Gå til innhold

Nataschas historie bare bløff?


Gjest x- bruker

Anbefalte innlegg

Titti- Nå må du roe deg.

Igjen spør jeg hvordan DU kan være så bastant? Noe har jo ikke noe mer kunnskap om denne historien du enn oss andre og vi får infoen vår fra samme sted- Media.

Jeg som andre har da lov til å stette? tegn ved ting vi stusser over- eller skal du tafra alle retten til å utale seg, som ikke har samme syn som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det egentlig dere tror? At Natacha som barn planla og gjennomførte et forsvinningsnummer sammen med foreldrene og deres barvenner, for så å frivillig ligge i dekning i 10 år bare for å senere kunne bli mediakjendis og rik? Det kaller jeg høye tanker om et barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke jenta snakket så veldig uanstrengt under intervjuet som noen sier her. Syns hun virket veldig stressa og snakket som hun snakket for en døv person. Hørte at i Østerrike snakker man om at hun har hatt 8 års ferie fra familien sin....... noe alle 10-åringer drømmer liksom.... Stakkars jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det igjen:

Jeg vet ikke noe mere en dere. Jeg tror ikke jeg vet mere en dere.

Men jeg syns dere skal holde dere for gode til å synse i vei etter hvilken form dagshumøret deres er i. Intuisjon og magefølelser burde dere holde for dere selv.

Dette er et barn vi diskuterer. Hvor kult hadde det vært hvis det var deres barn som ble strippet for all verdighet etter å ha blitt fratatt barndommen sin. Ikke en eneste filleting skal hun få ha for seg selv. All skal kuttes og skjæres i itilfelle vi finner noe spennende å sladre om. Det er det jeg mener er galt. Hvorfor skal ikke denne stakkars jenta få fred? Har hun ikke sluppet ut av fangenskap?

Nei. For hvis hun så mye som prøver å gå ut så blir hun nedrent av papparazziaer og journalister som krever svar.

Interjuvet hun ga kom rastere en legene og psykologene syns var forsvarlig. Hvorfor? Fordi alle avisene begynte å kalle henne sexslave og andre ufyselige ting. Igjenn hvorfor? Har vi krav på å si alt vi tenker høyt? Har vi krav på å få vite hver minste lille skitne detalj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har ikke sittet i fangenskap i 10 år da.. Hun ble kidnappet når hun var 10 og satt i fangenskap i 8.. Just for the record liksom.. Yeah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns dere skal holde dere for gode til å synse i vei etter hvilken form dagshumøret deres er i. Intuisjon og magefølelser burde dere holde for dere selv.

Det har da ingenting med dagshumøret mitt å gjøre, det har noe med hva JEG tror.

Det er din menig at jeg tar feil , men jeg bertdeg ikke om å holde kjft av den grunn , gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun har ikke sittet i fangenskap i 10 år da.. Hun ble kidnappet når hun var 10 og satt i fangenskap i 8.. Just for the record liksom.. Yeah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke hatt noe annet å gjøre en å høre på radioen sin og lese i aviser og bøker. Hun har sittet i en celle over halvparten av sitt liv. Og dere syns ting skurrer???

Stikk og jobb eller vask huset deres.

Dette var da en krass tilbakemelding? Jeg synes vel ærlig talt ikke at vi behøver å ha en sånn tone i en normal diskusjon.

Jeg har da ikke sagt at jeg sitter på sannheten. Jeg sier bare at jeg syns du burde skjønne når du skal holde kjeft og ikke synse ut i hytt og pine. Vi snakker om en jente som har sittet i fangenskap. En 8 åring som mistet sin trygghet. Hvorfor ønsker du å "slenge dritt" om henne?  Hvorfor er det så viktig for deg?

Med all respekt, jeg synes du blander kortene her. Det er ingen i denne diskusjonen (slik jeg oppfatter det) som ønsker å slenge dritt og skade denne jenta. Jeg tviler vel uansett på at Natascha Kampusch kan norsk og surfer på KG. I mellomtiden diskuterer vi hvordan vi oppfattet henne og uttrykker undring over saken. Jeg synes hun oppførte seg merkelig, men det betyr ikke at jeg mener hun lyver. Men jeg kan vel få lov til å uttrykke min undring? Og nei, det er ikke fordi det er veldig viktig for meg å slenge dritt om henne.

Folk må få lov til å tenke sitt, derimot er det annerledes hvordan mediene behandler henne. De bør vise større taktfølelse. Det er klart ingen skal ha rett til å trakassere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har en tendens til å rasjonalisere situasjoner som er stressende og vonde slik at situasjonene blir lettere å takle. Hun har vært fanget nesten halve livet sitt, og hun er 18 år nå. Det gjør noe med utviklingen hennes og forholdet til kidnapperen, uten tvil. Det er i barndommen man trenger foreldre mest, og i ungdomstiden man utvikler seg både psykisk og fysisk i andre retninger.

Hvorfor hun er så oppegående kan forklares ved at f.eks kidnapperen stod for undervisning av noe slag? Men det blir spekulasjon, og det gidder jeg ikke begynne med i særlig stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva denne jenta har vært igjennom er det grusomt, og umulig for oss vanlige mennesker å forstå. Tror dere ikke det er mye fornektelse og forvirring hos den stakkars jenta, hun er jo blitt hjernevasket i flere år, ung og lett påvirkelig? Jeg håper bare hun blir beskyttet mot seg selv og media i tiden framover, hun kommer til å trenge MYE hjelp for å kunne fungere normalt!

Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jenta virker svært opplyst til å ha hatt kontakt bare med en gal mann i hele sin ungdomstid.......

Kanskje det har sammenheng med at hun har sluppet den fordummende, gå inn i rekken som en i gjengen uten egne meninger, a4 opplevelsen som de aller fleste jenter i hennes alder opplever i tenårene? Hva vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele stridens kjerne er at hun har så langt opptrådt som en sterk og oppegående ung kvinne (ikke jente), og det har passet dårlig med folks oppfatning av et kidnappingsoffer. Jeg vil også gå så langt som å si at folk er misunnelig på oppmerksomheten rundt henne, studiestøtte, jobb, penger nok til å leve livet ut uten økonomiske bekymringer.

Jeg syns også intervjuet kom for tidlig, men hun hadde vel ikke så mye valg heller.

At faren hennes i alle år har trodd at moren hadde drept henne eller hatt noe med forsvinningen hennes å gjøre, behøver ikke å bety mer enn at forholdet mellom de to var svært dårlig på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At faren hennes i alle år har trodd at moren hadde drept henne eller hatt noe med forsvinningen hennes å gjøre, behøver ikke å bety mer enn at forholdet mellom de to var svært dårlig på den tiden.

"Svært dårlig"?? Ærlig talt, det skal vel mer til enn et svært dårlig forhold før man beskylder noen for drap vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var da en usedvanlig latterlig tråd. SELVFØLGELIG binder et menneske seg til den eneste personen det har kontakt med. SELVFØLGELIG retter en person seg etter de forhold man vokser opp med, som normalen.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en usedvanlig latterlig tråd. SELVFØLGELIG binder et menneske seg til den eneste personen det har kontakt med. SELVFØLGELIG retter en person seg etter de forhold man vokser opp med, som normalen.

:klappe::klappe::klappe: Og ikke glem at han hadde truet henne med å drepe henne og den hun evt tok kontakt med hvis hun prøvde seg på noe. Slik hun så det hadde hun bare det ene forsøket på å rømme, det måtte lykkes den ene gangen, ellers risikerte hun å bli innestengt resten av livet. Jeg kan godt forstå at hun ikke rømte på den omdiskuterte skituren. Hun var tøff som rømte da hun gjorde.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I den grad noe "ikke stemte" under intervjuet måtte det være at hun hadde svært modne forklaringer på episoder som må ha vært veldig traumatiske da de oppsto, f.eks. om selve kidnappingsdagen. Jeg synes jo ikke det er rart om hun har brukt uendelig mye tid gjennom disse ensomme årene på å tenke gjennom og bearbeide alt dette mentalt, og at det nå kommer ut med en 18-årings ordlyd.

Jeg synes ellers det var imponerende å høre henne under intervjuet - hvor mange normale 18åringer hadde klart tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantastisk, rett og slett fantastisk - ikke hennes historie, eller hennes fremtreden.. heller ikke at far mistenkte mor for å ha fått henne drept eller drepte henne selv - nei det overrakser meg ikke så mye som at enkelte bare "må" synse og mene noe...

Hvordan kan noen si at de "føler" at "noe ikke stemmer"?? Hva i all verden finnes logikken i det??

La jenta i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om noen av oss ikke-østerrikere kan bidra til den kontoen som er opprettet for henne? Og hvilket kontonr det i så fall er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke vitsen i å spekulere i om det er bløff eller ikke - det har strengt tatt ingen innvirkning på mitt liv. Synes hun fremstår som usedvanlig reflektert og moden til å være 18, men hvis hun har bodd 8 år sammen med en eldre mann har hun vel lagt seg til en måte å være på.

Hvis jeg hadde vært innesperret i 8 år tror jeg jeg ville blitt steingal i hodet, blir rastløs bare av å være hjemme én dag!

Endret av Najs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...