Gå til innhold

Murmelmy prater videre...

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Hei snuppa!

Får du pumpet ut 300 ml på en gang? :overrasket: Det kunne aldri jeg nei :tristbla: Prøver å få opp produksjonen igjen her da gutten min har begynt å ta puppen litt igjen.

Ikke rart du raser ned i vekt nei :)

Så kjedelig å høre om gutten og pappaen. Vi har merket litt av de samme tendensene når jeg er ute og pappaen er alene med ham. Han hyler ikke, men klarer liksom ikke å finne helt roen.

Det vi har gjort de siste mnd og det virker som det hjelper : Med en gang mannen kommer hjem så overtar han den minste. Han steller ham, mater (hvis han ikke prøver å amme da), koser med ham, jeg prøver å holde meg litt i bakgrunnen. I helgene så har de to litt kvalitetstid sammen om morgen mens jeg sover ut. Hvis vi skal ut så er det mannen som triller, mater, skifter, ja gjør alt. Vi gjør det på denne måten, for mannen er så lei seg for at han får så mye mindre tid med ham enn jeg. Men om kvelden når han skal legge seg, og når han er ekstra sutrete så er det bare jeg som duger :)

Dere må nok bare prøve dere frem, men jeg tror nok at masse kvalitetstid sammen kommer til å hjelpe.

Håper dere får en super dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liv: Sånn ca 39x42 cm ferdig MT. Du må altså regne med et par cm til som går bort i søm.

Linkri: Jeg er MYE dårligere enn deg til å besøke andres dagbøker for tiden :rodme:

IdaC: Får pumpet endel, ja, så har nok mer enn nok melk. Noen ganger er han bare mer sulten enn andre og spiser opp alt :ler:. Mannen gjør også endel når han kommer hjem, men han er jo hjemme maks et par timer mens minsten er våken. I tillegg så savner pappa litt alenetid for seg selv. Han er på jobb og kommer rett hjem og får hovedansvaret her...

Så flott at han tar brystet igjen! Stå på, men husk å ikke slite deg ut. Går det så går det - if u know what I mean :klem:

Cr@sh: Skal ha dåp i helgen, ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bakt siden kl 10 i dag tidlig... Resultatet ble en hel haug med Døler, peppermyntekonfekt og chocolate chip cookies. Nam nam :sikle:. Har spist så altfor mye også - igjen.

Har fått gjort andre ting også. Var på HS med minsten og han har kun gått opp 110g på 2 uker og har ikke blitt noe lengre :skuffet:. I tillegg har vi vært til samtale hos presten og mannen og jeg er skjønt enige om at vi har funnet ut hvem Espen Eckbo har en av figurene sine fra :ler:.

Nå ser vi curling mens vi tar opp Akutten. Minsten har vært i strålende humør i hele dag og sovnet kl 21 etter 160ml MM på flaske, litt maisgrøt og til slutt pupp.

Jreg kommer til å legge meg tidlig i dag også. Er så deilig å sove... I morgen skal vi på oppfølgingstime hos manuell ter.

MammaS: Har du parkert hos meg for uken, eller? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å bake da! :klappe:

Har en god del jeg skulle ha bakt selv.... men får ta det til helga da sambo er hjemme! Skal bake smultringer i morra da.... :sikle:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg litt inspirert til å bake!

Har plukket frem julebakeboka og titter så øyet blir stort og vått...

Har du oppskrift på peppermyntekonfekt? Og hva i heiteste er Døler?

Gøy at symaskinen er fin! :hoppe: Tror den ligner på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å bake! Blir litt inspirert jeg også.. Skal bake til dåpen i løpet av uka jeg - men ikke noen julekaker da... Vi er heldig å få litt av svigermor i år (også)...

God kveld i stua... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt inspirert til å bake!

Har plukket frem julebakeboka og titter så øyet blir stort og vått...

Har du oppskrift på peppermyntekonfekt? Og hva i heiteste er Døler?

Gøy at symaskinen er fin! :hoppe: Tror den ligner på min!

Hei på deg!

Dette er døler...

PEPPERMYNTE

(NB! ikke bruk teflonkjele!)

1 dl melk

1 ss mel

Varmes opp og røres sammen til en tykk grøt.

Tas av og avkjøles.

4-5 dråper peppermynteolje (tror du får tak i det på apoteket eller hos de store kjedene. Vi kjøper i Sverige)

500 g melis

Blandes i den avkjølte grøten.

Rull små klumper i den form og størrelse du ønsker. Mine pleier å være runde og avlange...

Sjokolade:

2 stk mørke kokesjokoladeplater

2 ss kokosfett

Smeltes sammen. Kokosfettet gjør at sjokoladen holder seg flytende legre.

Dypp de ferdigrullede peppermynte"klumpene" i den varme sjokoladen og rull deretter i kokos. Plasser dem på et brett og sett i kjøleskapet en liten stund for avkjøling. Deretter kan de lagres i hva som helst, bare det er på et kaldt sted.

NAM NAM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å bake! Blir litt inspirert jeg også.. Skal bake til dåpen i løpet av uka jeg - men ikke noen julekaker da... Vi er heldig å få litt av svigermor i år (også)...

God kveld i stua... :klem:

Jeg har bakt litt til svigermor i år, jeg. Hun skal nemlig ha hele dåpskalase hos seg, så jeg tenkte jeg skulle hjelpe litt til...

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mihihihi! Den peppermyntekofekten pleide vi lage hjemme hos en venninne når vi var små; trillet den i pølser og kalte den hundebæsj. 10åringer og humor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mihihihi! Den peppermyntekofekten pleide vi lage hjemme hos en venninne når vi var små; trillet den i pølser og kalte den hundebæsj. 10åringer og humor...

:hoho:

...nå er jo jeg ti år da...i hodet i det minste *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Mmmmmmm her var det mye snadder gitt! Huff og huff hvordan skal det gå med meg når det er slutt på ammingen......*ringer kari j og grete r* :ler:

Oisann...ikke helt heldig den far/sønn situasjonen...men fint å lese at den er på bedringens vei!Er vel kanskje bare en fase som snart går over? Håper i allefall det!

Stor kos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...