Gå til innhold

Murmelmy prater videre...

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Da har jeg bakt siden kl 10 i dag tidlig...  Resultatet ble en hel haug med Døler, peppermyntekonfekt og chocolate chip cookies.  Nam nam :sikle:.  Har spist så altfor mye også - igjen.

Si fra når du ikke orker mer da, så kommer jeg en tur og tar resten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang symaskin: Jeg bruker den innebygde overtransportøren (som sitter bak trykkfoten) til sånt, altså å sy mange lag stoff, men det tror jeg ikke din maskin har. Ellers kan du nok helst bruke standardfoten.

Mannen la ned veto mot noen andres peppermyntegodis, det måtte være sånn som mammaen hans lagde det... :ler2: Men du fikk meg i alle fall til å kjøpe peppermyntedråper. Så får jeg ta en telefon til svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Takk for råd, Lava. Må prøve i morgen. Har kjøpt sånne jeans-nåler nå...

-----------

I dag har jeg vært barnefri fra kl 10-14. Jeg har hatt bil og tatt med meg voff og hatt alenetid. Fikk kjøpt tripp trapp stol til minsten i dåpsgave fra mamma, tatt sol, shoppet litt i Bogstadveien og gått tur i gamleparken med voff.

Kom hjem, puppet minsten og nå sover han. Må kaste meg i dusjen før jeg stikker til venninnen min for juleverksted med jentene...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å sette pris på alenetiden, eller er det sånn at du føler at du må skyndte deg tilbake? Jeg husker jeg slet litt i forhold til det med jenta mi. Men bare da hun var bitte liten. ;)

Da er jeg 100% sykemeldt. Deilig, fordi det var nødvendig, men litt rart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xavia: Nå klarer jeg å slappe av og kos meg, men det var ikke alltid sånn :riste:. Vet at guttungen oppfører seg og at barnvaktene ta ralt med knusende ro. Det hjelper :Nikke:. Grattis med 100% sykmelding! Det var vel egentlig på tide :klem:

Havfrua: Here goes...

CHOCOLATE CHIP COOKIES

12 ss sukker

2 egg

eggedosis

12 ss melis

270 g mel

2 ts natron

250 g smør smeltes

2 plater kokesjokolade knuses

ønsket mengde nøtter (mandler, hassel) knuses

Smelt smøret, sett til side til avkjøling.

Lag eggedosis og bland inn melis og resten av det tørre og tilslutt avkjølt smør.

Form til klumper, ikke for store og sett i ovnen. Husk at de smelter utover, så ikke ha de for nære hverandre...

La stå midt i ovnen i ca 10 minutter på 180-200 grader.

Avkjøl så på bakepapir på rist.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*notere oppskrift*

Så deilig med alenetid! Særlig når man klarer å slappe fullstendig av. Lettere nå som de er litt større synes jeg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...