Gå til innhold

Barnevognsvalg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dere som er litt bevandret i barnevogner, kan dere hjelpe meg litt?

Teutonia Spirit S3

eller

Quinny 3xl comfort

Hvilken av disse kommer best ut og hvorfor skal man velge den ene foran den andre?

Endret av Sun Mei
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan!

Quinny Comfort 3xl

Vi kjøpte først en quinny 3xl comfort da vi ventet poden. Brukte den en gang (med et annet barn) for å teste den ut. Vognen er veldig bred og man må ta av det ene hjulet om man skal ha den inn gjennom vanlige dører i leilighet/hus.

Videre er den tung å slå sammen da du må ta av sittedelen før den klappes sammen. Du må også lagre sportsdelen et sted mens du bruker dypbagen.

Styret på quinny'en er lealaust og jeg synes det er vanskelig å beregne høyden på fortauskanten med den.

Positivt: Det er håndbrems på den. Utrolig deilig i nedoverbakker!

Teutonia Spirit S3

Dette er vognen vi valgte i stedet for quinnyen (byttet i butikken). Valget ble en med softbag da hele vognen kan klappes sammen uten at manmå ta den fra hverandre. Softbagen plasseres i sportsdelen så ingenting må settes bort. Aberet er at om du ønsker å la ungen ligge ute i bare bagen så har du ingen solskjerm om ikke du tar med sportsdelem.

Vognen er smalere og lettere enn motparten.

Negativt: Det er ingen håndbrems.

Lykke til med valget!

Skrevet

Takk :) På butikken sa de at Teutoniaen er lengre og bredere i sportsdelen enn Quinnyen.

Skrevet

Kan ikke argumentere for Teutoniaen men har selv Quinny-vognen du snakker om.

Er veldig fornøyd med den, men vil si at dypbagen er litt liten i forhold til andre vogner og at barnet derfor ligger litt "eksponert" i forhold til andre vogner. Det løste vi med å bruke ett pledd over så han fikk fred i vognen. Funket fint.

Noe å tenke på i forhold til f.eks. hvor du bor (feks. iskaldt på Lillehammer på vinterstid, med soveposer og alt annet i vognen blir bagen fort liten til en raskt voksende baby. Mildere steder vil det jo stille seg annerledes).

Har hatt min sønn i den i 8 måneder, men han er liten av vekst (66 cm/8 mnd). En større baby må da i sportsvognen tidligere.

Har forøvrig ikke hatt problemer med å komme inn noen innganger verken i blokk eller butikk som en annen her har hatt. Ser på Brio-vognene som står i oppgangen her at hjulavstanden nå minst er like bred som Quinnyen ihvertfall.

I foreldre og barn tror jeg det var, ble quinny best i test av trehjulinger, men jeg tror faktisk at teutoniaen ikke var med i den testen...

det var det jeg hadde å komme med.

Skrevet

Tusen takk :) Vi heller mot Teutoniaen. Det er sportsvognen vi skal ha

Skrevet

Quinnyen har supre hjul for både vinter og terreng. Mener Teutoniaen har fått mye klager for små og dårlige hjul.

Hvis du gjør et søk på barnevognforumet hos nybaktmamma.com får du mye opplysninger. Men smaken er selvsagt som baken....

Vi har quinnyen og var veldig fornøyd helt til vi gikk over på sportsdelen. Skjermen og størrelsen sammenlagt er i grunn det eneste jeg har å utsette på den da. Så vi kommer nok ikke til å bytte. Har en mistral til sovevogn i tillegg vi da ;)

Fru Nitha

Skrevet (endret)

Jeg ville valgt Teutonia... men har ingen erfaring med Quinny. Det jeg ser som en stor fordel med Teutonia er at kalesjen kan trekkes lengre fram og skjermer bedre både mot sol og dårlig vær.

Vi har en Teutonia Delta, og har aldri hatt noe å utsette på hjulene??? Har ikke hørt noe om det fra andre som har Teutonia heller, men det gjelder kanskje de vognene med helt små hjul? Isåfall ikke et aktuelt problem for S3-vognen.

Endret av Engel
Skrevet

Vi har en Teutonia Delta, og har aldri hatt noe å utsette på hjulene??? Har ikke hørt noe om det fra andre som har Teutonia heller, men det gjelder kanskje de vognene med helt små hjul? Isåfall ikke et aktuelt problem for S3-vognen.

ikke generelt for teutonia, men såvidt jeg har skjønt kan du ikke velge andre hjul enn de faste på s3.

som sagt, gjør et søk på barnevognforumet så får du hundrevis av meninger om hvilken som helst vogn ;)

Fru Nitha

Skrevet
Ville ikke valgt noen av de jeg... :sjenert:

Hva ville du valgt da?

Skrevet
Quinnyen har supre hjul for både vinter og terreng. Mener Teutoniaen har fått mye klager for små og dårlige hjul.

Nei, dette gjelder ikke vognen hun snakker om men s4. den har mindre hjul foran. S3 har like store hjul både bak og foran.

Skrevet

Jeg sto med samme alternativer (bortsett fra at det var Teutonia Y2k), og valgte Teutonia. Quinny er så kort i beina at barnet vokser ut av den før det er 2 år.

Skrevet
ikke generelt for teutonia, men såvidt jeg har skjønt kan du ikke velge andre hjul enn de faste på s3.

som sagt, gjør et søk på barnevognforumet så får du hundrevis av meninger om hvilken som helst vogn  ;)

Fru Nitha

Nitha, gjør et bildesøk på s3 og s4 så ser du forskjellen. S3 har store hjul, s4 har små hjul foran. S3 er dyr men verdt hver ei krone, s4 er alltid på billigsalg fordi det er ei dårlig vogn. Og det er S3 TS spør om, ikke S4-vogna som du trekker fram :)

Skrevet
Hva ville du valgt da?

Vi har bestemt oss for en DUO vogn fra Emmaljunga.

PGA størrelsen på bagen og design.

Skrevet
Vi har bestemt oss for en DUO vogn fra Emmaljunga.

PGA størrelsen på bagen og design.

Men vi skal ikke ha bag, vi skal bare ha spotsdelen

Skrevet
Men vi skal ikke ha bag, vi skal bare ha spotsdelen

Som sagt, hvis det er til et barn på over 1 1/2 år, er Quinny rett og slett ikke lang nok i beina.

Skrevet
Som sagt, hvis det er til et barn på over 1 1/2 år, er Quinny rett og slett ikke lang nok i beina.

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...