Gå til innhold

er du en fryse-pinn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er varm og går med sandaler hele året, til tross for at jeg har jernlagre på 2. Så det er nok ingen klar sammenheng her.

jernlager på 2 = dø!!

Jernlageret ditt er heller 20 og høyt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jernlager på 2 = dø!!

Ok, da er jeg vel dø da, og har vært det i snart ti år nå.

Rart at helsevesenet da bruker penger på å stadig utrede meg videre, og at de gidder å sette jernsprøyter på meg flere ganger i uka. Trodde døde mennesker stilte bakerst i helsekøa... :klø:

Savner virkelig en spøkelsessmiley til bruk i dette innlegget.

Skrevet
Ok, da er jeg vel dø da, og har vært det i snart ti år nå.

Rart at helsevesenet da bruker penger på å stadig utrede meg videre, og at de gidder å sette jernsprøyter på meg flere ganger i uka. Trodde døde mennesker stilte bakerst i helsekøa... :klø:

Savner virkelig en spøkelsessmiley til bruk i dette innlegget.

Ved så ekstremt lave verdier så får man blod ikke jernsprøyter.

Skrevet
Ved så ekstremt lave verdier så får man blod ikke jernsprøyter.

Det har jeg aldri fått, og det er aldri blitt nevnt i forhold til meg. Den eneste behandlingen jeg noen gang har fått er jern oralt og via sprøyter, i tillegg til ekstra B12 (jeg har ikke mangel) i håp om at det har skullet hjelpe meg til å ta opp jern.

Lurer forresten på hvilket yrke du og den andre gjesten har, siden dere vet mere om jernopptak og behandling ved lave jernlagre enn det hematologene jeg har vært hos gjør.

Skrevet
Det har jeg aldri fått, og det er aldri blitt nevnt i forhold til meg. Den eneste behandlingen jeg noen gang har fått er jern oralt og via sprøyter, i tillegg til ekstra B12 (jeg har ikke mangel) i håp om at det har skullet hjelpe meg til å ta opp jern.

Lurer forresten på hvilket yrke du og den andre gjesten har, siden dere vet mere om jernopptak og behandling ved lave jernlagre enn det hematologene jeg har vært hos gjør.

Lavt jernlager, mener du da at du har lav ferretin? Under 10-20 regner som lite. 2 hørest da ekstremt lite...

Skrevet
Lavt jernlager, mener du da at du har lav ferretin? Under 10-20 regner som lite. 2 hørest da ekstremt lite...

Ja, jeg mener lav ferritin.

• 10 måneder senere...
Skrevet

snakker om blodlager, ikke jernlager. Verdier er mellom 14 og 16, men jeg hadde bare 9 og legen hoppet i stolen. Hver gang jeg har mensen, har jeg det skikkelig sterkt i hele 7 dager, så alt jeg har spart opp blir borte, tilslutt blir det veldig mye manko...

Merket virkning av Hemofer etter noen dager, helt herlig å ikke gå med ullsokker og tøffler samtidig.

Halvt frosk ??hahahahahah

Skrevet

Wonders: du kan snakke om "blodlager" så mye du vil - men det finnes ingenting som heter blodlager :) Ut fra de verdiene du oppgir tipper jeg du snakker om Hb, eller altså blodprosenten din.. Du har altså lav blodprosent/lavt hemoglobininnhold i blodet ditt, og er på folkemunne "blodfattig"... Jernlagre er det derimot noe som heter (som andre har påpekt), og lavt jernlager kan være årsaken til lav blodprosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...