Gå til innhold

Yasmin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen erfaringer i forhold til bivirkninger?

Takk for svar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Yasmin i 5 år, og har vært veldig fornøyd. Jeg fikk mindre menssmerter, og stabile blødninger, noe som var viktig for meg. Samtidig mistet jeg noe av sexlysten. Jevnt over er jeg veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg hadde store humørsvingninger, var ekstremt mye deppa, nedsatt sexlyst og mye hodepine da jeg brukte Yasmin.

Skrevet
Jeg hadde store humørsvingninger, var ekstremt mye deppa, nedsatt sexlyst og mye hodepine da jeg brukte Yasmin.

:forvirret:

Skrevet

Jeg skal bytte fra Cerazette til Yasmin igjen nå når jeg blir ferdig med brettet. Nada menssmerter, ikke en eneste kvise, regelmessige blødninger, osv. Yasmin funker bra for meg :)

Vi reagerer jo alle forskjellig på de ulike p-pillene, så det eneste du egentlig kan gjøre er å prøve selv for å finne ut hvilke bivirkninger du får/ikke får. Men det visste du sikkert fra før :)

Skrevet

Bivirkninger er jo individuelt, så du må nesten bare prøve deg fram.

Jeg har prøvd det meste (p-sprøyte, synfase, cerazette, p-ring) og vender alltid tilbake til Yasmin. Jeg har nesten ikke hatt bivirkninger og er kjempefornøyd. Har brukt den 5 år totalt nå.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Yasmin passet ikke for meg, men alle er jo forskjellige. Jeg fikk skikkelige humørsvingninger, var mye sur og fikk også nedsatt sexlyst

Skrevet
Yasmin passet ikke for meg, men alle er jo forskjellige. Jeg fikk skikkelige humørsvingninger, var mye sur og fikk også nedsatt sexlyst

Jepp, samme her... Et under at sambo ikke stakk av! ;)

Skrevet

Samme her, bortsett fra hodepinen....

Endte opp på anti-depressiva, men ingen andre enn meg selv tenkte på at p-pillene kunne ha med depresjon å gjøre. Ble myyyye bedre psykisk av å slutte med Yasmin, og kommer aldri til å bruke det igjen.

Skrevet

Husker ikke hvor lenge jeg har brukt yasmin, men jeg er veldig fornøyd med dem.

Ikke hatt noen problemer som jeg kan komme på.

Skrevet

Jeg var strålende fornøyd i 6 år, men nå som jeg sluttet har jeg funnet ut at jeg fikk nedsatt sexlyst, mindre menssmerter, mindre kviser, og soppinfeksjon som aldri forsvant. Sistnevnte skapte rifter i underlivet 2 uker i mnd :forvirret: (det var derfor jeg sluttet)

Skrevet

Har ikke merket noe negativt, har heller aldri reagert på andre merker

Skrevet

Jeg fikk også mnge bivirkninger av Yasmin. Det er så lenge siden jeg brukte de, så jeg husker ikke helt hva det var, men tror jeg fikk masse kviser.

Skrevet (endret)
Jeg hadde store humørsvingninger, var ekstremt mye deppa, nedsatt sexlyst.

Jeg også. Itillegg fikk jeg ofte soppinfeksjoner, noe som sluttet da jeg gikk over til Loette. :)

Endret av Mystisk
Skrevet
Husker ikke hvor lenge jeg har brukt yasmin, men jeg er veldig fornøyd med dem.

Ikke hatt noen problemer som jeg kan komme på.

Jeg kan jo legge til det da, at jeg har vel brukt disse p-pillene på godt over 1 år, eller kanskje 2.

Husker ikke helt for jeg brukte Trionetta først.

Men med min menstruasjon, som jeg kanskje har sett mer av i det siste, så kommer kanskje ikke mensen på den dagen som den skal.

Altså fredagen på i den siste uka på brettet.

Har variert dette, den har kommet på lørdag også.

Det trenger nok ikke å være noen spesiell grunn til det..

Men i det siste så har jeg faktisk blødd mindre, så kanskje det har noe med det å gjøre.

Skrevet

VAr mye negativt her.

Vet ikke om jeg tør å begynne på de da?!

Må begynne på p-piller pga. mens som har vært borte i 6 mnd. nå....

Skrevet
VAr mye negativt her.

Vet ikke om jeg tør å begynne på de da?!

Må begynne på p-piller pga. mens som har vært borte i 6 mnd. nå....

Selv om mange har fått negative plager ut av dette, eller hva jeg skal kalle det.

Så vil ikke det nødvendigvis si at du kommer til å være plaget med det samme.

Det går an å forsøke, og se hvordan det går. :)

Skrevet
Selv om mange har fått negative plager ut av dette, eller hva jeg skal kalle det.

Så vil ikke det nødvendigvis si at du kommer til å være plaget med det samme.

Det går an å forsøke, og se hvordan det går.  :)

:Nikke: Ellers kan du jo prøve noen andre p-piller?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har fått nedsatt sexlyst, får kraftige humørsvingninger og er en del deppa og sur. Utrolig at min kjære ikke har forlatt meg enda..

Men dette er plager jeg kan leve med, og iom at jeg har fått mindre menssmerter og mer regelmessige blodninger, fortsetter jeg med Yasmin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...