Gå til innhold

Alene hjemme

Fremhevede innlegg

Skrevet

utrolig dårlig at det ikke blir tatt hensyn! Jeg skjønner at alle må stille opp og ta sin turn, men er du alene uten mulighet til barnevakt burde du ha en gyldig grunn til å slippe dette :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt tar jeg gjerne min del av dugnadarbeid, men siden jeg har 1 barn som jeg må ta meg av alene og en utdannelse jeg må bli ferdig med så synes jeg at jeg bør slippe å være med i FAU - som jo krever endel.

Jeg har heller ingenting imot å være klassekontakt, min tid for det må jo også komme. Men å være med i FAU krever for mye for min livssituasjon akkurat nå.

Har ringt varaen uten at jeg har fått tak i h*n. rregner ikke med at h*n vil stille opp på møtet istedenfor meg i FAU. Har veldig blandede følelser ang dette, er sint fordi at jeg har blitt satt til å representere klassen, samtidig som den dårlige samvittigheten liggger å ulmer siden jeg ikke kan stille der nå.

Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Hører du meg? ;)

Meld forfall, du. Ikke din jobb å få tak i varaen. Og er det det, kan du jo si som sant er, at du har prøvd mange ganger, men ikke fått tak i h*n.

Skrevet

Enig, ikke ha dårlig samvittighet.

Men det er ikke enkelt det der, synes jeg. Jeg er alene om alt selv også, og opplever at skolen ikke har mye forståelse for at det kan være vanskelig å stille opp i alt det som kreves der. Og det er andre foreldre på trinnet som sier det samme.

Dersom jeg ikke har anledning til å stille på for eksempel et foreldremøte, så kan jeg altså oppleve å bli ufrivillig meldt til utvalg eller komiteer. Greit at alle MÅ en eller annen gang, men det er ikke så enkelt alltid. Jeg skyver klassekontaktjobben foran meg, for jeg har ganske enkelt ikke kapasitet til det nå. Så jeg forstår godt hvordan trådstarter opplever det.

Skrevet

Takk alle sammen for støtte og oppmuntring :)

Og niomi, jeg skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...