Gå til innhold

Uhell skjer!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at jeg synes dere er fantastiske i måten dere takler dette på for kan tenke meg at dere blir møtt med fordommer :frustrert:

Og håper brunsjen blir knall!!!! :tommel:

Skrevet

Altså man kan ikke noe for at man er slik man er, at man har sånne plager.

Er faktisk folk som sliter med det.

Man får godta folk som dem er. :)

Har ei dame innenfor familien som har tarmproblemer, men hun skal få utlagt tarm da på magen.

Så det vil være en løsning for henne.

Skrevet
Må si at jeg synes dere er fantastiske i måten dere takler dette på for kan tenke meg at dere blir møtt med fordommer  :frustrert:

For en fin ting på si, det varmer virkelig. Tusen takk :klem::klem:

Gjest Trådstarter- Flau
Skrevet
Må si at jeg synes dere er fantastiske i måten dere takler dette på for kan tenke meg at dere blir møtt med fordommer  :frustrert:

Og håper brunsjen blir knall!!!! :tommel:

Tusen takk!

Jeg håper også at vi får en hyggelig brunsj! 2 stykker har takket ja, 1 har sagt kanskje , og de 3 siste har jeg ikke hørt fra ennå. (Krysser fingrene)

Gjest Trådstarter- Flau
Skrevet
Altså man kan ikke noe for at man er slik man er, at man har sånne plager.

Er faktisk folk som sliter med det.

Man får godta folk som dem er.  :)

Har ei dame innenfor familien som har tarmproblemer, men hun skal få utlagt tarm da på magen.

Så det vil være en løsning for henne.

Helt enig. Og en tarmsykdom er ikke noe en er, det er noe en har. Det har ingenting med personligheten å gjøre. Håper damen i familien får det bra med stomi. Hun vil sikkert oppleve en enorm frihet etter at hun har bitt vant til den.

Skrevet

Jeg har stomi etter tarmsykdom og frihet er bare forbokstaven av hva jeg føler nå. Håper det går bra med henne, Bente85 :)

Skrevet

:hoppe: for stomi!

Men dette innebærer også mange tabuer dessverre, i forhold til brødhuer av folk som ikke takler at folk har en pose på magen. :frustrert:

Har hørt folk si: "Men hvordan kan de ha sex med no sånt på magen?!"

De trer seg ned på pikken og kjører på, sier jeg da ;)

Eller trer pikken inn og lar det stå til!!! ;)

Skrevet
:hoppe: for stomi!

Men dette innebærer også mange tabuer dessverre, i forhold til brødhuer av folk som ikke takler at folk har en pose på magen.  :frustrert:

Har hørt folk si: "Men hvordan kan de ha sex med no sånt på magen?!"

De trer seg ned på pikken og kjører på, sier jeg da ;)

Eller trer pikken inn og lar det stå til!!! ;)

Det er en god del uvitenhet og fordommer ute å går ja. Det første de burde lære er at de ikke skal ha sex med hullet på magen. Det finnes andre hull beregnet på slike aktiviteter. :ler::ironi:

De ser nok for seg en diger handlepose eller brødpose full av "æsj" som henger og slenger rundt. ;)

Skrevet

Er de vennene dine egentlige venner når de sier rett ut at de ikke kan(vil) gjøre noe ekstraarbeid for deg ? Jeg mener ikke at alt dere gjør sammen skal kun være innrettet etter dine behov, men dersom de aldri er villig til å gjøre noe som ville vært tryggere for deg , er det da vennskap....?

Siden bleier alt er nevnt her så vil jeg bare nevne at det også finnes "up&go" for voksne. Det er som en bukse man tar på seg. Kan rives opp i sidene og lett fjernes ved behov.

Stusser også på at du ikke har fått mere hjelp hos legen din. Har du forklart hvordan hemmer livsutfoldelsen din ? Kanskje du bør utbrodere uhellene dine ? ;) Synes i allefall ikke du skal slå deg til ro med å ha det sånn. :klem:

Skrevet
Stusser også på at du ikke har fått mere hjelp hos legen din. Har du forklart hvordan hemmer livsutfoldelsen din ?  Kanskje du bør utbrodere uhellene dine  ? ;)  Synes i allefall ikke du skal slå deg til ro med å ha det sånn.  :klem:

Haha, når det gjelder tarmsykdommer er de fleste allmennleger veldig flinke til å si at man må lære å leve med det. Eller at man må ta det med ro og ikke stresse. Og ikke være hysterisk og nervøs. MASSE hjelp med andre ord :roll:

Gjest Trådstarter- Flau
Skrevet
Er de vennene dine egentlige venner når de sier rett ut at de ikke kan(vil) gjøre noe ekstraarbeid for deg ? Jeg mener ikke at alt dere gjør sammen skal kun være innrettet etter dine behov, men dersom de aldri er villig til å gjøre noe som ville vært tryggere for deg , er det da vennskap....?

Siden bleier alt er nevnt her så vil jeg bare nevne at det også finnes "up&go" for voksne. Det er som en bukse man tar på seg. Kan rives opp i sidene og lett fjernes ved behov.

Stusser også på at du ikke har fått mere hjelp hos legen din. Har du forklart hvordan hemmer livsutfoldelsen din ?  Kanskje du bør utbrodere uhellene dine  ? ;)  Synes i allefall ikke du skal slå deg til ro med å ha det sånn.  :klem:

Jeg tror du misforstod meg litt, de vil ikke at jeg skal ha ekstraarbeid ved å stelle i stand til dem. At de ikke kommer til meg fordi de tror det blir for mye styr for meg. De prøver vel å ta hensyn, men jeg vet det er fordi de føler seg ille til mote.

Når det gjelder hjelp fra legen så har nok gjest rett, de er veldig flinke til å si at vi må lære oss å leve med det. Men jeg sier det igjen, det er ikke så veldig ofte det skjer, det er bare når sykdommen blusser opp og jeg ikke kontinuerlig har et toalett 10 sekunder unna. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...