Gå til innhold

Hvor mye mosjon hver dag?

Gjest Gjest_GJest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_GJest_*

HVor mye må man mosjonere hver dag for å holde seg i form? Jeg sykler eller går til jobb, ca 1.mil tur-retur. Har litt dårlig tid nå om dagen, så det er ikke så ofte jeg får gått på treningsstudio. Holder det med turene til og fra jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går til og fra forelesningen når jeg skal dit (en time til sammen).

Ellers trener jeg 3-6 ganger i uken, men det har blitt litt mindre nå i det siste. Mye å gjøre så jeg har ikke fått presset det inn i "skjemaet" enda.

Anbefalt: En time mosjon (f.eks i form av gange) hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Det spørs jo hva du mener med å holde seg i form. For meg hadde ikke det holdt (jeg går eller sykler en del hver dag, i tillegg til at jeg trener 3 dager i uka).

Skal du ned i vekt? I så fall høres dette lite ut.

Men har hørt noe om at alle burde bevege seg en halv til en time hver dag. Dette er selvfølgelig bedre enn ingenting, om du ikke har mulighet til noe annet. Men trening tar også ofte kortere tid enn man tror (hvis man f.eks. kutter en time tvtitting om kvelden, kan man heller trene). Jeg får dessuten mer overskudd når jeg trener, så jeg gjør det selv når jeg har det hektisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til og fra skolen, ca 1 time hvr dag. Skal jeg på jobb går jeg dit også. Ellers trener jeg så godt som hver dag. For meg må det ganske mye trening til for å holde formen der den er, men det er verdt det. Har mye mere overskudd nå som jeg er i bra form.Jeg sover bedre, føler meg piggere og tåler mye mer belastning ( f.eks mange nattvakter på rad) enn tidligere når formen var litt laber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For helsegevinsten: Minst 30 minutter mosjon hver dag (i form av rask gange eller høyere tempo)

For vektnedgang: Minst 60 minutter mosjon hver dag (i form av rask gange eller høyere tempo)

Dette er de offentlige anbefalingene. Man kan ta de i bolker, man trenger ikke 60 minutters sammenhengende mosjon, men f.eks 10 minutter 3 ganger daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig bra ut .. med tanke på at svært mange mennesker idag lever et altfor stillesittende liv.

Selv sykler jeg til og fra jobb hver dag - og det er ikke like langt som du har. Men så går jeg tur med hunden min hver kveld - så det hjelper jo litt på. Jeg synes det er glimrende å få unnagjort trimmen til og fra jobben - for kveldene mine vil jeg bruke på helt andre ting enn et treningsstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...