Gå til innhold

Blondiner...brunetter

Gjest Gjest_Jada_*

Anbefalte innlegg

Jeg har blondt hår fra naturens side, men farget det mørkt i noen år. Da håret var mørkt tok jeg en IQ-test. Hvis jeg tar IQ-testen på nytt, vil jeg altså få dårligere poengsum nå som jeg er blond igjen, og til og med striper det blondere enn min naturlige farge?

Selvsagt. :Nikke:

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok bare myte. Har møtt dumme blondiner og dumme brunetter, tror det er ganske tilfeldig, ja.

Heldigvis vet jeg ikke om så mange som tror på dette (at blondiner er dummere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn var det før i tiden.

Det er derfra denne myten kommer. Fordi noen tok skade av det sykt sterke blekemiddelet som var før i tiden. Derfor uttrykket dum & blond.

Noe i hodet tok skade av blekemiddelet rett og slett. 

Er det sant??? Da er det kanskje noe i det, da. Skal ikke si hvilken farve jeg har selv, men har prøvd både å være brunette og blondine - og jeg tror folk automatisk oppfatter blonde jenter som dummere/mer hjelpesløse - fordi menn alltid skal hjelpe en med alt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn var det før i tiden.

Det er derfra denne myten kommer. Fordi noen tok skade av det sykt sterke blekemiddelet som var før i tiden. Derfor uttrykket dum & blond.

Noe i hodet tok skade av blekemiddelet rett og slett. 

det har jeg også hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så utenkelig at det er en sammenheng mellom hårfarge og intelligens?

Det er jo en sammenheng mellom hårfarge og temperament - folk med rødt hår har genetisk et mer hissig temperament enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så utenkelig at det er en sammenheng mellom hårfarge og intelligens?

Det er jo en sammenheng mellom hårfarge og temperament - folk med rødt hår har genetisk et mer hissig temperament enn andre.

hehe. Er du blond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkhårede "blondiner" kalles kinderegg..

Tror noen gjemmer seg bak den blonde ytre, fasaden også..

Det er nok en lettvind løsning å være kort iblant.. ;)

Jeg er blond med mørke striper så jeg er begge deler :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje jeg skal farge håret mørkt og se om jeg blir glupere :ler:

Aner ikke om hårfargen har betydning, det finnes nok begge deler av både lyse og mørke! Gjelder dette med hårfarge menn og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, kanskje jeg skal farge håret mørkt og se om jeg blir glupere :ler:

Aner ikke om hårfargen har betydning, det finnes nok begge deler av både lyse og mørke! Gjelder dette med hårfarge menn og?

JA!!! i aller høyeste grad!!!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Når du sier det, så kjenner jeg jo en blond jente som ikke akkurat er noen Einstein... Tilfeldig? Neppe. Når jeg tenker ordentlig etter så har jeg også truffet brunetter som ikke har virket sylskarpe... :forvirret:

Den eneste hypotesen jeg kunne tenke meg, er at samfunnet kan ha en oppfatnig av blondiner som dummere. Derfor får de mer fokus på kropp og mindre på intellektet sitt, noe som kanskje kan føre til en intellektuell understimulering, slik at de framstår som dummere. Blondt hår -> lavere intelligens. Noen som kjøper denne?

Eller at de som fokuserer mer på utseende, fordi de tradisjonelt sett ikke har hatt noen stor suksess med det de har i hodet, finner ut at de må farge håret blondt fordi noen gutter oppfatter det som finere. Altså lav intelligens -> blondt hår.

Dette er bare tankespinn fra min side, sånn at jeg ikke blir misforstått her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god tro på at mennesker av ulike hårfarger kan ha ulike fysiske forutsetninger, og at ennå er en god del vi ikke vet om dette.

Om rødt hår vet man endel, f.eks. dette fra Wikipedia:

"In people with red hair, the cells that produce skin and hair pigment have a dysfunctional melanocortin 1 receptor. Edwin Liem (researcher at the Outcomes Research Institute of the University of Louisville, US) says this dysfunction triggers the release of more of the hormone that stimulates these cells, but this hormone also stimulates a brain receptor related to pain sensitivity.[6] [7]

Researchers have found that redheads require greater amounts of anesthesia, but other research shows that women with naturally red hair require less of the painkiller pentazocine than do either women of other hair colors or men of any hair color."

Det har også blitt forsket på sammenhenger mellom pelsfarge og adferd hos flere ulike dyrearter, f.eks. rotte:

http://www.ratbehavior.org/ExperimentalCoatTempmt.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som blondine synes jeg det er veldig greit å ha hårfargen å skylde på når jeg gjør noe dumt. Da er jeg jo unnskyldt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inteligensen har ikkenoe med hårfargen å gjøre.

Men kan være hårfargen har noe med interressen.

Mange av de som bleker hele håret, gjør det for å se bra ut.

De tror at er man hvit i håret ser man bra ut, deretter må det til med masse klær.

Og når de bruker all tid på å se pen ut, har de ikke lengere tid til å få i seg litt kunnskap.

Jeg er egentlig blond, men jeg farger det brunt.

Passer meg mye bedre syntes jeg, men nå er det 2 år siden jeg så meg sist blond, så husker egentlig ikke.

Jeg kan mye, og hadd jeg hatt bedre hukommelse hadde jeg kunnet enda mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...