Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2003 #21 Del Skrevet 17. januar 2003 Selvfølgelig gjest. Færøyene gjorde det da Danmark ble medlem. Lurer på hvorfor Lachnstein er så stille nå jeg.... Mon tro om hun har skiftet standpunkt.... W Stemte Ja i 94, men pga kvinnenes valgdeltagelse ble det nei.... =( Færøyene har vel aldri vært medlem av EU som en selvstendig nasjon eller?? Kan England melde seg ut hvis de vill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. januar 2003 #22 Del Skrevet 17. januar 2003 Ja dem kan det. Det er jo det som er Eu-motstandernes store drøm. At alle melder seg ut av Eu sånn at det ikke blir noe mere Eu, da kan vi europeere begynne å krige mot hverandre igjen, sånn som vi gjorde før. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 17. januar 2003 #23 Del Skrevet 17. januar 2003 Anne Mona. Argumenter for EU som du angivelig tørster etter.. Kom deg bort fra nei-siden. Nei har vært et godt brukt norsk ord. Av mange gode nordmenn som ikke vil ha hva som helst. De har jo selvfølgelig alltid endret mening etterhvert. Når lyset sakte har kommet over dem. Men veldig viktig for dem alltid å stå på barrikadene og først få lov å si nei! Kanskje en følelse av makt? Eller denne oppskrytte og litt patetiske følelsen av å tilhøre noe intellektuelt? Nordmenn har sagt nei til så mangt. Noen sa nei til farge-tv, faktisk. Ganske mange. De ga seg. Langt flere sa nei til poteter på 1700-tallet. "Djelvelens egen mat" De ga seg. Og du kan le av dem. Men etter hva jeg har lest av deg her, så vil du da også le en smule av deg selv.. Allerede ved forrige EUvalg var det jo klart at de fleste nei-tilhengerne bare var vanlige nordmenn som må av vane si nei. Man visste jo at de sakte ville tusle mot lyset. Men i Norge må man smøre seg med tålmodighet. Ingenting er annerledes her. Det tar bare litt lenger tid.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 18. januar 2003 #24 Del Skrevet 18. januar 2003 Poenget mitt som jeg utelot fordi det var så åpenbart, legger jeg allikevel med bare for deg Anne Mona. Jeg styrer unna detaljer for å gjøre dette enkelt. Den optimale verden styres av en enhet. Ingen relgioner og maktgrenser. En enhet. Sammen. Kanskje du blir litt svimmel nå, men jeg skal trøste deg med at dette kanskje tar ett århundre eller to. Det vil skje. Hvis vi skal overleve. EU er et bittelite skritt i den retning. Dessverre vil mennesker som er redd for alt nytt, forsinke prosessen, men den kommer. En dag er det ikke noe å krige for. Det er sant. En dag vil det skje. En dag vil landegrenser, kulturkonflikter, rasisme og utallige guder være borte. Til tross for barrikader som "nei til EU" og lignende "potethatere" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 18. januar 2003 #25 Del Skrevet 18. januar 2003 Du har rett Pinocchio.... Allerede i 93 ved Eøs- inngåelsen ble det bestemt at alkohol med lik alkoholstyrke som øl skal kunne selges i dageligvarebutikker. Det er ikke uten grunn sterkølet ble fjernet fra butikkhyllene og inn på polet, dette visste myndighetene i laaang tid før treognitti, - de var jo medforfattere til Eøs-avtalen. Så ble det "frislepp" da... i 2003..... W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trysling Skrevet 18. januar 2003 #26 Del Skrevet 18. januar 2003 Svært vel talt, Pinocchio! *laaaaang stående applaus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 18. januar 2003 #27 Del Skrevet 18. januar 2003 JA til EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #28 Del Skrevet 24. januar 2003 Ja dem kan det. Det er jo det som er Eu-motstandernes store drøm. At alle melder seg ut av Eu sånn at det ikke blir noe mere Eu, da kan vi europeere begynne å krige mot hverandre igjen, sånn som vi gjorde før. W EU-traktatene gir ikke de undertegnende land mulighet for senere fratreden fra Unionen. Inntreden i Europaunionen er en enveisprosess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 25. januar 2003 #29 Del Skrevet 25. januar 2003 Det er nettopp det som er så farlig. La oss for guds skyld droppe dette tøvet. Nei til EU og nei til EØS. Kid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare innom Skrevet 28. januar 2003 #30 Del Skrevet 28. januar 2003 det er jo bare 50 år siden noen prøvde og samle europa til et rike. Så hvorfor ikke prøve igjen, denne gangen politisk & økonomisk. hipp hipp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå