Gå til innhold

City_girl


City_girl

Anbefalte innlegg

Ville bare sette inn et dikt jeg har funnet, det var bare så fint:).

.............................................................

"The mountain"

The mountain I see before me with

its cliffs and jagged face

makes me contemplate

and bow my head in grace.

So majestic is its demeanor

So intimidating is its hights

and to climb it all alone

will take all my strength and might.

My feet slip as I ascend

so uncertain are my steps

I look down at the earth below

and my heart fills with regret.

Taking on this task alone

was much more than I could bear

but I`m halfway up the mountain

and there`s no one who can hear.

I reach a place of smoothness

and I rest for just a while

as the sun sets right before me

my face adorns a smile.

Such beauty amidst strife

makes me feel a warmth inside

and I find the strength to push

my feet up the mountainside.

For a while the going`s easy

and then I come upon

a cliff too steep for climbing

and I wonder what went wrong.

I contemplate my position

as I gaze in such despair

thinking that I must give up -

my strength no longer there.

My tears form a waterfall

down the mountainside

as i grasp the jagged edge

clinging onto my own pride.

To ask for help is something

I feel to proud to do

until my footing slips

and I feel my life unglue.

"Dear God", I cry to the heavens,

"I cannot climb this mountainside".

And then I heard a voice

which gave me faith instead of pride.

"you were never alone, my child

as you climbed this mountainside.

I was always here beside you

never leaving your dear side".

"But I don`t deserve your help.

I thought I could do it alone.

I thought I could handle anything -

even this mountain made of stone."

"When will you realize,

that there`s nothing you can do -

that will make me leave your side;

for i`ll always help you trough."

I felt my grip grow firm.

I felt my legs grow strong -

and suddenly I knew

that I was very strong.

I`m not alone on this mountain -

I`m not alone on the sea-

For God`s hand is always there -

Reaching out to me.

As I gazed upon the earth

atop the mountainside -

I felt so very loved -

As God stood by my side.

................................................

dette diktet var bare så fint å gav så mye håp:)!

Endret av City_girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

En tur innom for å si god morgen.... pms er no dritt!!!  :sur:  :sur:  :sur:

Vet ikke om noe som hjelper, så jeg får følge med her om det er noen som kommer med noen gode råd....

Nå: kantina og fylle opp tekoppen min...

Ha en strålende dag!!!!!!!!

:smile:  :klem1:

God morgen og en strålende dag ønskes til deg også, tutt:).

Du får kose deg med tekoppen din:)

Jeg skal ta en dagbokrunde nå - kommer nok ramlende innom din straks:).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Må gå en omvei for å finne dagboken din. Blir medbragt til en annen magisk verden enn denne når jeg trykker på linken din. ;)

Hvordan går det? Føler du at øynene dine er åpna "blitt voksen". Mens vennene dine fortsatt er blinde? Fordi du har opplevd noe de ikke har?

Har bare lyst å få vite mer om hvordan du føler det. Unnskyld hvis jeg virker nyskjerrig på en negativ måte, for det er ikke meningen.

:klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Hvordan går det med deg? :) PMS er noe dritt ja, jeg kjenner til den dårlige samvittigheten som kommer etter episoder hvor jeg har vært litt tverr med sambo. Han sier han forstår, men jeg tror ikke alltid han gjør det. Etter jeg slutta på p-pillene pga av en operasjon har det blitt enda verre, så jeg tror han gleder seg til jeg begynner på igjen :)

Har egentlig ingen råd til deg da, med meg så hjelper en god kopp te, et skikkelig jenteblad, fotbad, ansiktsmaske og lignende.. Da føler jeg meg mye bedre :) Så går jeg ikke i de trangeste toppene og jeansene mine, for da føler jeg meg bare fæl og alt blir galt... Hold ut sier jeg bare :)

Har du noen planer for helgen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Må gå en omvei for å finne dagboken din. Blir medbragt til en annen magisk verden enn denne når jeg trykker på linken din. ;)

Hvordan går det? Føler du at øynene dine er åpna "blitt voksen". Mens vennene dine fortsatt er blinde? Fordi du har opplevd noe de ikke har?

Har bare lyst å få vite mer om hvordan du føler det. Unnskyld hvis jeg virker nyskjerrig på en negativ måte, for det er ikke meningen.

:klem: til deg

nei nei, det må du ikke tenke på :) Det går bra. Tja, hva skal jeg si - det har nok vært en del opplevelser oppgjennom årene som har preget meg på både godt og vondt, noe som muligens kanskje har gjort meg litt mer reflektert

å sånn en de vennene mine..

Vet liksom ikke.. det er så vanskelig å sette ord på det.. skulle bare ønske jeg kunne våkne opp til sånn det var før..

Merker også at jeg har utviklet et enormt behov for å få litt alene tid til bare meg også av å til, å følsen av at jeg blir "kvalt" kommer kastet over meg hvis jeg tar for lite hensyn til det mine behov av og til sier også... :sjenert:

ønsker deg en riktig god helg videre, clementine:)

:klem:

I går var jeg ute på by`n en tur, var greit nok - litt mye alkohol kanskje, så måtte bytte ut det med noe nattmat etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et nydelig dikt!!!!!!  :kose:

Digger fine dikt altså, stikker innom deg senere i helgen.

Planer eller ?

Ha en flott fredag!!!!

:klem:  :klem:

:vinke:

Hei hei, tutt :)

Ja, var ikke det diktet nydelig?

Er så utrolig mange fine dikt:)!

Var ute på by`n en tur i går, så ble en lettere fuktig natt, å i dag har jeg lyst til å bare ta det med ro.. det regner og tordner her, så er en sånn "inne dag".. Lyst til og kose meg med godmat, og en varm kopp med kakao og en bra bok:) Et varmt bad frister egentelig litt det også.. I morgen å jeg prøve å få gått en tur/jogge... Også må je huske på å lete etter passet mitt... er usikker på hvor det er.. :sjokkbla:

Du da, tutt? planer for helgen?

ønsker deg å dine en riktig vidunderlig helg videre :)

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Hvordan går det med deg? :) PMS er noe dritt ja, jeg kjenner til den dårlige samvittigheten som kommer etter episoder hvor jeg har vært litt tverr med sambo. Han sier han forstår, men jeg tror ikke alltid han gjør det. Etter jeg slutta på p-pillene pga av en operasjon har det blitt enda verre, så jeg tror han gleder seg til jeg begynner på igjen :)

Har egentlig ingen råd til deg da, med meg så hjelper en god kopp te, et skikkelig jenteblad, fotbad, ansiktsmaske og lignende.. Da føler jeg meg mye bedre :) Så går jeg ikke i de trangeste toppene og jeansene mine, for da føler jeg meg bare fæl og alt blir galt... Hold ut sier jeg bare :)

Har du noen planer for helgen da? :)

:vinke:

Heisann, Aylana:)

Takk for tilbakemelding ang PMS problematikken.. Høres egentelig ut som det er en knall ide å pleie seg selv litt ekstra i den perioden - litt ekstra velvære skader ikke akkurat da nei:) Skal prøve det ut å se om det lindrer det lille PMS trollet som inntar kroppen min en gang i mnd..

Ang det med klær så er det jo helt forferdelig, magen min eser jo faktisk synelig ut.. det er en ekkel følelse av oppblåsthet og kroppen min suger jo til seg ekstra med vann. :sjenert:

Kanskje jeg burde prøve p - piller igjen - det kommer jo stadig nye og forbedrede produkter m færre bivirkninger. :sjenert:

planene for helgen er slappe av i dag, etter en fuktig natt er tilbakelagt, så er jeg lettere sliten. Har planer om å prøve på å trene og div i morgen;)

Du da, har du lagt noen store planer?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det med ro jeg :) Hadde besøk av ei venninne fra vgs i går, hadde ikke sett henne på et år :) Var kjempekoselig det :) Men opererte forrige fredag, så jeg merker at jeg blir fortere sliten, dessuten vil jeg ikke ha noen skumle bivirkninger og derfor tar jeg det ekstra rolig nå de to første ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det med ro jeg :) Hadde besøk av ei venninne fra vgs i går, hadde ikke sett henne på et år :) Var kjempekoselig det :) Men opererte forrige fredag, så jeg merker at jeg blir fortere sliten, dessuten vil jeg ikke ha noen skumle bivirkninger og derfor tar jeg det ekstra rolig nå de to første ukene :)

:vinke:

Hei hei, alanya:)

Koselig med besøk av venninne som du ikke har sett på en stund da.. er du fornøyd med operasjonen din da?

Driver å vurderer frem å tilbake om jeg skal jeg også..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd :) Er SÅ glad for at jeg gjorde det nå, og ikke ventet lengre.. Ser bra ut etter 7 dager jo :) Arrene er jo litt røde/svarte da, men ellers ser det bra ut :) Jeg er fornøyd selv med slike arr jeg :) hehe :)

Bestemte meg vel i sommer, men hadde vurdert det siden april da. Så det ble egentlig tatt litt på sparket, selv om det var nøye planlagt og. Synes litt synd på de som planlegger i mange år, for å få råd til å gjøre det, og tid og muligheter til å gjøre det.. Er heldig som er student, og nå er vi midt mellom to moduler, så derfor ble det nesten 2 uker fri :) Og da passet det jo utrolig bra :)

Hvis du trenger noen å snakke med å spørre så er jeg jo her jeg :)

Håper du får en fin natt :)

:klem:

Edit: Glemte å lukke fargetag :)

Endret av Aylana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:sjenert:

ja... da var det lenge siden sist jeg var innom.. vært mye i det siste..

Er forrvirra å sliten om dagen, å på toppen av det hele er det en kar som har fått hjertet mitt til å slå litt ekstra.. hjelp, jeg har jo type! :( ulykkelig jente om dagen..

Har dere noen gang møtt noen som får det til å kile i magen, når hendene deres støter borti hverandre, så kan man føle elektrisiteten bare strømme på.. skjønner ingenting!

Prøver å fokusere på noe annet unngå plasser hvor jeg kan støte på han, men det er litt vanskelig. Når vi prater sammen føles det som om vi har kjent hverandre i en hel livstid, enda vi knapt kjenner hverandre..

uff, lett skal det ikke være, det er sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempefornøyd :) Er SÅ glad for at jeg gjorde det nå, og ikke ventet lengre.. Ser bra ut etter 7 dager jo :) Arrene er jo litt røde/svarte da, men ellers ser det bra ut :) Jeg er fornøyd selv med slike arr jeg :) hehe :)

Bestemte meg vel i sommer, men hadde vurdert det siden april da. Så det ble egentlig tatt litt på sparket, selv om det var nøye planlagt og. Synes litt synd på de som planlegger i mange år, for å få råd til å gjøre det, og tid og muligheter til å gjøre det.. Er heldig som er student, og nå er vi midt mellom to moduler, så derfor ble det nesten 2 uker fri :) Og da passet det jo utrolig bra :)

Hvis du trenger noen å snakke med å spørre så er jeg jo her jeg :)

Håper du får en fin natt :)

:klem:

Edit: Glemte å lukke fargetag :)

Takk for innlegg Aylana, beklager at det tok så lang tid før jeg var innpå her å leste det. bare vært mye for tiden.

Vurderer frem å tilbake ang silikon, lei av å aldri kunne fylle en kjlo o.l. Føler meg ufeminin, mens av å til går det greit lissom. Redd jeg kommer til å angre eller at jeg får komplikasjoner liksom..

Men bra du er fornøyd! Det er viktig for selvfølsen:)

:klem:  :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Clementine var her* (forsøk på tagging)

:vinke:

he he, takk for besøk i dagboken mens jeg har vært litt Uaktiv her inne, Clementine:)

Håper du har det bra;)

:klem::klem:

Nå får jeg ta en liten leserunde, så detter nok innom dagbøkene deres på runden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vel, kanskje et kort sammendrag sia sist..

Har jobbet en hel del i det siste, noe jeg trives godt med:)! Håper bare jeg får fullført utdannelsen slik at fagbrevet går i boks:).

Ellers har jo høsten passert og vinteren kommet alt, og tiden for julegave shopping har senket seg.. Syntes det alltid er like vanskelig vært år, da jeg ikke er så veldig kreativ. Syntes det blir koselig med julestemmning;) Like trivlig hvert år det!

Ellers har jeg finni ut at jeg er en liten sukkerholiker, og går gjennom en skikkelig "ut med søtsaker" prosess.. Hehe, det er virkelig ikke enkelt altså.. Når søtsuget kommer over meg kan jeg bli amper om jeg ikke får dette tilfredstillt.

Men jeg skal få et mer normalt godteri forbruk og sunnere kosthold. La oss bare kalle det et nyttårsfortsett som trer i kraft en smule tidlig:)

*ler*

Nå får jeg ta en liten runde å titte litt her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...