Gå til innhold

Damebeger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har brukt mitt nyinnkjøpte damebeger for første gang i dag, typen Mooncup, og er så langt kjempefornøyd! Var litt nervøs for om jeg kom til å klare å sette det riktig inn, og ikke minst, klare å få det ut igjen, men det gikk ved første forsøk. Jeg blør veldig mye de første dagene (har kobberspiral), og ser virkelig fram til et liv uten klin med bind og tamponger. Anbefales!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte meg også en slik. Men får den ikke inn :forvirret:

Den er jo.... diiiger :overrasket:

Der jeg kjøpte var det 2 størrelser, en for de som ikke har født og en for de som har født (eller over 30 år) Vet ikke om det er vits å kjøpe den lille for å se om den går inn, er den veldig mye mindre?

Skrevet
Jeg kjøpte meg også en slik. Men får den ikke inn  :forvirret: 

Den er jo.... diiiger  :overrasket:

Der jeg kjøpte var det 2 størrelser, en for de som ikke har født og en for de som har født (eller over 30 år) Vet ikke om det er vits å kjøpe den lille for å se om den går inn, er den veldig mye mindre?

Du skal brette den sammen når du fører den inn. Har du ikke lest bruksanvisningen?

Skrevet (endret)

Så smart da! må bruke tampong og bind de første dagene. Bruker hvite sykehus klær på jobb og veldig kjedelig om det går galt!

Endret av Lenemor
Skrevet
Hvor mye koster en slik?

Tror jeg betalte et par hundre kroner. Jeg synes den er genial og er som sagt kjempefornøyd etter bare et par dagers bruk. Og så har jeg funnet ut at jeg blør mye mindre enn jeg trodde jeg gjorde. Veldig godt å slippe å kjenne at det renner.

Skrevet

Gratulerer :)

Jeg har brukt Mooncup i ett års tid og jeg kommer ALDRI til å bruke bind og tamponger igjen :ler:

Jeg husker ikke hva den kostet. 220-230kr kanskje - ikke mere enn det.

Gjest Gjest_ine_*
Skrevet

Æsssssjjj :kvalm:

Hehe, bare tulla. Dette er muligens den første tråden om damebeger uten spysmiley, hurra.

Selv _elsker_ jeg min diva cup. For en fantastisk oppfinnelse. Jeg var veldig plaget med sopp mens jeg brukte tamponger og bind, ikke nå mer :)

Skrevet
Dette er muligens den første tråden om damebeger uten spysmiley, hurra.

Enn så lenge :legrine:

Skrevet
Jeg husker ikke hva den kostet. 220-230kr kanskje - ikke mere enn det.

Må man betale toll da?

Jeg får kun inn gule og blå tamponger (har vel brukt grønne et par ganger), er det håp for at jeg og kan bruke damebeger? Jeg er nemlig fortsatt jomfru :sjenert:

Og slik jeg har skjønt er det to ulike merker: mooncup og divacup? stemmer det? Hva er forskjellen mellom dem, og hvilken er å anbefale? Er det vanskelig i bruk?

har nesten aldri brukt bind, og begynner å bli lei av tamponger også. Ser ut som et fantastisk produkt hvis man bare får til å bruke det :)

Skrevet

Dere som bruker disse - kan man bevege seg like mye med en slik en som med en tampong? Lekker den aldri? I og med at det er en kopp ser jeg for meg at den kan velte og slikt.... har dere aldri vært plaget med en sånn en? Enn om natta?

Skrevet
Må man betale toll da?

Jeg får kun inn gule og blå tamponger (har vel brukt grønne et par ganger), er det håp for at jeg og kan bruke damebeger? Jeg er nemlig fortsatt jomfru :sjenert:

Og slik jeg har skjønt er det to ulike merker: mooncup og divacup? stemmer det? Hva er forskjellen mellom dem, og hvilken er å anbefale? Er det vanskelig i bruk?

har nesten aldri brukt bind, og begynner å bli lei av tamponger også. Ser ut som et fantastisk produkt hvis man bare får til å bruke det :)

Jeg husker ikke akkurat hva jeg betalte, men det var verdt hver krone! Hvis du leser her, så ser du at bruk av Mooncup kan bryte eller tøye jomfruhinna, men det gjør kanskje tamponger også? Jeg synes ikke den er vanskelig å bruke, men det kan nok kreve litt øvelse.

Skrevet
Dere som bruker disse - kan man bevege seg like mye med en slik en som med en tampong? Lekker den aldri? I og med at det er en kopp ser jeg for meg at den kan velte og slikt.... har dere aldri vært plaget med en sånn en? Enn om natta?

Det skapes et vakum så den velter ikke, nei. Jeg bruker min om natta, men blør lite da.

Gjest Gjest_ine_*
Skrevet

Når du ser en slik i virkeligheten så ser du fort at den ikke kan velte.. Den er nokså stor. Men overraskende lett å få inn (i hvert fall når man får teken på det).

Jeg tror ikke det er store forskjellen på diva cup og mooncup. Begge er lagd av gjennomsiktig silikon så vidt jeg vet. Damebeger derimot, er lagd av naturgummi og er brunlig i fargen. Jeg har lest at det ikke er noe særlig forskjell på noen av dem, bortsett fra at gummi lukter, ikke overraskende, gummi...

Gjest Gjest_wilma_*
Skrevet

Jeg tror ikke det er store forskjellen på diva cup og mooncup. Begge er lagd av gjennomsiktig silikon så vidt jeg vet. Damebeger derimot, er lagd av naturgummi og er brunlig i fargen. Jeg har lest at det ikke er noe særlig forskjell på noen av dem, bortsett fra at gummi lukter, ikke overraskende, gummi...

Stemmer det.

Noen kan reagere allergisk mot naturgummien damebegeret er laget av. Damebegeret skal bløtlegges i utvannet eddik.

Diva/ moon- cup skal kokes.

Skrevet

Detta skal jeg kjøpe når jeg får råd til det!!

Har lest litt om de forskjellige nå, virker jo renslig og bra! Suverent :klappe:

Skrevet
Du skal brette den sammen når du fører den inn. Har du ikke lest bruksanvisningen?

Jo, har lest den. Er begrenset hvor mye man får brettet den likevel.

Skrevet
Jo, har lest den. Er begrenset hvor mye man får brettet den likevel.

Det hjelper å skylle den i litt lunkent vann først.

Gjør som i reklamen - skyll, brett, stapp...

Skrevet
Det hjelper å skylle den i litt lunkent vann først.

Gjør som i reklamen - skyll, brett, stapp...

:ler:

Har lyst til å prøve en mooncup, et spørsmål bare: Hvor ofte må den tømmes? Det står på Boots sin webside at den sannsynligvis må tømmes skjeldnere enn man skifter bind/tampong, men hva betyr dette i realiteten? Ser for meg at det kan bli litt klinete hvis den må tømmes ofte, og litt styrete hvis man er hos andre f.ex..?

Skrevet
:ler:

Har lyst til å prøve en mooncup, et spørsmål bare: Hvor ofte må den tømmes? Det står på Boots sin webside at den sannsynligvis må tømmes skjeldnere enn man skifter bind/tampong, men hva betyr dette i realiteten? Ser for meg at det kan bli litt klinete hvis den må tømmes ofte, og litt styrete hvis man er hos andre f.ex..?

3-4 ganger i døgnet holder. Du blør mindre enn du tror. Veldig overraskende å se hvor lite det er i begeret, jeg trodde jeg blødde flere dl om dagen da jeg brukte bind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...