Gå til innhold

Murmelmy prater videre...

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle sååå gjerne ha vært der i dag! Men får ta det igjen neste gang!

Så bra lille T har lagt på seg da! :tommelsmil:

Sjal er bare så bra. Vi får ha et sjal-treff også en gang! :Hehe:

Kos deg i kveld Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Hei på deg! Jeg er som deg og liker å holde meg i aktivitet :Nikke:. Når det gjelder barnvakt så stoler jeg gudskjelov 110% på svigermor, mamma og min tante. Og det er de som er primærbarnevaktene. Svigermor jobber mens mamma og hennes søster er hjemme. Fint å ha mulighet til hjelp om dagen også.

Nå var det ikke en JM som diskuterte prevansjon med meg, det var min gynekolog. Regner med de har riktig ekspertise på området ;). Her er det snakk om en hormonfri kobberspiral. Vet ikke om det har noe å si.

Kverris: Tviler på at han har tatt igjen tjukkasen min :ler:

Xavia: Ammetåken kom tidlig hos meg også :ler:. Vær så god :kelm:

miiip: Takk, det gjorde jeg også - og tiden gikk så fort! :klem:

LT: Du blir med neste gang :Nikke:. Snakket med miiip om dette med sjal tidligere i dag. Vi burde organisert en slags tupperware-treff men med sjal og andre bæregreier ;)

-----------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Her var det koselig lesing som alltid ;)

Så bra prinsen din har lagt på seg!

Jeg aner ikke om hoftene utvider seg jeg.. Håper egentlig ikke det, ettersom jeg har brede hofter i fra før. De trenger ikke å bli enda bredere lissom.... :roll: Men det høres jo forsåvidt fornuftig ut :ler:

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var lei meg for at jeg gikk glipp av treff denne gangen, men har krysset av i kalenderen neste gang! Istedet koste vi oss på Sørlandet med mamma, Knirk har en stk opp-over-ørene-forelsket-i-barnebarnet-mormor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tippa at Kveruliten veier nærmere 10 kg han! :ler: NEI, det er IKKE mulig måtte jeg svare på det, men at han veier 6 kg er jeg nesten sikker på. ;)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snupper, må svare dere senere - straks middag!

I dag sto minsten og jeg opp 9.15. Vi sover virkelig bra, altså. Skal absolutt ikke klage og det er sjelden jeg er trøtt når vi legger oss. Litt amming gjør susen ;)

Vi spiste frokost begge to og kom oss ut med voff i tolv-tiden. Gikk langt og var ikke hjemme igjen før klokken fem :overrasket:. Var innom TK på Veitvet og leverte ktonr sånn mtp barnetrygd, deretter til Kaldbakken, forbi Bretvedt fengsel, ammepause på Alfaset kirkegård (i nydelig solskinn. Stor bæsjebleie og mye gulp), ned til Alnabru hvor jeg fikk nytt forhjul til vognen og så en skikkelig omvei hjem. 1.3 mil ble resultatet!

Har blødd mye etter at gynekologen satte inn spiralen på onsdag, og jeg som akkurat var ferdig med renselsen :frustrert: . Hadde til og med begynt å tenke på å ta opp disse aktivitetene som resulterete i lille murmel, men nå må jeg jo vente enda lengre... Ja, ja... :sjenert:

I kveld er det gullrekka på nrk (litt skal vi danse først). Gleder meg til nytt på nytt hvor ari behn visstnok skal få gjennomgå :ler:.

Kos dere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Tror det er normalt å blø litt etter å ha fått satt inn spiral - men aner ikke hvor mye eller hvor lenge! Gjorde det vondt forresten? Jeg har hørt at det gjør ganske vondt, så jeg har begynt å grue meg... :tristbla:

Ha en fin kveld! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkri: Ja, vi får håpe det er slik at hoftene har blitt bredere men er på vei tilbake til det samme gamle igjen :Nikke:

Kverula: Mye mulig minikverris har tatt igjen den lille sumobryteren min :)

Murf: Bra du kommer neste gang! Kjenner meg igjen i disse bestemødrene. De er forelsket de!

Xavia: Kobber. Aldri mer hormoner her i gården. I hvertfall ikke før vi får det antall barn vi ønsker, altså to stk ;)

LT: Jeg kjente absolutt ingenting :). Blødningene har avtatt i kveld og fikk ingenting på papiret da jeg nettopp var på doss. Sånn by the way - jeg må nesten aldri tisse lengre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xavia:  Kobber.  Aldri mer hormoner her i gården.  I hvertfall ikke før vi får det antall barn vi ønsker, altså to stk ;)

Jeg hadde hormonspiral etter jenta mi kom til verden, men det er det verste jeg har fått i kroppen. Aldri mer!! Det blir muligens kobberspiral her også med tid og stunder. (Får høre om fordeler/ulemper av deg ;) ) Vi har ingen store planer om flere barenetter denne gutten her, og i og med at jeg blir gravid over en lav sko så gjelder det å få prevansjon på plass asap etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xavia: ingen ulemper så langt ;). VAr ikke en gang vondt å sette den inn - merket nada.

Kverula: Jeg pleide (før jeg ble gravid) å atå opp en gang om natten for å tisse. Nå må jeg ikke en gang tisse når jeg står opp langt utpå mårran :overrasket:

Guttungen sover ennå. Virkelig godt sovehjerte på ham. Det ble litt rot med mat i går kveld da han var så trøtt. Vi la oss rundt halv tolv og han puppet litt i sengen til han sovnet. La han over i sin seng og han våknet og skulle ha mat kl 03. Sovnet etter rap ti minutter senere og la ham rett tilbake i sin seng. Klokken seks skulle han ha mat igjen og da sovnet han og fikk bli liggende ved siden av meg. Han sover ennå...

I dag skal jeg trene. Har akkurat spist frokost og venter på at poden skal våkne så han får sitt. Deretter skal han bli hjemme med pappan sin mens jeg skal ha kvalitetstid på gym'en. Gleder meg :Nikke:

MØtt naboen nå og de fikk ei lita tulle i går :hoppe:, femten dager over tiden. Den andre naboen (begge bor under oss i samme etg :ler:) er nå fire dager over. Føler meg dritheldig som slapp unna dette overtidsstyret.Om jeg ikke er litt koko fra før av så ville jeg i hvertfall blitt det :hoho:

Skal besøke mannens farfar på pleiehjemmet i dag. Det har gått fort nedover etter infarktet i våres, så vi må passe på å ha litt tid med ham mens han ennå er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkars som går på overtid... :roll: Men heldigvis kommer de jo til slutt! ;)

Poden din sover virkelig godt - her har vi vært i farta siden 06.30... :Gjesp: Prøvde en liten soveseanse nå, men det funka ikke. Så nå sitter han vippestolen sin og ser på meg. Godt å kjenne seg beundret! :lol:

GOD LØRDAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat i boken din at poden sov til 6.30 uten stopp. Merket jeg ble litt misunnelig, men fant fort ut at jeg heller kan våkne et par ganger i løpet av natten om han sover lengre enn til seks. Han sover ennå ;).

Nå har jeg pumpet meg 130ml, så da skal kroppen kles og joggeskoene på. Løper ned til gymen for å trene.

Nå våknet gutten min :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg trene for første gang siden mars. Gleder meg masse. Går veldig mye i løpet av uken, så kommer til å trene mest styrke på helsestudio fremover. Skal satse på å få trent 3-4 ganger i løpet av uken. Enten er mannen hjemme med poden, eller så teker jeg svigers gjerne passer ham.

Forrige uke fikk vi barnepass noen timer både tirsdag og onsdag. Svigers på tirsdag og min tante på onsdag (jeg skulle til 6 ukers kontroll).

Nå er mann, unge og voff på tur i skogen og kommer vel hjem om ikke lenge. Fikk beskjed om å slaope av hjemme mens de var borte. Hadde tenkt til å trene samtidig som de gikk tur, men fikk streng beskjed om at jeg kunne gjøre det når de kom hjem så jeg fikk ennå mer alenetid. Rart jeg elsker mannen min

I morgen til onsdag skal jeg til mamma i Spydis. Det blir deilig å komme på "hotell" . Onsdag skal jeg møte Månebarn, og det gleder jeg meg til. Fra neste mandag til torsdag tar jeg med meg ungen, bestevenninnen og hennes lille jente til Polen for å besøke lillesøster. Det blir stor stas!!!! (...og mye shopping )

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa! Er endelig innom for å legge igjen spor. Er ofte innom og leser, men har hatt minimalt med tid til skriving.

Det høres ut som at du har det helt supert, og så flink du er som skal begynne å trene, må nok se og få satt i gang snart jeg og.

Polentur høres veldig deilig ut, kunne tenkt meg en slik tur selv , men her er det mannen som skal ut og reise om 10 dager :grine:

Kos deg med alenetid på treningen og ikke ta for hardt i førstegangen ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa :kyss:

Har skrevet et innlegg i dagboken din. Så koselig at du tar deg tid til å stikke innom :Nikke:. Skjønner at tiden blir knapp når man har en liten en som ikke alltid er like fornøyd. Man kan jo liksom ikke bare la dem ligge å gråte heller :grine:

Synes du kan komme inn til hovedstaden når mannen reiser. Hadde vært utrolig hyggelig å treffe deg igjen, og lillegutt selvfølgelig. Jeg kan avlaste deg litt ;)

Da har jeg trent. Husker jo neste ikke et kvekk av de ulike innstillingene på apparatene så satte meg opp på veiledningstime på onsdag. Fikk i det minste jogget i ti minutter i sterk oppoverbakke (for stumpens skyld)på tredemøllen. I tillegg tok jeg 3x10 60 kg benpress, samt 150 situps (skrå og rette).

Nå blir det ikke trening før på onsdag igjen ettersom jeg skal til mamma. Og på torsdag skal poden og jeg på trening sammen :Nikke:. Sånn derre mor og baby trening.

Kanskje jeg skal starte en treningsdagbok :klø:. Tror jaggu det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :kose:

Så flink du er som har starta med trening igjen. Når Kveruliten får vendt seg til flaske skal jeg komme igang igjen også har jeg tenkt, men for øyeblikket er det ikke så lett å reise avgårde på egenhånd. ;)

Kose deg hos mamman din da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene og å gå! :klappe:

Skal begynne etter hvert jeg også... men bør vel vente noen uker til før jeg setter i gang... Må jo kose meg litt også... ;)

Takk for koselig hilsen i boka mi... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...