Gå til innhold

Nesten gravid.


Trollmor

Anbefalte innlegg

Spenning - skuffelse, spenning - skuffelse. Slik har det vært de siste mnd. Prøver å bli gravid, men det er ikke lett.

Jeg har fra før en sønn som snart er tenåring, så det er på høy tid med nr to.... Og de av våre venner som ikke fikk baby i huset i fjor, de har termin i mars og april. Men med ensamboer som jobber borte er det ikke lett å treffe eggløsning. Øyner et lite håp nå snart... Skal i følge kalenderen ha EL 9. oktober, og da er han faktisk hjemme.

Håper det er flere med meg som føler at tiden med prøving ikke bare er moro. Sex er ikke lenger forbundet med romantikk, kos og erotikk, det er nå kun forplantning og befruktelse.

Har sluttet å røyke, tar tillegg med folat, spiser sundt. Gjør alt riktig, men alikevel. Kanskje vi prøver for mye...? Vel vel, vi gir ikke opp! Dere skal få høre mer om hvordan det tar i veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dagboken vil inneholde mine dypeste tanker å følelser på veien til å bli gravid.

Vi er nå inne i vår femte prøveperiode. Det er litt slitsomt og ganske frustrerende. Venter mens de nærmeste dagene, og er sikker på at den kommer. Den uken jeg kunne hatt mulighet til å bli gravid var samboern på jobb...

Det faktum at han jobber langt borte gjør prøvingen veldig vanskelig. Han er borte to uker og hjemme ei. Og i det siste har det ikke stemt ut så bra.

Men ifølge kalenderen skal jeg ha eggløsning 9. oktober og da er han hjemme. Håper inderlig vi får det til da! Termin 2. juli hadde ikke vært så dumt.. :)

Halvparten av våre omgangsvenner har fått barn i år, og den andre halvparten venter barn i mars og april neste år. Det gir oss bare mer og mer lyst når vi ser de søte små!

Jeg har en sønn fra før som er 12 år. Samboern har ingen. Det er på høy tid med søsken, det burde han egentlig hatt for lenge siden. Han har en bror hos pappan, men der er kontakten dårlig.

Nok om det.

Jeg har vært hos gynekolg, har stumpet røyken og spiser folat. Jeg er klar! Har tom funnet vogna jeg vil ha...

Ang røykeslutt... Anbefaler på det sterkeste Allen Carr´s bok - Endelig ikkerøyker.

Hadde aldri trodd ei bok kunne føre til røykeslutt, men JODA! Prøv selv. :ironi:

Det er vel ikke mer å si i dag, sveiver innom igjen snart. Har mange tanker og følelser som skal få utløp her.

Deilig å kunne dele det med andre.

Setter pris på kommentarer og oppmuntring.

See You. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vannmelon.

Koselig med besøk i boka mi! Noen å dele dette med...

Fikk selvfølgelig mens i dag, men det var jeg egentilg forberedt på. Alikevel håpet jeg jo at den ikke kom.

Det positive er at da går det sakte men sikkert mot neste el.

Håper jeg ikke skal bli her så lenge ja, kanskje vi kan flytte samtidig. Så moro hvis alle kunne flytte opp samtidig...

Stikker innom i boka di og legger igjen et lite spor jeg.

Til neste gang - Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom mensen på besøk igjen. Jeg hadde ventet den, men håpet jo alikevel at den skulle utebli.

Tror egentilg samboern ble veldig skuffet. Får prøve å prate med han etterpå, når husfreden har senket seg for kvelden.

Vi går nå inn i vår 6. pp. Lurer på om det er på tide å ta en prat med legen igjen. Begynner å bli redd det kan være noe galt her.

I 1995 hadde jeg en spontan-abort i 9 uke... hvorfor det? Det har alltid plaget meg litt at jeg ikke vet hvorfor jeg mistet.

Nå er jeg vel egentlig ganske på jordet. Var hos gynekolog, og han sa at alt var bra, og ønsket oss lykke til. Vi har sikkert bare ikke truffet riktig tidspunkt. Jeg får kjøpe en test, så kanskje det er lettere å treffe.

Ønsker meg selv og alle andre prøvere Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spurte om noen forkortelser. Kan hjelpe deg så godt jeg kan, selv om jeg ikke er helt dreven i det selv... IKM betyr ikke kommet mens, eller noe sånt. Med andre ord når du skulle hatt mensen/kan teste. HCG er noe stoff-greier du får i kroppen når du er gravid og som graviditetstestene slår ut på. PP1 og sånn er hvilken prøveperiode du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig moro med dagbok i KG.

Spennende å lese om andres ivrige forsøk på å få barn i magen.

Også så mye moro dere finner på her! :ler:

Nå har jeg innvitert meg selv inn i Dverghøns, og i Liljen`s IKM liste. Selv om jeg fortsatt er litt usikker på hva IKM er...

Mange av dere med dine, mine og våre barn? Tror det kan være vanskelig.

Her blir det min og vår hvis vi får det til. Jeg er fryktelig redd det skal bli vanskelig og at kanskje samboern får problemer med å behandle dem likt.

Fordelen er at min sønn er 12 år, og forstår mye. Og innen babyen blir så stor at han/hun skal være med pappa på ting, er eldstemann antakelig på hybel og videregående.

Det går sikkert bra når vi er ops på det.

Stor klem til dere som er innom her. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går kjempefint jeg med tanke på 12 åringen din :)

Dumme tanta da som skulle komme :frustrert: ja, ja, ny pp, nye muligheter :)

IKM er Ikke forventet mens. Rett og slett den dagen du egentli skal ha mens, men håper den holder sei borte :)

Ha en strååålende kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det slo meg plutselig her at jeg kanskje burde fortelle litt om meg selv.

Jeg kom til verden en vakker oktobermorgen i 1974.

Vi bodde da i Hønefoss, jeg bor ca 8 mil derfra nå.

Ble mor i 1994, til en nydelig gutt.

Var desverre alenemor fra jeg var 7 mnd på vei, pappa`n fant seg ei yngre jente. Det var ikke veldig gøy! Gravid, kun 20 år, og vraket til fordel for ei yngre jente.

Har stort sett vært singel, kun noen flyktige romanser, frem til jeg møtte Trollfar for 3 år siden.

Måten har taktlet min sønn på overbeviste meg om at her kan vi satse alt.

Han var mann nr 2 som ble presentert for min sønn. Jeg har vært fryktelig skeptisk til det.

Etter 10 mnd ble det til at vi flyttet sammen. Har aldri angret på det! Men det må innrømmes at det ikke er bare bare med en ganske stor unge, og en mann som "prøver å bli voksen".

Trollfar har ikke vært i langvarig forhold før, og aldri hatt omgang med yngre barn.

Alt må læres. Men det har gått veldig greit. De setter hverandre veldig høyt.

Pappa`n som stakk dukket opp igjen. Skuffet sin sønn, sviktet sin sønn, og ble borte igjen. Det er vel like greit kanskje. Med tanke på at han bare svikter gutten sin.

Daglig jobber jeg i en produksjons-bedrift.

Gutten og jeg er mye alene siden Trollfar jobber på anlegg. Han er borte 2 uker, hjemme 1.

Trives faktisk godt med det. Høres sikkert rart ut, men Gutten og jeg er så vandt til å være alene. Vi var jo helt alene i 9 hele, lange år.

Også er det jo så kjempe deilig når Trollfar endelig kommer hjem. Da er vi som nyforelskede hver gang.

Det var et kor sammendrag av livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkeli gøy å lese litt mer om deg. :)

Oktober?? Du har bursdag snart du :hoppe: kan jeg spørre når?? (trenger ikke svare altså :) )

Høres ut som du trives med trollfar :) Han virker ut i fra det du skriver som en kjempekar. Tror dere får det veldig godt sammen jeg.

Ha en heildundranes god onsdag.

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Liljen.

Han er en kjempekar! Også er han så snill!

Ganske plagsom akkuratt nå, når han sitter å maser om å få lese dagboka mi. Men det får han ikke lov til altså.

23. har jeg bursdag.

Kanskje jeg får noe fint da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har tanta reist igjen, håper hun blir lenge borte!!!!

Da venter vi bare på el som skal være 8. oktober ca. IKM blir 25 okt og jeg har bursdag 23, så gjett hva jeg ønsker meg i gave. :)

Var hos legen i går pga nakken. Pratet litt om det å prøve. Han anbefalte selvfølgelig og gjøre det så naturlig som mulig. Og det må jeg jo si vi gjør. Har ikke kjøpt tester av noe slag. Prøver bare å leve sunt og ha ekstra mye sex rundt de rette dagene.

Siden jeg snart skal på hotelltur spurte jeg han hvordan alkohol påvirker eggene.

Han svarte at alkohol er jo en form for gift og ikke å anbefale så sett. Men...

Han mente at jeg godt kunne drikke litt før el, men ikke etter. Alkoholen gjør jo at spenningene slipper taket, og da kanskje man blir lettere gravid. Mannen derimot bør kanskje heller nyte alkohol etter el, og helst ikke før.

Som jeg tenkte her en dag... Skal tro hvor mange barn som har blitt unnfanget i alkoholrus... :overrasket:

Merkelig at det skal være så vanskelig å bli gravid nå egentlig. Min elskede sønn er faktisk resultat av ei pille jeg glemte. Tror også jeg var ganske full den kvelden jeg ble gravid. Og ikke nok med det, jeg ble faktisk gravid aller første gangen jeg hadde sex... Og da sønnen var 1 år ble jeg gravid igjen, men denne gangen spontan aborterte jeg. :tristbla:

Tenker stadig på om det har noen sammenheng med at det er vanskligere nå...

Men gynekologen sier alt er som det skal og at jeg har mange egg.

Det går vel heller på at det blir vanskligere til eldre man blir, og til mer man prøver.

Men har man først bestemt seg for å få barn, er det umulig å prøve å glemme at man prøver. (den var dyp) :sjenert:

Vi fortsetter som vanlig. Jeg tror sjebnen har en plan for oss.

Røyking: Føler ikke sug etter nikotin, men jeg savner litt det å røyke.

Skal lese boka en gang til, kanskje det hjelper.

Mosjon: Skal prøve å komme igang i morgen. Det er liksom ikke min sterkeste

side.

Nå er det natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er vanskeligere kan nok komme av at du har blitt litt eldre. Men det klaffer nok snart, skal du se. Og hvis mannen din er en del borte, skal det kanskje litt til for at det klaffer med EL akkurat når han er hjemme? Men må jo skje en gang.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VANNMELON:Gratulerer nok en gang. Har det begynt å gå opp for

deg nå? Artig at du fant frøet så fort. Gleder oss med

deg, men er litt misunnelig.

Neste EL er trollfar hjemme, så da får vi bare håpe...

:klem:

KYLLING: Koselig at du stakk innom i boka min. :velkommen:

Moro med nye "fjes".

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...