Sina Skrevet 19. januar 2003 #1 Del Skrevet 19. januar 2003 Nå har jeg nettopp pratet med min kjære på telefonen.. Og vi har snakket om det å flytte sammen eller ikke til høsten. Situasjonen vår er nemlig sånn: Vi har nå et avstandsforhold. Jeg i telemark, han i Romsdalen. Til neste skoleår så skal han flytte nedover for å gå på skole i nabokommunen. Han vil gjerne flytte sammen med meg da. Jeg har veldig lyst jeg også, men tenker så mye med hodet i tillegg. Vi er begge 21 og da dette blir aktuelt har vi vært sammen i 10 mnd, men vi kjente hverandre veldig godt før vi ble sammen og var gode venner i et år.. Noen råd?? Bør vi eller bør vi ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2003 #2 Del Skrevet 19. januar 2003 Først og fremst ; Dette vet du best selv Jeg og min ( snart forlovede) flyttet sammen etter 6 mnd offisiell kjæresteperiode. Men da hadde vi vært fra og til sammen en stund og kjent hverandre i nesten to år. Dette har gått veldig fint. Men..for mange er det en belastning og bo sammen, da man finner mange sider man ikke kjente fra før. Jeg og min kjære er veldig like i sinn på mange måter, og svært ulike på andre ,forlover oss 16.02:) vi flyttet sammen rett etter at jeg hadde blitt 21. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 19. januar 2003 #3 Del Skrevet 19. januar 2003 Heisann! Meg og min nåværende samboer og forlovede hadde vært sammen i ca 2 år da vi flyttet sammen i Oslo. Jeg hadde da bodd i Telemark og han på Lørenskog i Akershus. Vi hadde sett hverandre ca. hver helg og følte at vi kjente hverandre godt. Det har aldri vært noen store problemer med oss of dette er mannen jeg kan tenke meg og dele livet med. Lykke til! Du kjenner selv når du føler det er riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #4 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er dere som vet om et blir riktig eller ikke.. Det vet dere best! Jeg flyttet fort inn til min kjæreste. Han bodde like ved jobben min, så da slapp jeg 1 time med kollektivtransport hver vei. Så uoffisielt flyttet jeg inn til han etter 2 måneder, men offisielt (da jeg meldte flytting, og tok med alle tingene mine) var etter 10 måneder. Har ikke angra en dag!! Jeg kjente han ikke fra før.. så vi bare "hoppa i det" for å si det sånn. Har fungert kjempebra fra første stund:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 20. januar 2003 #5 Del Skrevet 20. januar 2003 hvis kjæresten din har en egen leielighet der han bor nå så kan han kanksje bare leie ut den til noen andre mens dere prøver dere fram. jeg flyttet nesten inn til samboern min før vi ble sammen så jeg vet ingenting av egen erfaring. men det er jo dere som må føle og avgjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 21. januar 2003 #6 Del Skrevet 21. januar 2003 Hva vil dere da ? Noen flytter sammen etter å ha vært sammen i bare få måneder, mens andre flytter sammen etter et år eller 3. Det kommer veldig an på om dere føler dere vel med situasjonen. Det kommer til å bli annerledes å være samboere for de fleste, men dette trenger ikke være negativt. Man kan nok fortere bli lei av hverandre og at det blir mer gnisninger når man bor sammen, enn når man er kjærester. Men det er jo svært vanlig, og da er det greit å prøve å unngå fallgruvene som finnes. Det er viktig å kunne gå på cafè med venner og ta seg en time for seg selv i blandt selv om man er samboer. Det er viktig for begge parter og det er sunt å ikke være sammen 24 timer i døgnet. Vi prøver selv å jobbe litt med dette, vi flyttet sammen da vi hadde vært sammen i et år, og det er stort sett positivt. Vi kan nok gå hverandre på nervene av og til, men sånn er det for de fleste. Ellers stortrives jeg og det er herlig å sove og spise osv sammen med gutten min:) Spesielt fordi vi hadde et avstandsforhold det første halvåret og jeg var dypt ulykkelig da jeg skulle hjem og ikke se ham på en uke...... Var nesten så illle at jeg gikk og gråt på jobben (ikke i offentlighet da....løp på do eller no`...), så det er herlig å bo sammen med kjæresten min. Bare sørg for at dere ikke gjør det samme dag ut og dag inn. Prøv å bryte rutinene litt og gå på kino og cafèturer og på besøk / på byen og kos dere Finn på noe nytt i blant :D Jeg ønsker dere lykke til ! Og husk : Et samboerskap innebærer ikke at dere er "bundet" for livet heller. Dere trenger ikke forlove dere, gifte dere eller få barn selv om dere flytter sammen. Av og til kan det komme et visst press, men lev livet og kos dere sammen : og ikke tenk så mye på framtiden, men ta ting som det kommer og nyt livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. januar 2003 #7 Del Skrevet 25. januar 2003 Gjør det du vil. og det å flytte sammen er faktisk en veldig fin mulighet til å finne ut om dere passer sammen eller ikke. det kommer jo til å skje før eller senere, så hvorfor ikke før? jeg flyttet sammen med forloveden min etter å ha vært sammen i litt mer en et halvt år, og det går veldig bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. januar 2003 #8 Del Skrevet 25. januar 2003 Det er en sjanse å ta, man vet aldri. Jeg flytta inn sammen med min kjærest da vi hadde vært sammen i ca 4-5 mnd. Til da hadde vi hatt et avstandsforhold og sett hverandre noen ganger. Jeg har kjent han i 5 år, men før vi ble sammen hadde jeg bare truffet han 1 gang, faktisk, men vi snakket masse og hadde god kontakt. Så det gikk veeeeldig fort og kjapt, men det går veldig bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå