Gjest miiip Skrevet 25. september 2006 #21 Del Skrevet 25. september 2006 Sigurd har sovet mye hele tiden og gjør det fortsatt. Nå om dagen sover han ca 12 timer på natta og i tillegg 3-4 timer på dagen. Da han var mindre sov han enda mer. Spurte på helsestasjonen om det gikk an å sove for mye, og helsesøstera bare så rart på meg og svarte "jeg pleier å få det motsatte spørsmålet, nyt det, du!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2006 #22 Del Skrevet 25. september 2006 Jo, Kveruliten sover ganske mye, men ikke så lenge ad gangen som gutten din...men det har kanskje med å gjøre at din får tillegg av mme - da er jo maten mye mer regulert og de blir ikke så fort sultne som ved amming. Kveruliten sover stort sett 3 timer ad gangen, litt lengre om natta, men også kortere på dagtid. I dag har han sovet dupper på halvannen time ca. Men jeg leste også over her at lille T ammer en halvtime til tre kvarter om gangen. Kveruliten spiser sjelden mer enn 10-15 min pluss kanskje 5-10 min etter raping under hvert måltid. Så da vil han jo naturlig nok trenge mat raskere enn din lille vil gjøre. Høres ikke det fornuftig ut da? :klø: Kveruliten er ikke våken så lenge ad gangen på formiddagen - i stad våkna han etter halvannen times dupp, fikk pupp i 10-15 min og sovna igjen ved puppen og har sovet i en time etter det og sover fortsatt. Men på ettermiddagen er han mye våken syns jeg - kan være våken fra 16 til kl 20, men da begynner han å bli veldig trøtt da. Det er vel egentlig ikke mulig å sammenlikne, de er vel like individuelle de som oss andre, men det er jo mye man lurer på ang. disse små da. Man vil jo gjerne vite om ting er som de skal. Og det vil de jo stort sett være da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 25. september 2006 #23 Del Skrevet 25. september 2006 Hei snuppa! Gratulerer med ny dagbok Min sover også veldig mye. Han sover som regel 5 timer i strekk når vi legger ham til natta, så er han våken tre kvarter for å spise så sover han 3-4 timer til. Våken par timer for å spise bli stelt så sover han stort sett mer eller minde hele formiddag og ettermiddag. Våken kun for å spise. Så våkner han rundt 18 tiden g da pleier han å være våken noen timer. Selv om vi er heldige som har en unge som sover, så føler jeg at jeg går glipp av så mye når han sover. ikke får jeg kost med ham, ikke får jeg sett de nydelige øynene hans, så det hender vi og vekker ham Ser at neste treff er 12.okt. Det er meget mulig at jeg blir med jeg også. Det skal litt mere planlegging til for å være med nå, så jeg må se det litt an først. Nå våkner den lille og vil ha mat, så jeg er nødt til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2006 #24 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg ser dere har treff til stadighet - høres så koselig ut! Lurer på om jeg kan få være med en gang jeg... Kanskje ikke enda, føler ikke for å ta utpå med Kveruliten så mye foreløpig - trives egentlig best hjemme for tida...men sånn etterhvert...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. september 2006 Forfatter #25 Del Skrevet 25. september 2006 Hei igjen, Da har vi kommet hjem fra en times tur ute i det flotte været. miiip, godt å lese at de ikke kan sove for mye Kverula: T får kun MME maks en gang om dagen og det er på kvelden, og ikke sover han noe lengre når han har fått det. Sover like lenge på pupp . Det skal sies at T ikke spiser i en time hver gang, de fleste gangene holder det med et kvarter-tjue minutter. Men nå skal det sies at jeg raper ham flere ganger i løpet av måltidet ettersom han er så glupsk. Selvfølgelig kan du være med på treff! Dersom du skulle få ånden over deg og vil være med neste gang så er det den 12. oktober hos meg. IdaC: Kjenner til det å ville kose og knytte sterkere bånd med knøttet. Det hjelper på at han sover på brystet mmitt flere timer i løpet av dagen/kvelden/natten. Simpelthen elsker å ha den lille kroppen inntil meg . Utrolig hvor glad jeg er i den lille krabaten, og gud hvor fort tiden flyr. Han er FIRE UKER i morgen!!! Skal bli spennende å se hvor mye han veier etterpå. Må huske å spørre om de andre tingene jeg lurer på også - er jo så sinnsykt glemsk Middagen i dag blir båtpoteter, hjemmelagde karbonadeboller, salat, aioli og pesto. NAM NAM!!! ...poden våkner! Akkurat i tid til at jeg kan amme til Oprah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. september 2006 Forfatter #26 Del Skrevet 25. september 2006 Kverris, jeg skal forresten til Østfold på onsdag. Skal til Spydis og overnatte hos mamsen. Blirr fint for den nybakte pappan og voff å ha et døgn alene sammen. Kanskje mannen får sovet litt bedre når sønnen er borte. Han ligger jo med begge øynene åpne i stedet for ett, stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #27 Del Skrevet 25. september 2006 Gratulerer med ny bok! Her må jeg jo følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 25. september 2006 #28 Del Skrevet 25. september 2006 Gratulerer med ny dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 25. september 2006 #29 Del Skrevet 25. september 2006 Heisann! Blir litt misunnelig på de treffene deres jeg altså.... Jenta mi sover mye noen dager, og lite andre dager. Hun sover stort sett om natta, men 1-2 måltider Hun har begynt å spise kl 1 og kl 5 nå da... Var kun i 3 tida før Går det greit med MME og amming? Vi må kanskje begynne på tillegg, ettersom snuppa har lagt på seg litt lite... og det har jeg lite lyst til av en eller annen grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. september 2006 Forfatter #30 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Xavia og iss: Takk så mye Linkri: Forstod jeg deg riktig i at du ikke ønsker å bruke MME? Det er mange som er store motstandere av erstatning, men jeg er ikke en av dem. Jeg er selv flaskebarn, det samme er mine søsken, og ingen av oss har tatt skade av det. Dersom det er mye allergier osv i familien ville jeg nok vært litt mer skeptisk - tror jeg Treffene er veldig koselige og jeg må ærlig innrømme at jeg ser frem til dem. Utrolig flott å kunne dele erfaringer og råd med andre relativt nybakte mødre . I tillegg er de sabla koselige! Hvor mye veier jenta de? Hvor mye er egentlig for lite sånn vektøkningsmessig (fant jeg opp et nytt ord nå :klø? Jeg var på helsestasjonen i stad og gutten har jaggu gått opp mye! Han veier nå 5.880 gram , tre uker og seks dager gammel 2x . Ikke rart jeg begynner å bli sliten i armen av å gå og bære på ham. I tilegg har han bæsja ut to skift; bleie, body og bukse . Ikke rart vaskemaskinen går kontinuerlig Nå ligger han og sover - igjen, og skal vekkes og mates om halvannen time (om han ikke våkner av seg selv før den tid). Ha en super kveld, jenter Endret 25. september 2006 av Murmelmy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 25. september 2006 #31 Del Skrevet 25. september 2006 Grattis med ny bok. Nyt at han sover ja, jeg har aldri hatt unger som har sovet. Sensasjon om de sov mer enn 1.5 time i strekk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. september 2006 #32 Del Skrevet 25. september 2006 Grattis med ny bok! Skal følge med så godt det lar seg gjøre! Herlig at han sover så mye da! Godt for mammaen det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 25. september 2006 #33 Del Skrevet 25. september 2006 Innom og oppdaterer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 26. september 2006 #34 Del Skrevet 26. september 2006 Gleder meg til den 12., jeg! Tida flyr RASENDE fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 26. september 2006 #35 Del Skrevet 26. september 2006 Hei snuuppa! Nei, jeg vil egentlig ikke bruke MME... Jeg er ikke motstander av det altså, er flaskebarn selv jeg Men av en eller annen grunn vil jeg bare amme. Men hvis det blir så vi må begynne på tillegg, får jeg se det positive i det. Jeg kan jo få litt mer "fri" At det går ann å dra på kino en kveld f.eks... Jenta mi veide 4565 i forrige uke. Det er ikke en kg en gang på 7 uker. Hun gikk greit opp i vekt de første ukene. Men de siste to har hun kun gått opp 190, og det er litt lite... Men hun virker jo så blid og fornøyd, så.. Men hun har strekt seg VELDIG i lengden da. Hele 8 cm Nå ble det mye babbel fra min side her... bare meg meg meg Håper det er bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2006 #36 Del Skrevet 27. september 2006 Hei på deg! Gratulerer med 4 uker i går, T! Jeg er også oppfostra på MME, og jeg sov visst også veldig mye i følge mamma. Derfor forventer hun at Kveruliten skal sove mye også, men det er jo en forskjell på MME og morsmelk, så jeg syns ikke det er så rart om ikke han sover hele natta enda. Syns det går helt fint å ta ei amme-økt. Hadde jeg ikke hatt en del planer for dagen så skulle jeg jammen tatt en kjøretur til Spydis, Murmel. Hadde vært koselig å hilse på dere. Men dere kommer vel snart igjen dere? Ang. treff den 12. så tror jeg vel ikke at det blir noe. Men hvem vet - jeg skal jo ut på tur med Kveruliten nå i helga, så da får jeg jo litt trening i det, så kanskje det gir medsmak å reise på tur. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 27. september 2006 #37 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg kommer den 12.! Menneh.... Er dere flere Østfoldinger her? Jeg holder jo til i Askim (og litt i Rakkestad), så kanskje noen av oss kan treffes her ute en gang og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. september 2006 #38 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg tror jeg må være litt frimodig og invitere meg selv med på de treffene deres når gutten min også har kommet. Dere har vel forhåpentligvis minst et halvt år til hjemme når jeg endelig sitter med knøttet mitt i armene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 27. september 2006 #39 Del Skrevet 27. september 2006 Hei du, grattis med ny bok! Får håpe du får masssssse moro her med ny bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashew Skrevet 28. september 2006 #40 Del Skrevet 28. september 2006 Hei!! Beklager å "bruke" dagboken din... Driver med litt livmorstafsing om dagen, og ser at du også har gjort/gjorde det... Har forsøkt nå gjennom en hel syklus, men kjenner ikke noe forskjell..nærmer meg ikm, hvordan er den hvis man evt er gravid?? noen tips?? Setter veldig pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå