Gå til innhold

Hjelp-motivasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet

hallo=)

ok, jeg har nettopp begynt på et nytt studie etter 2 år med andre viktige saker. men.. problemet mitt er motivasjonen min. klarer ikke å bare sitte meg ned å lese! er tunge og vanskelige fag, og må lese masse. noen ideer til motivasjon her studenter?????

setter veldi pris på svar, på forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg mål, og gi deg selv belønning når du klarer dem?

Fungerte fint for meg.

(Hvis jeg bare leser ferdig disse tre sidene, kan jeg ta meg en sjokoladebit/gå en tur sammen med en venninne o.s.v.)

Finn bolker og belønninger som passer deg. :)

Skrevet

Det jeg gjør er å se på studiene som en jobb. Man må gå på jobb hver dag, sånn er det. Jeg studerer bare på universitetet, tar ikke med meg arbeidet hjem, slik at når jeg er hjemme har jeg helt fri. Så deler jeg pensum opp i passende store bolker, og lager en plan for at den dagen skal jeg lese det, den neste det, osv. Og jeg får -ikke- lov til å gå hjem fra "Jobb" før alt er gjort for dagen.

Altså kort fortalt, strukturerer dagene. Jeg får ikke mer lyst til å gjøre tingene av den grunn, men jeg har iallefall helt klart definert hva jeg skal gjøre, slik at jeg kan belønne meg selv for å ha gjort det jeg skal (og enda meg hvis jeg har gjort -mer- enn det jeg skal), og straffe meg selv hvis jeg ikke har gjort det jeg skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...