Gjest slankern Skrevet 27. september 2006 #1 Del Skrevet 27. september 2006 Hei... Ble litt inspirert av den SB tråden, og ser at det er noe som sier at linser er en fin erstatning for karbo(poteter, ris, pasta, brød) Jeg har aldri spist dette før, og lurer på hva merke(er brune el. hvite best), hvordan en tilbereder dedt etc. Setter stor pris på svar. Hilsen slankern... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 27. september 2006 #2 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg kan jo anbefale deg å først søke på "mat og drikke"-tråden, og kanskje poste en tråd der? Men i full fart: Jeg liker både små grønne puy-linser og røde splittlinser. Kan koke linser som tilbehør til f.eks. svinekjøtt eller laks, og bruker linser i supper og gryteretter. Du finner mange flere tips på matforumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La_Reina Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har en fin linseoppskrift. Det er linsekaker. Du trenger grønne linser. De må legges i vann over natten eller i 3-4 timer. Deretter koker du linsene i 30 minutter til de er myke. Nå er resten opp til deg. Jeg pleier å krydre med: koriander (fersk) håndfull persille (fersk) håndfull 2-3 fedd hvitløk litt ingefær chili cumin salt og pepper Alt dette kjøres i en foodprosessor og når det er gjort, er det bare å lage små "kjøttkaker" som du steker i stekepanna til de har fått en fin gylden farge. Salat passer veldig godt til. Sunt og slankende. Jeg pleier å bruke ca en halv kilo linser. Dette ble litt rotete men hvis du er interessert i flere oppskrifter med linser, sjekk ut indiske kokebøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animelona Skrevet 29. september 2006 #4 Del Skrevet 29. september 2006 Hvis du lett får luft i magen bør du kjøpe linser uten skall iallefall! De med skall kan være litt tøffe for ømfintlige mager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå