Gå til innhold

Nataschas historie bare bløff?


Gjest x- bruker

Anbefalte innlegg

:ler: Jeg velger å le av dere som er trangsynte, i stede for å grine fordi verden skaper slike som dere. Men kan dere ikke holde dere borte fra denne tråden? Jeg forstår det slik at TS ønsker å diskutere det hun "mener ikke stemmer". Og det må vel være lov? Denne jenta er tross alt en offentlig person, om dere vil eller ikke. Det kan desverre TS eller dere gjøre noe med. Så la oss holde oss til tema istede for å diskutere om det burde være en diskusjon eller ikke. De som ikke vil være med kan finne en annen tråd og ytre sine meninger i. Eller starte sin egen tråd om det tema. Her diskuterer vi at det er ett eller annnet som ikke stemmer med den kidnappede jenta.

Nå som det er oppklart, vil jeg si eg enig med TS. Noe er galt, men jeg klarer ikke sette fingeren på det. Hun har håvet inn penger for historien sin, rett etter at hun fikk frihet. Hvem ville gjort det? Etter 8 år i fangenskap tror jeg med sikkerhet at det ikke ville vært det første jeg tenkte på, å gi verden min historie. Jeg tror jeg heller ville brukt tid på det som betyr noe. Familie, venner osv. Jeg ville først gitt dem historien, før jeg delte den med hele verden.

En annen ting er at eksperter synes hun er så glup. Jeg håper vi får en forklaring på det, for det er litt rart at hun kan ha blitt så glup av bøker og radio. Hun virker jo relativt sosialt intelegent, og det er det vanskelig å bli i fangenskap har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og det er det vanskelig å bli i fangenskap har jeg hørt..

Og hvor har du det fra? Den fyldige statistikken over alle som har opplevd fangenskap i så stor del av ungdommen?

Jeg synes det er tragisk å lese denne tråden, og se hvor mange som krever offeradferd fra mennesker som har opplevd ekstreme ting, for at de i det hele tatt skal tro på dem. Folk er forskjellige, og det er faktisk en del som greier å vise styrke i selv de mest ekstreme situasjoner, og dette er ikke usannsynlig i seg selv. Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke hu så så veldig tynn ut til å ha fått så lite mat som hu hadde (husker ikke hvem avis jeg leste det i, men hun hadde fått veldig lite mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hun ble kidnappet når hun var 8 år.

Hun har vært nektet kontakt med sine kjære i 10 år. Hun har ikke fått ha venninder, og måtte forholde seg til en syk ukjent mann som sa at familien hennes ikke ville batale ut løspenger for henne. Hva tror du det gjør med et lite barnesinn?

Trenger du å kaste stein på henne i tillegg?

Holder ikke det for deg?

Har hun ikke lidt nok, eller skal alt grafser i veidere til alle har stilt sladderhungeren sin? Hun uttalte at hun syns det ble for personlig at bilder av hennes fengsel ble vist offentlig. Og nå florerer bildet på millioner av nettsteder mens folk kommer med oppgulp og røverhistorier om hennes tragiske liv. Kan ikke bare folk holde kjeften sin og passe på seg selv?

Noen mennesker er rett og slett så simple at jeg ikke finner ord for det...

Bra skrevet, jeg er veldig enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Jeg velger å le av dere som er trangsynte, i stede for å grine fordi verden skaper slike som dere. Men kan dere ikke holde dere borte fra denne tråden? Jeg forstår det slik at TS ønsker å diskutere det hun "mener ikke stemmer". Og det må vel være lov? Denne jenta er tross alt en offentlig person, om dere vil eller ikke.

Denne jenta har aldri önsket eller skrevet under på at hun skal väre offentlig eie! Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som tror at det hele bare er oppspinn så bør dere tenke litt igjennom faktaene som har blitt presentert og ikke bare de spalter med sladder som kommer fra VG, Dagbladet eller andre medier. Hvorfor skulle denne mannen ta selvmord om han ikke hadde gjort noe som var forferdelig mot denne jenten? Hvordan kan ellers hennes kontroll av dusinvis av leger som alle kom frem til at hun var syk pga underernæring, manglende bevegelse, overgrep og annet over lang tid bli som den ble. Tok alle legene feil og stilte diagnose som ikke stemmer med jenten? Ville dere klart dere like bra i et intervju som ble sendt i store deler av verden etter å ha blitt behandlet som hun var blitt behandlet. De psykologiske tester som ble tatt av henne viste visst nok at hun sliter VELDIG med psyken sin og har store problemer, dette er bare skuespill fra hennes side da kanskje?

Når noen av dere begynner å tvile på moren og andre mennesker rundt henne, ja da kan jeg si meg enig med dere, men jeg dømmer dem ikke på forhånd av den grunn. Regner med at politiet vil ta en skikkelig grundig etterforskning av det hele og at de finner sannheten. Skulle moren ha noe å skjule så kommer nok fakta frem i lyset, før eller siden.

Synes synd på jenten som har måttet oppleve noe slikt som dette og mistet så mye av livet. Personlig ønsker jeg henne alt godt og håper at hun kan klare å stable seg på beina og stå støtt i alle årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne jenta har aldri önsket eller skrevet under på at hun skal väre offentlig eie! Hvor har du det fra?

Når du står fram på tv og gir intervjuer til blader og aviser bir du en offentlig person. Det er jo hun som har brakt historien ut i offentligheten, og da må det jo være lov å diskutere sine synspunkter ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du står fram på tv og gir intervjuer til blader og aviser bir du en offentlig person. Det er jo hun som har brakt historien ut i offentligheten, og da må det jo være lov å diskutere sine synspunkter ut i fra det.

Hun sto vel fram for å tilbakevise alle de stygge ryktene om henne?

Pressen gikk berserk, og prøvde å overgå hverandre i sensasjonelle oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes likevel Agenta har et poeng. Dersom det er regelbrudd her på KG å diskutere Nataschas historie, så får moderatorene stenge tråden. Fram til da må det være greit å diskutere saken.

...men dere må selvfølgelig komme med argumenter for at dere tror historien er sann, da diskuterer vi jo saken :)

Og for ordens skyld, jeg har ikke tatt stilling til om saken er bløff eller ikke, jeg bare uttrykker undring over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, kva meinar de er humbug her? Slik eg ser det er det desse tinga det står på:

1) Mora var med på kidnappinga/ visste om dette/ hadde affære med overgripar

2) Jenta var ikkje kidnappa i heile tatt/ ikkje så alvorleg som det virkar som/ var med på å vere innesperra?

Eg kan skjønne dei som meinar at det er rart om foreldra kjente han, på den andre sida er det mange barn som har blitt utsatt for overgrep av familievener, så det er ikkje nett noko nytt. Sjølv om dette er noko ekstremt.

Men trur de verkeleg ikkje at jenta var kidnappa? Kor har ho i så fall vore alle desse åra? Ho kjem ikkje nett frå noko u- land, det er masse papir og alt slikt der også. Og om ho gjekk på skule eller i heile tatt bevegde seg i nærleiken av det offentlege apparatet, så ville det funnest vitner på kven ho var, og papir på ho på eit eller anna vis. Ho har mest truleg vore innesperra, og uansett kor mange vaksne det måtte vere som visste om det, så er det vel inga tvil om at ho hadde ein noko ansleis kvardag enn barn flest? Og om ho ikkje ba om hjelp tidlegare, vel, det er vel ganske normat? Etter så lang tid? Syns i alle fall eg har lest om det før, og det er vel i den retning Stockholmsyndromet går også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun ligner sånn på Kirsten Dunst, jeg.

:ler:

Hm, hun har vel allerede begynt å planlegge film også, var vel Scarlett Johansson hun ville ha i hovedrollen. (Men for så vidt ligner Kirsten Dunst mer.) Uansett, det er vanskelig å vite hva som er rykter og hva som er sannhet. Synes også det er NOE som ikke stemmer, og er svært i tvil om ihvertfall moren er uskyldig i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Gamle gode 10na_*
Henne, er en jente som ble tatt fra sin familie og hjem (uansett hvor dårlig det var, så var det hennes trygge hjem) og ble holdt fanget.

Men...... .hvordan VET DU at dette er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som atteglyma nevnte da ville det etter så mange år i et moderne samfunn være umulig å ikke være bortgjemt / innesperret for resten av samfunnet uten at noen spor ville være funnet og ledet til henne - en kidnappingssak hvor far engasjerer private etterforskere i tillegg til politiet både på stedet og nasjonalt skulle i fall det hele var tull ha gitt resultater - eller??

DET er vel grunnlag som vekter FOR at saken har visse reele sider som veier TYNGRE enn at det hele er oppspinn vil jeg tro....

:tristbla:

Men selvsagt - det hele kan være en kjempestor sammensvergelse for å tjene masse penger.. :sjarmor: Hysj, noen snakker inni hodet mitt her.... paranoid ? hvem jeg?? Neppe - det er alle andre sin feil!! Hører dere? ALLE andre tar feil - jeg har rett.....

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tragedie at en 10 år gammel jente blir kidnappet og blir holdt vekke fra samfunnet i 8 år.

At det hun forteller i ettertid ikke stemmer hele tiden er vel helt normalt.

Det kan vel grunne i at hun har glemt, fortrengt, husker feil eller beskytter noen.

Det etterforskes i om det har vært flere innvolvert. Det er flott. Det er ikke alle ting offeret kan/vil fortelle.

Jeg syns virkelig synd på henne nå. Hun blir ikke skjermet fra offentligheten.

Hun stilles ut på tv og andre medier uker etter hun har sluppet fri, og det hun møter er først filmstjernedyrking, så mistro.

Men at noen kan henge seg opp i måten hun snakker på. :overrasket:

Eller at hun nå tjener penger på det.

Er det virkelig noen som tror en 10-åring planla det ?

Uansett om det skulle være foreldrene som sto bak det, er det en like stor tragedie....Kanskje større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HALLLOOOOOOO!! Kass muffins tenke de på????? No har eg spørt fleire gonge... Meine de at

1) Ho lyg

2) Fleire har vore med

Uansett, ka legg de til grunn? For skal 1) vere rett må ho ha vore med på å bli halden unna, dvs ikkje ha kontakt m andre barn, ikkje ha kontakt med faren, ikkje delta i noko. Om 2) er rett, så meine jo polititet også det, og det er det jo mange som seie, men i så fall; koffor e de negative til jenta si historie? Den er jo som ho oppleve den, dette er det ho meinar har skjedd, uavhengig av kva som reint reelt må ha skjedd. Så:

Meiner de at jenta ikkje har vore kidnappa? At Natascha har kunna rømt når ho ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 10-åring velger ikke å være innesperret resten av livet, uten venner og familie. I dette tilfellet ble det ikke resten av livet, men det kunne fort blitt det. Og kanskje familien hadde vært å leve foruten. Men en 10-åring velger heller livet enn innesperring.

Uansett hva som har skjedd i dette tilfellet, om familien har vært innblandet eller ikke, så er det tragisk for henne, å bli kidnappet eller brukt i et spill er vel ikke det barn ønsker seg her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...