Gå til innhold

en liten slankehistorie!

Gjest Gjest_snurre sprett_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snurre sprett_*

En liten "slanke historie"

Jeg falt inn i en dårlig dagsrytme da jeg fikk en jobb som gjorde at jeg alltid var sliten om ettermiddagen.. Jeg spiste middag. Var alltid sugen på et stort måltid som også veldig ofte var fetende fordi jeg tenkte at sunn mat tok så lang tid å lage. Sovnet alltid rett etter middag.. og når jeg våknet var jeg "snopesyk". Det var høst med mye regn og vind så jeg orket aldri å kle på meg "alle de klærne" og gå ut. Satt heller inne med en god tv serie og knasket i meg en stor sjokolade og drakk cola..

resultatet kom kjapt, uten at jeg egentlig tenkte så mye over det. VIPS så hadde jeg gått opp rundt 13 kg... En dag jeg var hjem-om foreldrene mine, gikk jeg på vekten. "SJOKK!!!!!!!!"

Var jeg virkelig blitt så tung????.. Jepp, tallet snakket sant og jeg ble helt fortvilet.. tenkte med meg selv at "nå må jeg gjøre noe, ellers forfaller jeg helt"..

Trengte en treningsform jeg visste jeg ville gidde å gjøre. Å gå, jogge, løpe eller sykle er helt meningsløst for meg! Jeg går ut døren, kikke romkring meg, og har ingen peiling på hvor jeg skal ta veien. Ender som oftest opp på butikken (for da har jeg et mål å komme til).. Og når man er i butikken og har god samvittighet fordi du har kommet deg dit uten bil, er det lett for å belønne seg selv med noe som er veldig godt på tungen, men heller dårlig for resten av kroppen..;)

Jeg har alltid likt og danse, men gadd i grunn ikke gå til et trenings studio for å melde meg inn noen steder. Var bare skikkelig lat etter ca 8 mnd. med slauring i leiligheten.

Latskap gjør deg bare ENDA latere.. det er fakta!!

Så jeg gikk inn på badet. tenkte jeg skulle være lur så skrudde opp varmekablene på fullt.(forbrenne max) Hadde på meg ledige klær. slo på mp3 spilleren min og danset som en gaaaaal !.. ÅÅ så gøy det var :)..så meg selv masse i speilet og tenkte at nå har jeg det gøy, får øvet på dansetrinnene OG får trim i samme slengen.. etterhvert som sangene ble ferdige tenkte jeg, "bare en til, bare en til" og da jeg sjekket klokken etter jeg var lei av å forestille meg at jeg deltok i "dansefeber" på TV (det hjelper faktisk, du gir litt ekstra da:)),

var det gått 1,5 timer..

Hadde late meg virkelig trent i 90 min?? :O :O

whohooooo..

hver dag i starten var det litt tiltak og skifte klær og stille seg opp foran speilet. Men allerede etter en uke, merket jeg at det gikk lettere og begynte å glede meg skikkelig. noen dager gadd jeg bare en halvtime, mens andre dager hadde jeg to økter gange 90 min på en dag.. Brydde meg ikke så mye om tiden, så lenge jeg hadde gjort det. 10 min er uansett bedre enn å sitte i sofaen med en 200 grams sjokolade.

Spiste ikke noe annerledes utenom at var veeeeldig flink og skiftet ut cola'en med cola light. det er ikke godt i starten, men FY så dårlig cola blir når du først er vant til light versjonen. Er som å drikke flytende sukker. Og så prøvde å begrense sjokoladen til et par dager i uken.

Etter ca 2-3 uker følte jeg selv at jeg var blitt lettere.. å GUUUUU for en digg følelse det er.. jeg smilte mer, og fikk bedre selvtillit.. Noe som gjorde at dansen min ble enda heftigere og resultatene deretter.. Jeg tror også at når man speiler seg så mye som jeg da gjorde, så slutter man litt fred med sitt eget utseende.

Ihvertfall når man ser at man får resultater..

Da jeg gikk på vekten igjen, og så at jeg hadde gått ned rundt 7 kg, ble jeg helt VILL, og ville hive på meg mp3 spilleren og danse av glede.. og det gjorde jeg:)

Jeg fikk også motivasjon til å begrense sjokoladen til KUN helgene, og litt i ny og ne hvis jeg fikk helt abstinenser. Har ikke tro på å styre dietten med hjernhånd. Man har enda mer lyst på det man ikke får LOV til å spise..sånn er det bare!. . Er mye gøyere når du står i butikken og er så fornøyd med det du har fått til, at du ser på sjokoladen og sier "vettu hva? jeg GIDDER ikke spise deg" ..

Etter ca 5 mnd hadde jeg gått ned ca 14 kg.. Ja det tok litt tid (for de som vil slanke seg NÅ så er 5 mnd en hel evighet), men jeg tenkte ikke over det noe særlig.. danset fordi det va gøy, og når resultatene kom var det enda gøyere..!!

Lang historie, men poenget er at vil du ned i vekt så er det veldig mange forskjellige måter å gjøre det på. Alle kan finne en måte som passer for dem. Noen klarer det best ved å samkjøre seg med andre, mens noen bare må finne sin helt egen måte. sånn som jeg gjorde.

Men man skal ikke pine seg selv. Du skal kunne leve et normalt liv og gå ned i vekt samtidig. Ikke stress med å rydde ut hele kjøleskapet ditt den første dagen. Det vil bare bli for store forandringer for fort. Og du kommer til å bli forvirret og gi opp.. Begynn heller med et par små ting.. Som å finne en måte å få beveget seg litt på. Husk at ALT er bedre enn å sitte i ro, om du så bare går rundt huset. Og så hjelper det og stoppe opp i TO sekunder før du begynner på den 200grams stratosen, og si til deg selv "Jeg har ennå ikke spist den, jeg veeeet jeg får dårlig samvittighet hvis jeg spiser alt dette. Men nå som jeg stoppet har jeg faktisk et valg. Jeg kan legge den vekk eller kaste den".. De fleste gangene kommer du til å svare "jaja drit i hele greien, jeg VIL ha sjokolade.. jeg begynner imorgen med å være sunn" og det er helt greit. Men om du bare klarer å legge den vekk EN av ti ganger, eller kan knekke av en bit og skikkelig nyyyte den, og spare resten, så er du kommet godt på vei!!!

lykke til folkens...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig! jeg dansa faktisk i går da jeg kom hjem fra gåtur. ble litt kortere på grunn av gnagsår, og da tenkte jeg at jeg trenger jo ikke sko for å danse :) det skal jeg fortsette med heretter også, håper jeg klarer like lenge. men all tid jeg bruker på andre ting, er mindre tid til å kjede seg og spise noe som ikke er bra. jeg har mange kilo å gå ned, litt mer enn 14, men etter 5 mnd, om jeg har gått ned 14 da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...