Gå til innhold

Pulsklokke

Gjest Miss_alexandria

Anbefalte innlegg

Gjest Miss_alexandria

Jeg har leeeenge tenkt på å kjøpe meg en pulsklokke for mer effektiv trening, men jeg har ikke satt meg helt inn i hva jeg trenger av finesser og div.

Så jeg lurer på om noen av dere vet om en god pulsklokke med ikke så veldig mange fancy finesser og som ikke koster skjorta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bare skal ha en pulsmåler, rett og slett, kan du igrunnen bare kjøpe den enkleste og billigste du finner. Det gjorde jeg, og klarer meg veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min på Lidel, kostet 170 kr.

Den har det jeg trenger. ;)

Ellers koster pulsklokker fra 700 til mange tusen.

En pulsklokke bør ha: stoppeklokke - timerfunksjon, trener du

ut må den ha belysning. Ellers har de fleste mulighet til å legge

inn personlige data (alder vekt kjønn) for enkel kalkulasjon

av kaloriforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik en og synes den er veldig kjekk. Den koster rundt 1600kr og inneholder de fleste finesser man har bruk for (og en del andre man sikkert kunne greid seg uten, men likevel er morsomt å ha). Vil absolutt anbefalle Polar! Pulsklokkene fra Nike er også gode har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne pulsklokken fra Polar. Er du nybegynner så trenger du ikke alt en slik klokke inneholder. Hvis det er helt basicfunksjoner du er ute etter så er modellene F4 og F6 helt greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på at polar er bra klokker med bra kvalitet! Meget fornøyd selv!

Hvor mange funksjoner du trenger må du selv avgjøre.

Vil bare påpeke at om du trener på treninssenter, hvor helt sikkert andre har pulsklokker, eller med andre som har pulsklokke, bør du kjøpe deg en som er KODET! Det vil si at din klokke koder seg opp mot ditt pulsbeltet du har på brystet, slik at den ikke tar inn andres puls i tillegg til din egen!

Og i merket Polar må du da opp på modellen F6 som koster 1199,-kr for at de er kodet. Gå til din nærmeste sportbutikk og skaff deg brosjyren deres, de har en veldig enkel tabell for sammenlikning av klokkene sine med tanke på hvilke funksjoner de ulike har!

http://www.pulsklokke.no/modeller/f6.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å ødelegge noe her nå, men jeg syns Polar sine klokker har alt for høy pris for hva du får igjen.

Sjekk ut Sigma - flere funksjoner til en mer hyggelig pris. Og ikke minst bedre service fra produsenten! De har dem på XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik en og synes den er veldig kjekk. Den koster rundt 1600kr og inneholder de fleste finesser man har bruk for (og en del andre man sikkert kunne greid seg uten, men likevel er morsomt å ha). Vil absolutt anbefalle Polar! Pulsklokkene fra Nike er også gode har jeg hørt.

Når jeg skal skaffe meg pulsklokke, så blir det den jojo snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...