Gå til innhold

Tankene mine får du.....

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Helga er over, og vi er godt inne i en ny uke når vi skriver tirsdag ikke sant - da er det jo snart helg igjen :briller:

Helga som var ble tilbrakt i heimen - slappe av så godt det var mulig. Men var om mulig enda mer trøtt på søndag enn jeg var på fredag. Årsak : en katt ! Da jeg kom syklende ( !! ) hjem på fredag etter jobb sto det en katt ved postkassa, en meget kjælen en. Jeg er litt svak for dyr så jeg satt meg ned og koste litt med den. Måtte vente på @-mannen uansett fordi han hadde husnøkkelen. Gikk inn da @-mannen kom, og kunne høre katten på utsiden som mjauet og ville inn..... Men så ga det seg heldigvis rett før @-mannen ble bløthjertet, og jeg også da for den saks skyld :roll: Sovnet på sofaen på kvelden, noe som ikke er helt uvanlig - blir ekstra trøtt når jeg har mensen.... Våknet i tolv-tida og fikk kommet kommet meg inn i dyna etterhvert for så å våkne i 3 -tida igjen av den forbaskede katten som sto på utsiden og mjauet. Og på utsiden bokstavelig talt. Vi har soverom i andre etasjen, har hus med sokkeletasje også hovedetasje på toppen. Her har vi en veranda som går rundt hele huset nesten. Huset ligger kupert til og vi må gå gjennom huset for å komme ut på verandaen - altså ingen trapp eller lignende. Katten har altså hoppet opp på verandaen på det laveste punktet, ca. 1,8 m over bakken - for deretter å gå bort til soveromsvinduet vårt som sto på gløtt - der satt h*n seg og begynte mjaue.... Tålmodig katt ja. Også sånns om det regnte da :o Kvart over sju orket hverken jeg eller @-mannen mer så da sto vi opp :roll: Også begynte det å snø :o :o i mai !!!!!!! Der og da kapitulerte jeg helt......

Lørdagskvelden prøvde den nye Toro Wraps - ikke påvirket av reklame jeg nei.... :hoho: Tok gresk variant....og det var veldig godt.... Men det var jo vanlig type tortilla så.... egentlig ikke noe videre utenom det jeg har laget tidligere av sånn type mat - Godt uansett da...

Lørdag da jeg la meg var jeg litt bedre forberedt - la meg med sov i ro... For det må jo nevnes at katten sirkulerte rundt huset vårt hele lørdag :roll: Og som fryktet - katten hadde stått der hele natten og mjauet.... @-mannen hadde forsøkt å ta katten ned en gang, men så gikk det 10 minutter så sto den der igjen :hoho: Og @-mannen ble litt snurt da han oppdaget på morgenen at jeg hadde hatt sov-i-ro i øra :ler:

Søndag var det litt bedre vær - våknet faktisk til solskinn.... og den helsikes katta da ;) På formiddagen etter frokost gikk vi oss en tur, og tror dere ikke katten fulgte etter... faktisk 500 m ca ned til nærmeste nabo - og etter det har vi ikke sett den. Vet at det ikke er naboens katt - da de har katt, men den ser annerledes ut. Så kanskje den er der nede og terroriserer litt :hoho:

Igår fortsatte jeg min bedre livsstil med mer trening ! Og jogget faktisk på tredemølla før jeg gikk inn i salen for å trene "stram opp" - jeg hater å jogge. Men det var så fantastisk kjedelig å gå.... så da tenkte jeg at jeg kanskje skulle jogge litt, som sagt så gjort :eeeh:

Idag var jeg oppe kvart over seks for å sette brøddeig - skal lage speltbrød fordi @-mannen ikke skal ha hvete i en periode. Og den skal heve i 8 ( ! ) timer..... så da kan jeg bake ut deigen når jeg kommer hjem....

Det var vel det jeg hadde å skrive ned nå.... Ha en fortsatt strålende dag alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Qlio

Jeg synes jeg ser dere med den katta..... *ler* Og @mannen da han oppdager at kona har sov-i-ro i øra, og ikke han! *ler enda mer* Håper for deres del at katta har funnet seg ett nytt hjem og terrorisere, men håper enda mer at den har kommet seg hjem til seg selv!

Så flink du er til å bake da! Har @mannen blitt allergisk eller no?

Ha en flott uke, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er han blitt bitt av Fredon Lindberg-basillen?

Snill kone du da som står opp ekstra tidlig for å ordne til for han!

Isj, må stikke igjen...en liten tass som har våknet.

Snakkes!

Klem fra Zafir

*Kremt* Du må gjerne besøke Den Nye Dagboka mi under Generell Z (Må jo hinte litt slik at dere vet at jeg har begynt på ny dagbok :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Neida, han er ikke bitt av Lindberg-basillen.... Ganske stram i kroppen han så.... Derimot prøver i å droppe hvetemel og melk, pluss at han får laser av homeøpaten for å se om det hjelper noe på de iskalde hendene og føttene hans....

Foreløpig ser det faktisk ut til å hjelpe :wink:

Jeg har jo også kuttet ut vanlig brød som følge av dette, og spiser nå kun knekkebrød - og passer også litt ekstra på hva annet jeg putter i munnen.

Og har faktisk gått ned 2 kg. de siste 14 dagene - gjett om ikke jeg er fornøyd da.... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloi! :D

Har ikke så mye på hjertet jeg egentlig, bare kjeder meg :hoho: ...sitter nemlig å leser til eksamen, og kjenner jeg blir temmelig surrete i hue etter noen timer...så da tenkte jeg å besøke jentene mine litt...får jeg lov til det? :eeeh:

Ser du har vært flink du også ja, 2 kg på 2 uker er kjempebra!! og dessuten svært gunstig...det er ikke anbefalt å gå ned mer enn 1 kilo pr uke, pga da taper en bare mye vann som fort kommer tilbake....og det er jo kjipt.... :sinnatagg:

*ser på klokka* ok har slått ihjel 5 min ivertfall og nå begynner Home and Away...har tillatt meg to goder iløpet av lesedagen og det er å se glamour (ikke mobb, jeg vet det er såpe såpe såpe, men akkurat nå er det så spennende at jeg bare MÅ se :ler: ) og home and away...det er faktisk litt lettere å lese når en tildeler seg selv litt goder innimellom...det gjelder bar å ha litt selvdisiplin og være flink til å lese videre etter at programmet har slutta.... :roll:

Ha det fint vennen, så snakkes vi! Forresten, sett noe mer til katta? :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel : å unne seg goder er lov ! MEN, glamour da :roll: av alle ting :hoho:

Her går ting sin vante gang.... @-mannen har vært borte fra igår til idag, han reiste til Karlskoga i Sverige igår med jobben for å kjøre Formel 3 idag... gjett om det var en som gledet seg da :wink:

Jeg benyttet muligheten igår, var jo alene hjemme. Fikk vasket og ryddet masse - tilogmed badet som er det verste jeg vet.... Men må jo liksom vaske der også...

Idag er jeg invitert med en kollega på motorsykkeltur... han har kjøpt seg Harley - og jeg som er lidenskapelig interessert i motorsykkel...hvertfall å kjøre/sitte på har mast meg til en tur.... :ler: Men det har sett faretruende ut i hele dag.... regnskyer :evil: :evil:

Og vekta fortsetter nedover....enda 0,3 ned... *juhu*

Buksene begynner å bli stoooooore :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du ikke forsvinne helt!!! :o

Hvordan gikk det med MC-turen?

Ble det ødelagt av regnværet? Håper du hadde det fint! Jeg får ikke lov til å være med på MC-turer lenger. Da må jeg i såfall sitte bak-frem!

:hoho:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qlio : MC-turen gikk strålende - dødskult ! Det er noe av det beste jeg kan gjøre - synd det ikke er så ofte.....

Hva gjelder katten så er den fremdeles hos oss. Ringte Dyrebeskyttelsen for en uke siden - og fikk beskjed om å sette annonse i avisa på Dyrebeskyttelsens regning. Som sagt så gjort - men det er ingen som har ringt, Jo..ei dame ringte, men det var for å spørre om katten var langhåret - men det er den jo ikke :roll:

Så foreløpig har vi katt nå - og det ser ut som den stortrives. Må ringe Dyrebeskyttelsen igjen nå, for å få de til å omplassere den - jeg får heller gi et støttebeløp. Har nemlig ikke lyst på katt .... og hvertfall ikke når den driver å drar med seg mus inn på kjøkkenet mitt :sinna:

17.mai opprant med sol og fint vær her som så mange andre plasser i Norge - og jeg satt hjemme og var sur... @-mannen gidder nemlig ikke reise til byen for å se barnetog etc. For meg er det en del av tradisjon, og jeg er enig med argumentet hans om at vi ikke kjenner så mange som går i det toget - hvertfall ikke nær familie. Men det er nå liksom noe med hele stemningen etc...

Så det endte opp med at vi ble hjemme - jeg føyde meg nok en gang. Men krangel - ja det ble det.... og fikk slengt ut av meg mye dritt...

Det går sånn noenlunde bra igjen nå - men han har noen egenskaper som jeg misliker sterkt - noe jeg har gjort i alle år..

Nære på at førstkommende helgs weekendtur ble avbestilt. Vi reiser til Aalborg til fredag. Turen ble bestilt i januar - etter vår forrige runde med spetakkel.... trodde vi var over all denne dritten som ble dratt frem da, men er neimen ikke så sikker allikevel. Jeg fikk hvertfall kjent litt på følelsene inne i meg igjen - og de er ikke bra... :forvirra:

Vi får se hvordan det går i helga ......

Og igår fikk jeg jammen meg rydda på det ekstra soverommet vårt - det jeg skulle ha gjort i lange tider nå. Endelig fikk jeg gjort det.... og det var deilig. Det eneste som gjenstår er at @-mannen hjelper meg med å få alle eskene opp på loftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vennen!

Håper det ordner seg for dere, at det bare var litt gruff som måtte ut. Det er ikke gøy og gå rundt og være usikker på om man har valgt riktig livspartner, eller ikke...... jeg krysser fingre!

Håper dere får omplassert katta uten problemer.

Har selv hatt 2 katter, og de har dratt inn mange rare "skatter" til huset. Halvdaue mus, veldig levende fugler og lopper. *ler* De er jo litt rare også, da!

Men du har vært veldig flink med opprydning, da!*imponert*

Nå håper jeg bare at du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg kan ta`n, jeg kan ta`n!!!!! (om noen år.... :tunge1: )

Har veldig lyst på katt, og har vel egentlig lovt jentungen en katt en gang i fremtida...men først må vi finne oss et annet sted å bo ;)

Orker ikke å springe trappa opp og ned 6 etg. for å følge katta ut/inn, samt kattedoen inne i vår trange lille leilighet.

Håper dere får en løsning på katteproblemet, og andre problemer ;)

Hvordan gikk det, ble det tur til Aalborg?

Syns dere er kjempeflinke som reiser en del og gjør noe sammen.

Slike ting er jeg og Zafirmannen veldig dårlige på....det blir at vi gjør ting hver for oss (en av oss må jo være hjemme med barna...han minste er så liten ennå at vi vil ikke ha han over natta til noen ennå).

Men det blir vel kanskje mer av mot høsten/vinteren :)

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever altså - for de som måtte ha begynt å lure nå.... ser det er lenge mellom hver gang jeg skriver noe som helst.

Zafir : jeg skal holde den av til deg, foreløpig er det ingen som har meldt seg. Det minner meg på at jeg må ringe Dyrebeskyttelsen igjen for å få den omplassert - nå er det blitt en vane å ha den der.... stakkar liten...

Jeg er forhåpentligvis på nett ikveld hjemmefra, etter noen startvansker med den nye maskinen - den er hos "data-legen" idag pga. en vifte som bråker noe sinnsykt. Hører jo som en flymaskin der den står og hopper på gulvet :hoho: Men @-mannen skulle få den fikset på jobb idag, sånn at den var klar ikveld..... Til min store fornøyelse.

Hadde planer om å begynne på en hjemmeside igjen - har hatt planer om det før jeg .... som så mye annet jeg har planer om, men som aldri skjer :eeeh:

Men vi får se nå da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hrmmph* @-mannen hadde med maskinen på jobben, og de fant ut hva som var feil der, fikset det - og sjekket at den kom på nettet derfra.

Så kommer @-mannen hjem med maskinen, og jeg hoppet av glede over å kunne sitte og surfe nettet og KG hjemmefra, uten å føle at sjefen kikker meg over skuldra ..... Men tror du ikke vi fikk en ny feilmelding da.... *blæææh*

Han skulle sjekke idag igjen, med han som gjorde det på onsdag ... så da får vi satse på at idag er den store dagen med nett hjemme igjen. Ikke det, jeg har jo tilgang til nettet via @-mannens bærbare, men det er så tungvint, for da må jeg "spørre om lov" også må han koble seg opp via jobben etc....

Qlio: savner deg også - gleder meg til å logge på MSN igjen og skravle ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig!

Nå er du endelig på nett igjen på kveldstid! Om du ikke får sove er jeg sikkert i den andre enden...... *ler* Håper du får en fin natt, kos og snakke med deg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*juhuuuuu* jeg er på nett - det er fortsatt noe merkelig med den oppkoblingen vår - ikke bestandig det går på første forsøk, da må jeg pent slå av maskin, også på igjen - og da går det som regel på andre forsøk. Merkelig :o

Men, etter at jeg kom online igjen så har det vært stråååååååålende vær her - så tid til å sitte inne har jeg nesten ikke. Bortsett fra en liten time igår hvor jeg sydde gardiner til det ene gjesterommet vårt. Ble kjempefint om jeg så skal få sagt det selv.

Tenkte å ta litt bilder med det nye digitalkamerat og legge ut på et fotoalbum på nettet - så kan jo spesielt interesserte se hvordan jeg bor også ... litt inspirert av Qlio :ler: Serveren bryter vel sammen for den leverandøren av denne tjenesten som jeg velger :hoho:

Nå har jeg ikke tid til å sitte her lenger, ut i finværet. Vi reiser til Stavern idag, til et vennepar som har fått seg campingvogn - orker ikke være hjemme - altfor varmt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en følelse, å kunne logge på akkurat når jeg vil :D , og ikke minst slippe å bekymre meg for om sjefen legger merke til at jeg sniker meg inn her :o Nå er det dog en annen "sjef" som merker det da, men har ikke akkurat vært så mye på siden fredag da vi fikk oppkoblingen til å virke... Været har vært altfor fint til det.

Nå er @-mannen ute av huset, spiller bedriftskamp i fotball for firmaet der han jobber - så da benytter jeg muligheten til å legge inn software for digitalkameraet. I dette øyeblikk legger jeg også opp en brukerkonto for online fotoalbum. Som jeg selvfølgelig kommer til å dele med interesserte - om dere vil eller ikke ;)

Er nemlig ikke redd for spekulasjoner rundt min person :hoho:

Katten, ja den har blitt den - hvertfall foreløpig. Ringte med Dyrebeskyttelsen igjen, og fikk valget jeg ... enten sette den på kattepensjonat hvor den etter all sannsynlighet ville bli stående i flere uker før den hadde fått en human sprøyte, eller jeg kunne gå direkte til dyrlegen med den for å gi den en sprøyte. Kostnadene ved begge tilfeller ble dekket av Dyrebeskyttelsen. Hva har vi gjort ? Kjøpt inn mer kattemat.... så det ser ut som pus blir ...selv om hun hårer noe vannvittig....Driver jo @-mannen amok når det gjelder støvsuging.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det jeg visste, katta blei...... *humrer* :hoho:

Kos og ha dyr rundt seg, da! Jeg blir hvertfall alltid i godt humør!

Deilig og ha deg på nett igjen, selvom jeg ikke får "utnyttet" det på noen dager siden jeg reiser på ferie i morgen. Men på lørdag er jeg tilbake igjen!

Ha en fin kveld, og takk for støttende innlegg i dagboken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er juni ! Sola skinner, det er varmt - fuglene kvitrer, klærne tørker ute på snora i en fei. Eeeelsker sommer og sol :hoppe:

Imorgen skal jeg og @-mannen på Byggmakker for å bestille ny utgangsdør. Den må byttes, i vinter har vi satt på ekstra gummiforing for å unngå at det rimet på dørvrideren på innsiden :roll: Blir sånn når lommeboka er tom. Nå kommer derimot skattepengene, og da kan vi koste på oss litt. Så det blir dobbel inngangsdør, verandadør + 2 nye vinduer (1 på vaskerommet og 1 på gjestetoalettet) Skal bli deilig å få det i orden også.

Dessuten tenkte vi å prøve å svinge golfkøllene for første gang i år imorgen også. Klarer seg vel i første omgang med en runde på driving rangen. Må få litt av følelsen inn igjen :oops: Men håper det er som å lære å sykle, at man ikke glemmer det igjen. Har testet at grepet sitter fortsatt hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh :forvirra: skal vi se her...... ja... hvis jeg gjør sånn her kanskje ? Får jeg til å legge ut en link da til mitt fotoalbum på nett ?

F.eks litt bilder knipset i huset mitt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stolt* Det gikk ! Men ser at bildene fra soverommet mitt ikke er heeeelt bra... støv på linsa :roll: og blitz i speilet ( ikke bra :oops:) Men man er da amatørfotograf ??

Siden forrige innlegg her nå har jeg bakt et sukkerbrød, skal lage kake for mamma'n min. Søstra mi har bursdag idag - 19 år. Tenk at den lille jenta er blitt så stoooor :o

Hvertfall, kaka er knallgod. Bruker et halvt sukkerbrød, lar det ligge i springformen, dekker det godt med vaniljekrem, deretter bringerbær eller jordbær, for så å dekke herligheten med litt bringebær eller jordbærgele, alt etter hvilke bær man har valgt. Frisk og god kake som er en meeeget god erstatning for bløtkake som ingen av oss er noe særlig glad i - hvis jeg ikke regner med pappa da. Han er en skikkelig kakemoms :ler: Heldigvis for han så synes det ikke.

Måtte endre noen skriveleifer her... perfeksjonist på det området :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...