Gå til innhold

Innside lår

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med for mye fett på innsiden av lårene.. Har ellers mye muskler på utsiden av lårene. Trener mye spinning og styrke. Men føler at dersom jeg tar knebøy eller markløft, så tar det bare på utsiden av lårene.. Noen som vet om noen bra ovelser som TAR fett på innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å fjerne fett må du trene fettforbrennende, dvs f.eks. lavintensitets jogging. Eventuelt må du også se på kostholdet, for å justere kaloriforbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne fett må du trene fettforbrennende, dvs f.eks. lavintensitets jogging. Eventuelt må du også se på kostholdet, for å justere kaloriforbruket.

Så er det bedre med lavintetsitets jogging enn f.eks en 55 min spinning time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det bedre med lavintetsitets jogging enn f.eks en 55 min spinning time?

Jeg er usikker på detaljene rundt dette. Søk litt på nett. Men det har ihvertfall med pulssoner å gjøre - noe gir mer effektiv fettforbrenning enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på detaljene rundt dette. Søk litt på nett. Men det har ihvertfall med pulssoner å gjøre - noe gir mer effektiv fettforbrenning enn andre.

Interessent!! Kanskje det er noen andre som vet noe mer, skal også sjekke det ut på nettet! Det er vel derfor det er bra å trene med pulsklokke, dersom man vil prøve å holde seg på så så høy puls..Noen som vet hvor høy pulsen(%) av makspuls for å forbrenne mest fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria
Noen som vet hvor høy pulsen(%) av makspuls for å forbrenne mest fett?

Hei!

Jeg leste på iform.no i går at for å forbrenne fett, så burde du ligge på en puls mellom 120- 125 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg leste på iform.no i går at for å forbrenne fett, så burde du ligge på en puls mellom 120- 125 :)

hæ? det var da veldig mye!??

jeg trodde det var 120-alder. altså, jeg er 34. da blir det 120-34=86. dette er visst maxpuls, men veldig individuelt.

når det gjelder best puls og fettforbrenning vet jeg ikke...

men har lest et sted at vegard ulvang sa noe om effektiv fettforbrenning og laaange turer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria

jeg trodde det var 120-alder. altså, jeg er 34. da blir det 120-34=86. dette er visst maxpuls, men veldig individuelt.

men har lest et sted at vegard ulvang sa noe om effektiv fettforbrenning og laaange turer...

Jeg vet ikke mer en det jeg leste i går... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du har hvilepuls på ca 86. ;)

220-34 = 186. Som da blir makspuls. Om du så trener med en snitt

puls på ca 140, dvs litt over 75 % skulle du få brukbar forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria

puls på  ca 140, dvs litt over 75 % skulle du få brukbar forbrenning.

Så man skal egentlig se vekk i fra kondis og bare gå for maxpuls (220) og trekke fra alderen?

Tror jeg hadde strøket med hvis jeg var nybegynner og skulle klare å holde maxpulsen i ca 45 min på tredemøllen! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal egentlig se vekk i fra kondis og bare gå for maxpuls (220) og trekke fra alderen?

Tror jeg hadde strøket med hvis jeg var nybegynner og skulle klare å holde maxpulsen i ca 45 min på tredemøllen!  :sprettoy:

Hva mener du med å se vekk ifra kondis?

Formelen 220 - alder er en tommelfingerregel for maxpuls. Den er veldig unøyaktig, og du kan teste maxpulsen din bedre på egen hånd. Da blir den nærmere din faktiske maxpuls.

Det er vel heller sjelden man løper lenge på maxpuls, men man må vite maxpulsen for å kunne regne ut hvike pulssoner man bør ligge i utifra hviket formål man har med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria
Hva mener du med å se vekk ifra kondis?

Formelen 220 - alder er en tommelfingerregel for maxpuls. Den er veldig unøyaktig, og du kan teste maxpulsen din bedre på egen hånd. Da blir den nærmere din faktiske maxpuls.

Det er vel heller sjelden man løper lenge på maxpuls, men man må vite maxpulsen for å kunne regne ut hvike pulssoner man bør ligge i utifra hviket formål man har med treningen.

Ok, et lite spørsmål. Sett at jeg vil forbrenne fett og vil da ligge i rett pulssone, da kan jeg ikke regne med å holde på i ca 45 min som jeg pleier å gjøre? Hva gjøre da egentlig? Bare holde maxpulsen/sonen så lenge man klarer og ta pause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, et lite spørsmål. Sett at jeg vil forbrenne fett og vil da ligge i rett pulssone, da kan jeg ikke regne med å holde på i ca 45 min som jeg pleier å gjøre? Hva gjøre da egentlig? Bare holde maxpulsen/sonen så lenge man klarer og ta pause?

Nei, du skal ikke ligge på maxpuls for fettforbrenning. Jeg vet som sagt ikke hva sonen for fettforbrenning er, men hvis du finner at man skal ligge på x prosent intensitet for best fettforbrenning, regner du dette prosenttallet ut ifra maxpulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss_alexandria
Nei, du skal ikke ligge på maxpuls for fettforbrenning. Jeg vet som sagt ikke hva sonen for fettforbrenning er, men hvis du finner at man skal ligge på x prosent intensitet for best fettforbrenning, regner du dette prosenttallet ut ifra maxpulsen.

ahh, da er det bare jeg som har misforstått! :sur:

Takk for gode svar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puls på  ca 140, dvs litt over 75 % skulle du få brukbar forbrenning.

huff da, mente jo selvfølgelig 220.. :rodme:

veldig fin link forresten! men blir litt forvirra jeg...lange og rolige turer forbrenner mer fett enn f.eks en aerobictime?! da bør jeg visst roe ned litt da. :roll:

og gå litt mer turer i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forbrenner gjerne mer fett -akkurat når man trener- når man går lang tur enn hvis man trener en time aerobic. Men hvis man trener med høy intensitet vil forbrenningen holde seg høy også en stund etter at man har trent, mens hvis man har lav intensitet vil forbrenningen stort sett gå ned tli vanlig nivå når man slutter å trene. Det er derfor ikke nødvendigvis slik at lavintensitet lønner seg i forhold til høyintensitet. En annen ting er at hvis man bygger opp musklene vil forbrenningen øke, siden muskler vil øke forbrenningen for å holde seg selv ved like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...