tydeligvis bestemt seg for at 7 åringen skulle få fullt utbytte av filmen (jeg vet denne jenta er 7 år).

De første 20 minuttene satt moren og leste hele teksten høyt for dattera, like bak meg. I tillegg kom hun med utdypende forklaringer på det som hendte i filmen. Det var ikke snakk om hvisking, det var tydelig tale.

Jeg så rødt!!! Jeg nesten glødet!!! Der satt vi; hele familien, vi hadde tatt med alle 3 ungene og skulle riktig storkose oss! Hadde sett fram til denne dagen ett helt år, betalt 320 kroner i billetter, og kjøpt for 130 kroner i snop...

Etterhvert skjønte jeg at jeg kom til å gå hjem i ren forbannelse om jeg ikke gav beskjed. Jeg hadde allerede mistet de første 20 minuttene av filmen. Da jeg endelig kvinnet meg opp og snudde meg for å be dem være stille, hørte ikke engang moren til jenta at jeg sa noe til dem. Hun var midt inne i sin egen verden, og nøt å høre sin egen stemme lese Harry Potter. Jenta, derimot, tok beskjeden. "Mamma, den dama der sier HYSJ!"

Etter det gikk pratingen over til mer dempet hvisking uten stemme, og det var for så vidt til å leve med. Men at sånt kan ødelegge en filmopplevelse? JEPP!!!

En annen ting: Barn som sitter og sparker i stolryggen er også til å få fnatt av! Da snur jeg meg og sender stygge blikk! Og noen foreldre lar rett og slett barna få lov til å sitte med beina opp i nakken til andre folk!

Jeg er forresten også glad i barn, er førskolelærer og mor til 3, men VIL BARE SE FILMEN I FRED OG RO NÅR JEG ENDELIG GÅR PÅ KINO!!!

Skrevet

*Klapper, klapper, klapper*!!!

Så HERLIG at dere forstår meg :D :D :D :D

Nå ble jeg glad og kan legge meg med et par hakk bedre humør, enn i stad :-) Godt å høre at det ikke bare er jeg som er "rar",- føler at det er ekkelt å si ifra, - men lider likevel og kan ikke helt bestemme meg om jeg skal tørre å si ifra, eller ikke.

Væren : Forferdelig tilfelle! Kan ikke tro at folk gjør noe så dumt på kino som du fortalte om. Bra du fikk sagt i fra !!! Merkelig hvor ego mange er i slike tilfeller....:( Respekt er en grei ting.... Håper dere fikk noe ut av resten av filmen da.....

Nå angrer jeg dypt for at jeg ikke sa ifra, menmen. Det er så greit å være etterpåklok.....

Men neste gang skal jeg si ifra. Høflig, men saklig. Blir det ikke noen forandring, skal jeg si ifra til kinovakten. Det er urettferdig at det skal være sånn noen ganger, når man betaler en god slump med kinobilletter og snacks og GLEDER seg til en god film.

Takk :hoppe: hoppe: hoppe: hoppe:

En god og fredfylt natt til dere alle :D :D

Klemmer fra Diva :briller:

Skrevet

Minner meg om i sommer da jeg og min kjære var på kino. Der satt vi med en haug av fjortisser som skravla om helt andre ting, ropte til hverandre, og (hold dere fast) PRATA I MOBILEN!!!!!!!!!! Dæven å forbanna jeg var!!!

Men som vanlig var jeg aaaalt for høflig til og si ifra............ :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var så dum å dra sambo med på "kinoens dag" jeg..

Det gjør jeg i alle fall ikke igjen..

Kinosalen var full av fjortiser som alt hadde sett 4 filmer den dagen.. og begyte tydeligvis å gå fullstendig lei..

De hivde ting til hverandre over kinosalen, "lekesloss".. noen gutter prøvde til og med å kle av ei jente.. (da sa jeg i fra!! slikt grenser til overgrep og det kan man jo ikke sitte passivt å se på)

Og etter at jeg hadde "vært så dum" å si i fra til de vel voldsomme guttene ble jeg "favoritt-terroromål" i kinosalen og ble bombardert av div godteripapirer osv

Da et halvfult pappkrus med cola traff bakhodet mitt, gikk vi!

Hilsen gjest som aldri mer går på kioens dag..

ps. kinovakten forduftet i det kinoen startet. og eneste dør som var mulig å bruke ut av kionen var den som gikk ut i friskluft

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere kan diskutere dette idet uendelige....

Løsningen er banalt enkel:

GÅ PÅ NI FORESTILLINGEN!!

K.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har også sagt ifra til unger som bråker på kinoen- og til fjortiser som snakker i mobil og som oftest går det greitt bare man er høflig, og hvis de ikke tar meldingen så blir jeg strengere. Jeg lar meg ikke fornærme av tårlige drittunger/fjortiser.

Men ett godt tips er å ikke gå på kino når alle andre gjør det- jeg går gjerne midt i uken og på den siste forestillingen den kvelden. Da er det de som virkelig liker film som går på kino og da får du en sal med rolige voksne mennesker, ikke hylende bedritne jævelunger, foreldre som ignorerer dem og fjortiser.

Milla

Skrevet

Ahh! JEG ER SÅ ENIG MED DERE!

LOTR to tårn var stappfull av barn. Slik som andre nevner tidligere.. Ca 7-9år.

For det første er det 15årsgrense på denne filmen. En 7åring har INGENTING å gjøre på denne filmen.. Med eller uten foreldre.

Filmen er en tre timer lang slosskamp! (filmen var topp, ikke misforstå) Jeg ville aldri latt mitt barn se denne før h*n var gammel nok. (Les aldersgrense /13-15år)

En 7åring er ikke gammel nok til å sitte stille i tre timer og se på noe slikt uansett.

Jeg har en viss forståelse for barnefilmer (monsterbedriften og harry potter), men selv om man har barn med seg, burde man holde en viss grense for hvor mye støy man skal la barna lage!

Jeg så Disney On Ice i Oslo spektrum i går. Jeg var klar over at det kom masse barn, men *grrr* de som solge blinkende sverd og lysende duppeditter FØR forestillingen.

Det var nesten umulig å konsentrere seg, for uansett hvor man så, blinket eller lyste det.

Ikke nok med det, så var jeg heldig nok til å få plassen foran et barn som syntes det var VELDIG morsomt å sparke meg i ryggen og rope til de andre vennene sine.

I lengden virket det som om barna var mer opptatt av godte og leker enn forestillingen, for jenta bak meg ropte så høyt at jeg til tider nesten ikke klarte å få med meg hva de sa.

(To timer langt show. Ikke alle barn syns dette er like morsomt å se på..)

Jeg godtar det meste.. Men HALLO!? :-?

Skrevet
Væren : Forferdelig tilfelle! Kan ikke tro at folk gjør noe så dumt på kino som du fortalte om. Bra du fikk sagt i fra !!! Merkelig hvor ego mange er i slike tilfeller....:( Respekt er en grei ting.... Håper dere fikk noe ut av resten av filmen da.....

Jeg var strålende fornøyd med meg selv etter at jeg hadde gitt beskjed, og resten av filmen ble reddet! :ler: Hadde jeg ikke gitt beskjed, hadde jeg vært sur resten av uka, og det hadde ikke vært noe alternativ...

Dessverre er også jeg - i likhet med flere andre her - stort sett altfor "høflig" til å si fra, og det er ikke gøy å måtte be voksne folk om å tie stille på kino! Men gurimalla, så stolt jeg var da jeg hadde greid det!

Skrevet

sorry Diva. Men hvorfor klage? For det første har 8-9 åringer ikke lov til å se den filmen alene, så bare det er god nok grunn til å refse kinoen. Dere hadde garantert fått gratisbilletter til en ny forestilling.

Det er litt rart egentlig, jeg har aldri hatt det problemet. For om det er noen som snakker høyt, merker jeg at de fleste i salen vet å si fra, slik at det roer seg raskt.

Skrevet

Det er klart man sier ifra! Jeg husker da jeg var med mamma og lillebror og så Løvenes Konge på kino. Var jo ikke så stor selv, men husker godt at det satt to-tre jenter på raden bak oss som snakket (høyt!) under hele filmen. Den ene satt i tillegg og lente seg på setet foran og smattet godteri. Det var nesten så vi kjente spyttet renne nedover ryggen... Selvfølgelig ba mamma dem om å dempe seg, men moren til disse jentene så bare stygt på henne og ba henne passe sine egne unger. Vi måtte da forstå at dette var en barnefilm, og at det er vanskelig for barn å sitte stille så lenge av gangen... Vel unnskyld meg, men disse jentene var kanskje 7-9 år, og da klarer man faktisk å holde fred gjennom hele Løvenes Konge.

Hadde dette skjedd på en "voksenfilm" hadde jeg ikke bare sagt ifra til barna selv, men til kinovakten også. Det er tross alt en grunn til at det er aldersgrense på filmer. Noen barn er sikkert mer modne og "tåler" mer enn andre, men hvis de ikke klarer å klappe igjen og oppføre seg ordentlig, da har de ikke noe på den filmen å gjøre.

Skrevet

Jeg er såå enig med dere. Men når det er sagt, så opplever ikke jeg dette ofte. Jeg går stort sett kun på barnefilmer, av praktiske årsaker. Da er det hovedsaklig ungen som sitter og kaster stygge blikk og brummer for seg selv over andre som prater og bråker.. før filmen starter... :ler: (gosh, han er streng!) Når filmen kommer i gang er det vanligvis ganske rolig.

Men det hender jeg må hysje litt på guttungen. Barnelatter er jo herlig, men når latterbrølene kommer til et visst nivå på desibelskalaen.. *gulp* :o

Kunne forresten ikke falt meg inn å ta ham, som er ni og "robust", med på to tårn. Siste Harry-filmen var nesten på grensen, den... :wink:

Skrevet

Dette minner meg om en sutrete 14 åring som skal være mye mere "voksen" enn de barna hun beskriver.

Jeg syns det var lite voksent gjort at du ikke gikk og sa til barna i en vennlig, men bestemt tone at :dette går ikke osv. Hvis det ike blir fred NÅ så vil vakten tilkalles.

Som regel vil barn høre når voksne snakker til de.

Merkelig at de slapp inn om de var så unge som du antyder.

Hvilke voksenreaksjon er det å dulte til armlenet på stolen til ungen.

Tror deres irritasjon var mere plagsom enn ungene.

ja du må gjerne gå i ettertid å klagetil kinoen. Det blir som å klage til Freia på twisten du kjøpte etter å ha slukt hele posen.

Litt feigt syns jeg det er å tenke på klage når du ikke var såpass at du tok fatt i det i kinoen.

Skrevet
Dette minner meg om en sutrete 14 åring som skal være mye mere "voksen" enn de barna hun beskriver.

Jeg syns det var lite voksent gjort at du ikke gikk og sa til barna i en vennlig, men bestemt tone at :dette går ikke osv. Hvis det ike blir fred NÅ så vil vakten tilkalles.

Som regel vil barn høre når voksne snakker til de.

Merkelig at de slapp inn om de var så unge som du antyder.

Hvilke voksenreaksjon er det å dulte til armlenet på stolen til ungen.

Tror deres irritasjon var mere plagsom enn ungene.

ja du må gjerne gå i ettertid å klagetil kinoen. Det blir som å klage til Freia på twisten du kjøpte etter å ha slukt hele posen.

Litt feigt syns jeg det er å tenke på klage når du ikke var såpass at du tok fatt i det i kinoen.

Uff, ja. Jeg var jammen teit og umoden som ikke sa ifra. Hvis du leser innleggene mine, ser du at jeg angrer på at jeg ikke sa ifra. Men det er ikke så lett serru! Og at de ungene var laaangt under lovlig alder, VET jeg bare av å se på dem og oppførselen deres. Så der er det faktisk kinoepersonellets feil,- og de venter seg en saftig klage.

Å kalle med umoden som tar opp dette, viser vel mer hvordan DU er enn jeg :roll:

Du er ikke lite frekk som sammenlikner meg med en "lissomvoksen" fjortis. Dette var ikke en barnefilm for søtten! Innrøm at du selv også hadde blitt smått irritert og plaget av dette. Eller er du en så oversympatisk og fantastisk person at du ikke hadde brydd deg om det ?

Og at vår irritasjon var mere plagsom enn ungene ? Kan du utdype dette litt, blir jeg svært takknemlig.

Feigt å klage i ettertid i stedet for på kinoen ? Kanskje, men det var mitt valg, og jeg ville ikke skremme vettet av ungene heller! Dessuten er det ikke alltid så lett å si ifra heller! Men du tør kanskje alltid å si ifra ?

OG det med at barn som regel hører på når voksne snakker til dem ?

Har du barn selv ? Kjenner du mange barn ? Har du noen gang vært dagmamma ? (det har jeg og jeg fikk 0-respekt) Har du utdannelse innen barn og omsorg ? Da burde du vite at det slett ikke er så lett. I denne alderen er barn ofte trassige og hører svært lite på andre voksne,- og ikke alltid på foreldrene heller,- så hvorfor skulle de hørt på meg ?

Feilen var i det hele tatt at foreldrene lot ungene gå på denne filmen og at personellet lot dem slippe inn.

Og til sist: Klart jeg er mye mer voksen enn 7-9 åringene ?

Jeg er 22 år og dette var en voksenfilm! Skulle bare mangle at det ikke var barnehagetendenser her. Og det ser jeg nesten fra deg og med de argumentene du bruker. :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg har barn. Har hatt masse med barn og gjøre. Store barn, små barn. Også hjemmeboende ungdommer opp til din alder.

Om du som dagmamma ikke hadde mere enn 0 respekt så skyldes nok ikke det ungene, men deg selv.

Når du skriver at du er 22 år så forventer jeg litt mere av deg.

Du skriver selv at ungene var langt under aldersgrensen. Jeg ser ikke problemet at du der og da snakket til ungene.

Når jeg ser/hører noe av barn der jeg er som ikke er akseptabelt så sier jeg i fra. Hadde vert evig takknemlig om andre gjorde det til mine barn om det var noe.

Har aldri møtt problemer på denne måten med den aldersgruppen du nevner, men det har jeg i de større årskull. Også på din alder.

Tror ikke du får noe medhold i din klage til kinoen så sent, men du vet du får nok et høflig svar. Så mye støy du beskriver med mobil og gåing i salen, så syns jeg det er rart at ingen sa ifra og fikk tilkalt vaktene.

Din irritasjon overskygger vel litt ungenes bråk.

Håper du blir bedre fornøyd neste gang du er på kino

Gjest Anonymous
Skrevet

7 åringer på voksenfilm???? Den biter jeg ikke på!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

unger på kino, unger på div andre plasser der de aldri burde vært..

det er konstant en plage for alle oss som ikke er helt "dikke, dikk såå søte små barn" i hodet vårt..

og JA det er foreldrenes feil..

foreldrene har ansvar for at barna deres ikke er på steder de ikke er modne for og plager andre mennesker

foreldre kan av og til være de slitsomste vesner.. med en vanvittig stor navi tro på at DERES barn er såååå utrolig snille og plager aldri noen..

så til deg gjest som har hatt så mye med barn å gjøre;

selv om DU er veldig opptatt av barn, så er jeg ikke det..

og jeg vil helst slippe å ha fnisende, sparkende, bråkete barn i kinosalen når jeg skal se en film...

foreldre er de som har valgt å få barna og har dermed ansvaret..

jeg har valgt å ikke få barn (er 34 nå så jeg tror ikke det kommer til å forandre seg, nei) og har derfor ikke et ansvar for barn

vi må alle ta konsekvensene av våre egne valg.. jeg forbeholder meg retten til å ikke ta ansvaret for at en gjeng mennesker som helt klart ikke var klar for ansvaret har valgt å få barn..

jeg forbeholder meg retten til å være irritert over å bli plaget av andre mennesker.. uansett alderen på disse menneskene (fordi enten er de så gamle at de burde vist bedre, ellers er de så unge at foreldrene burde vist bedre)

Og jeg ville sette stor pris ¨på å slippe å få svar som omhandler hvor vanskelig det er å være foreldre.. Siden jeg har gjort det ansvarlige valget å ikke få barn, er dette en problemstilling jeg dermed har valgt bort å måtte forholde meg til

Nei til barn på voksenfilm!

Skrevet

Jasså Em@lie ? Tør ikke logge deg inn ? Kjenner dog igjen de bitende ordene dine.....

Ja, jeg har barn. Har hatt masse med barn og gjøre. Store barn, små barn. Også hjemmeboende ungdommer opp til din alder.  

Om du som dagmamma ikke hadde mere enn 0 respekt så skyldes nok ikke det ungene, men deg selv.

Javel, så det vet du så godt ? At det var meg som var en dårlig dagmamma og at det ikke var en bortskjemt og urolig unge jeg hadde å gjøre med ? Til og med moren var jo enig!! Synes du er svært lite moden selv som uttaler deg på et så stakkarslig grunnlag. Og igjen det viser mye åssen person du er. Bedrevitersk til den store gullmedaljen.

Når du skriver at du er 22 år så forventer jeg litt mere av deg.

Du skriver selv at ungene var langt under aldersgrensen. Jeg ser ikke problemet at du der og da snakket til ungene.

At jeg er 22 år eller 72 år for den saks skyld, har overhodet ikke noe med om man tør å si ifra eller ikke. At du skylder på min alder og prøver å hinte til at jeg er inkompetent som dagmamma, er ganske sneversynt av deg. Men du må for all del tro hva du vil. Jeg VET hvem, hva, hvor og hvorfor. Og jeg trodde ikke vi skulle gå inn på mine egenskaper i denne diskusjonen. Mer om meg selv, kan vi gjerne ta på PM, - hvis du tør.

Når jeg ser/hører noe av barn der jeg er som ikke er akseptabelt så sier jeg i fra. Hadde vert evig takknemlig om andre gjorde det til mine barn om det var noe.

Ja, jeg hører dette av flere i ny og ne, men ganske mange tåler ikke å høre at barna deres kan være bråkete eller har gjort noe galt. Hvis du har fulgt litt med, og kan så mye om barn, er du nok selv klar over denne tendensen. Fra nå av skal jeg i allefall si ifra,- selv om jeg får kjeft for å kritisere de små søte barna deres.

Har aldri møtt problemer på denne måten med den aldersgruppen du nevner, men det har jeg i de større årskull. Også på din alder.

Nei, da er du vel heldig. For det ser ut til at flertallet her på KG, og IRL er klar over problemet og vet at unger KAN være slik. Ungdommer også. Også folk på min alder. Det har jeg aldri benektet noen gang. Til og med folk på DIN alder kan være ganske fjasete! Så det har ikke nødvendigvis så mye med alderen å gjøre ser du. Det er litt med oppdragelse, høflighet, folkeskikk og personlighet.

Tror ikke du får noe medhold i din klage til kinoen så sent, men du vet du får nok et høflig svar. Så mye støy du beskriver med mobil og gåing i salen, så syns jeg det er rart at ingen sa ifra og fikk tilkalt vaktene.

Nei, det er nok i seneste laget å klage, men vi får se hva vi gjør. Selv om jeg ikke sa ifra, har de godt av litt konstruktiv kritikk. Ja, det var kanskje rart at ingen andre sa ifra, men muligens tenkte andre på det samme som meg....... Dessuten,- vaktene er ikke alltid på sin post og det kan være vanskelig å finne dem. Skulle jeg jaget ut i gangen og lett, ville jeg forstyrret resten av salen og ødelagt filmopplevelsen enda mer + sannsynlig fått noen særdeles grinete og sure unger ved siden av meg som sikkert hadde bråket enda mer (?)

Din irritasjon overskygger vel litt ungenes bråk.

Nå gjentar du deg selv og det er ikke et godt argument du kommer med. GRUNNEN til irrtasjonen, skjønner du,- er jo nettopp ungenes bråk........:roll:

Håper du blir bedre fornøyd neste gang du er på kino

Ja, det håper inderlig jeg også!

Takk for din dyrebare tid i diskusjonen......

Vil du fortsette dette flisespikkeriet, send meg en PM!

Skrevet
7 åringer på voksenfilm???? Den biter jeg ikke på!!!!

So what ? Synd for deg at du ikke tror det.

Har du ikke noe mer konstruktivt enn dette, tar jeg deg ikke seriøst :ler:

Eller var det frk. Voksen denne gangen og ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...