Gå til innhold

"Katastrofale følger"?


Mirabella

Anbefalte innlegg

Viser til Robbans bemerkning i sin egen diskusjon under "Samlivsforumet".

Han skriver at det kan få "katastrofale følger" å bli kalt "psykopat"..

Det ser ut som det foreligger stor forståelse for hvilke psykiske følger det vil få for en person å bli "uthengt" på en slik måte..men det ser ut til at denne forståelsen kun gjelder i forhold til begrepet "psykopat".

Nå har jeg blitt uthengt av bl.a Lasse for at jeg bare skriver negative innlegg om bygda, og forholdene her. Til det har jeg å bemerke at jeg vet hvordan det er å bli uthengt, utfryst..kanskje er det til og med noen som ser på meg som "psykopat" her på bygda.

Jeg hadde en jobb her i distriktet for mange år siden. Jeg var riktignok "bare" vikar, men da den nye faste stillingen skulle bli utlyst ble jeg bedt av ALLE(kolleger, sjefen) om å søke. Stiilingsinstruksen for denne nye stillingen var helt lik den jeg hadde. (For å sikre seg meg som det ble sagt)Hadde ikke hørt noe negativt om jeg jobben jeg utførte.

Like ved søknadsfristens utløp blir det endringer på kontoret, og det har kun kommet 'en annen søker. Lokal og som er venninne med andre av de ansatte. Det blir en liten endring i stillingsinstruksen, mens mesteparten ser ut til å være de samme arbeidsoppgavene som før. Den andre får selvsagt jobben. Stillingsvedtaket blir hjemlet med en paragraf som ikke finnes!

Så treffer jeg igjen mine gamle kolleger etter tre å på en lokal restaurant. INGEN av de hilser eller ser til min kant - selv ikke engang når jeg gjør det. De jeg var sammen med tenkte vel sitt...Jeg har også opplevd at gamle kolleger snur kontant ryggen til meg når de ser meg.

Jeg har forsøkt å få en forklaring på dette, men blir bare møtt med en mur av taushet når jeg har spurt.

Siden jeg bor i en forholdsvis liten kommune så er det de samme folka jeg møter overalt..Når mitt barn skal ha hjelp i barnehagen så blir det de samme folka som også skal inn i bildet. Jeg skal ikke påstå at de ikke gjør jobben sin. Men jeg føler ikke mye tillit..

Så jeg vil påstå at jeg meget godt vet hvordan det er å bli "uthengt", utfryst...og JEG takler det!

Jeg lever helt som vanlig, går i butikken her..Det er ikke alle som tør det, selv om de aldri har opplevd noe negativt her.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mirabella!

Jeg skal bare gi deg et konkret spørsmål som du kan tenke litt på.

Vi tenker tanken at en familie går i oppløsning på grunn av familievold, i familien finnes det barn, 3 stk. Faren eller moren deres får psykopat stempel på seg. I bitterhet og sinne så har den ene parten sagt at han/hun er psykopat uten å ha belegg for dette. Hvilke konsekvenser vil dette gi? Hvordan vil disse barna oppleve å høre at faren/moren er en psykopat, eller at de blir mobbet på skolen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella!

Jeg skal bare gi deg et konkret spørsmål som du kan tenke litt på.

Vi tenker tanken at en familie går i oppløsning på grunn av familievold, i familien finnes det barn, 3 stk. Faren eller moren deres får psykopat stempel på seg. I bitterhet og sinne så har den ene parten sagt at han/hun er psykopat uten å ha belegg for dette. Hvilke konsekvenser vil dette gi? Hvordan vil disse barna oppleve å høre at faren/moren er en psykopat, eller at de blir mobbet på skolen for det.

Kanskje dette vil gi den samme virkningen som når barna ser at mora blir utfryst i det lille samfunnet hun lever i ????

Og hun kan ikke engang svare de på HVORFOR enkelte ser slik på henne!

Hva tror du er verst; Robban; Å vite hva man blir beskyldt for eller å ikke vite hvorfor folk er negative til en?

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Mirabella . Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg var deg, men det jeg hadde tenkt var å begynne på nytt et annet sted. Tatt med barna og flyttet. Så dere alle hadde fått det bedre.

Ønsker deg alt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...