Gjest graceland Skrevet 13. oktober 2006 #21 Skrevet 13. oktober 2006 Han var morsom! Man ler med ham, og ikke av ham. Det er en stor forskjell.
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #24 Skrevet 19. november 2006 Jesper er morsom! Og jeg tror han bidrar til at folk får et annet syn på funksjonshemmede og psykisutviklingshemmede, noe som bare er flott!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #25 Skrevet 19. november 2006 Jeg synes det er ondsinnet "humor", der mannen i rullestol burde ha blitt beskyttet mot seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #26 Skrevet 21. november 2006 der mannen i rullestol burde ha blitt beskyttet mot seg selv. ← Hvorfor det? Du mener kanskje at vi som er fysisk funksjonshemmet er så dumme at andre må ta alle avgjørelser for oss?
Gjest Fresh Skrevet 21. november 2006 #27 Skrevet 21. november 2006 Jeg synes det er ondsinnet "humor", der mannen i rullestol burde ha blitt beskyttet mot seg selv. ← Skal ikke folk med funksjonshemminger få lov til å bli stand-up komikere? Riktignok har akkurat denne mannen litt problem med stand-up-biten av jobben I det yrket er selve poenget at man skal gjøre narr av seg selv og andre, og ikke ta seg selv så høytidelig. Hadde det vært bedre om han satt hjemme og gråt fordi han ikke er funksjonsfrisk?
Gjest beekeeper Skrevet 21. november 2006 #28 Skrevet 21. november 2006 Synes det motsatte jeg, at han faktisk gjør noe som er kjempebra for alle som er funskjonshemmet. Det må være første gang en funskjonshemmet mann opptrer som komiker, og han gjør det utrolig bra! Jeg tror han vil inspirere mange mennesker hele landet over. Jeg skjønner også at folk kan misforstå humoren, men det handler ikke om å drite ut svake mennesker. Det handler om at en funksjonshemmet mann er en komiker som viser i stor grad hvilke fordommer og hvor rart andre mennesker oppfører seg rundt han. Han viser at han er et helt normalt menneske - med bra humor!
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2006 #29 Skrevet 21. november 2006 Jeg liker ikke Otto Jespersen (syns han er en skikkelig dobbeltmoralist som drar ting altfor langt på andres vegne og er skikkelig sytpeis på egne vegne), men disse innslagene er morsomme! Er det ikke tegn på aksept at man kan tulle med det? I mine øyne blir "ikke tull med funskjonshemmede" veldig ovenfra og ned. Også er det jo morsomt! Denne mannen er ikke dum selv om han har visse problemer med finmotorikken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå