Gå til innhold

Brystreduksjon

Gjest Gjest_Hattifnatt_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå er det snart to år siden jeg reduserte mine med ca 1,5 kg. Det tok nok nærmere 6 uker før jeg kunne fungere som vanlig, så en jobb i barnehage er nok ikke særlig smart etter to uker...

Selve brystet har jeg god følelse i, kanskje bortsett fra akkurat i arrene, og de er litt brede. Den ene brystvorten er dessverre blitt helt følelsesløs, det er faktisk litt ubehagelig å ta på den.. den andre er helt fin.. Jeg har hatt mye problemer med arrdannelse (Har hypertrofisk arrdannelse og tendenser til keloider) Arrene mine er stygge,lilla og veldig brede og vablete. En periode klødde de ubeskrivelig og, men dette har kommet seg etter kortison injeksjoner hos hudlege siste halve året. Likevel..... jeg er kjempefornøyd, og tilfreds med mine pupper idag. Jeg angrer ikke en dag. Jeg ventet til jeg var ferdig med å få barn, har ammet mine tre, og ville aldri gjort det før. Men dette får bli opp til en selv, dette var mitt valg. Tror ikke det hadde værtså enkelt å få til å amme med disse puppene idag.

Kanskje dette var sider de fleste ikke ville vite om, men det er likevel greit for folk å vite at det finnes ulemper ved reduksjoner og.

Du har veldig rett i at det finnes ulemper også. Sånn er det med alle operasjoner. Selv fikk jeg en leksjon av min fastlege før inngrepet om alt som kunne gå galt, kanskje derfor jeg egentlig ikke har brydd med om at arrene er litt stygge enkelte steder.

Når det gjelder arrdannelse så er jo dette genetisk. Om du tidligere har hatt lett for å få store og/eller stygge arr er sjansen stor for det også etter en redusksjon.

Kirurgen tok en titt på noen tidligere arr jeg hadde og kunne si sånn nogenlunde hvordan mine ville bli. Og han hadde rett, bortsett fra den allergiske reaksjonen da.

Generelt tror jeg de fleste kirurger er flinke til å formidle ulemper og hva som kan skje etter en reduksjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det skjønner jeg også, jeg bare mener at de kanskje kunne tatt hensyn til andre ting enn bmi når de avgjorde hvem som er for overvektige og ikke. For jeg synes som sagt ikke at min står veldig godt i forhold til kroppen min.

Enig med deg. Bmi sier egentlig ikke så mye. En godt trent person har jo gjerne en høy bmi uten å være overvektig.

Rart de ikke ville se på deg. Be om å få time, og si at du vil vurderes. Kanskje trenger du bare 4-5 kilo ned, eller kanskje kan du få det med en gang.

Jeg var 24 kilo tyngre den gang jeg ble operert :forvirret: Men fysisk var jeg i nesten like god form som nå. Joda, bedre kondis har jeg nå ;)

Gjest Gjest_Hattifnatt_*
Skrevet

Her er jeg som startet tråden igjen.... Jeg forstår at jeg ikke kan begynne å jobbe på avdelingen igjen nå, men lurer på å få aktiv sykemelding for å gjøre andre arbeidsoppgaver, som f.eks jobbe med teori og data. Jeg får høre hva legen sier når han ringer seinere idag.

Til dere som lurer på å operere, prat med legen! Jeg hadde størrelse 75 D og opp til E, det kom helt ann på merket på bh-en. Jeg hadde noe hodepine, men det som plaget meg mest, var at jeg fikk utslett som klødde. Nå har jeg operert og er nå en B cup og jeg er strålende fornøyd!!!! Jeg har ikke hatt antydning til infeksjon og alt har gått veldig fint. Minimalt med smerter og de ser utrolig fine ut. Jeg ble operert på et privat sykehus som kommer inn under fritt sykehusvalg, så jeg fikk alt dekket. Jeg tror nok de private sykehusene er "flinkere" på sånne operasjoner enn de offentlige. Legene på private sykehus har jo dette som spesialfelt. Det kan jo være et lite tips til dere som ønsker å ta denne operasjonen......

Skrevet

Har en BMI på 21, er 169 høy og veier ca 62, har 70f. De ser ikke så store ut egentilg, men GUD så tunge! Er 18 år, og oppmerksomheten man får fra gutter i den alderen er ikke på grunn av at jeg er smart for å si det sånn. Har kjæeste da og han liker dem, men jeg er litt misfornøyd med å ha hengepupper i en alder av 18... Dessuten sliter jeg med både stiv nakke og jogging i gymmen på skolen er et mareritt! Hehe..... ;)

Skulle egentlig ønske at jeg kunne få redusert noe, ihvertfall så jeg kan få kjøpt bh-er i vanlige butikker, og kjøpe party-topper hvor jeg ikke ser hore-aktig ut...

Stor klem Stine!

Skrevet
Eneste staten dekker er brystreduksjon, men med det får du jo løft også. Er j forskjell på hvor mye som reduseres hos person til person.

Ehm, nei!

Min lege har foreslått brystløft til meg og det igjennom staten på samme måte som brystreduksjon med vanlig egenandel (et par hundre kroner).

Det eneste var at jeg fikk beskjed om å vente til de kunne dokumentere at jeg hadde hatt samme vekt over en viss tidsperiode. Måtte nødvendigvis ikke gå ned i vekt, men finne trivselsvekten og holde meg der!

Skrevet
Ehm, nei!

Min lege har foreslått brystløft til meg og det igjennom staten på samme måte som brystreduksjon med vanlig egenandel (et par hundre kroner).

Det eneste var at jeg fikk beskjed om å vente til de kunne dokumentere at jeg hadde hatt samme vekt over en viss tidsperiode. Måtte nødvendigvis ikke gå ned i vekt, men finne trivselsvekten og holde meg der!

Hmm, da må det være noe forskjell fra lege til lege her også. Det er det jo på flere andre ting også. Har bekjente som har fått avslag på løft uten reduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...