Gå til innhold

Con Gusto


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I går var jeg og min samboer på byens Tilbords-forretning og kikket litt.

Vi fant noen schnasne skåler a là japansk sushi-style som jeg bare MÅTTE HA. De var ikke dyre heller, kun 68 kr for mellomstore skåler som kan brukes til både smørbrød og kaker.

Problemet var at de var utrolig dårlig laget! Som ekstrahjelp en gang i tiden på Porsgrund Porselænsfabrik A/S, har jeg noe erfaring med slikt. Skjøtene på disse var utrolig dårlig skåret og pusset (noe som absolutt ikke er såååå vanskelig å få til hvis man bare er nøye) og overflaten var hakkete og stygg. Da de var hvite, var dette litt mer synlig enn ellers i tillegg. Jeg VET de skal se bedre ut enn som så.

Til selve spørsmålet :

Vet dere om andre forretninger som fører dette merket ?

Samme hvor de er, bare si hva dere vet :D

(vi kommer til å se på div.Tilbordsforretn. i Oslo og, men likevel)

Fordi jeg haaaar sååå lyst på disse! De ser vanvittig flotte ut :)

Her er en link til åssen de ser ut :

http://www.culina.no/images/ConGusto_brosjyre.pdf

Gå på porselen øverst av valgmulighetene og gå til side 4, spesialtallerker ->japantallerker i midten :-)

Takknemlig for all hjelp :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Con Gusto er (så vidt jeg har skjønt, da) et merke/serie som er laget med tanke på det "profesjonelle" markedet. dvs hotell og restaurant.

Derfor er det ikke så mange vanlige butikker som fører dette.

Selv har jeg både middagstallerkner og disse japantallerknene som du synes er så fine :-) . Mine er ikke stygge i kanten, så det må jo være noe feil eller 2.sortering de som du har sett.

GG Glassmagasin i Torggt. i Oslo fører Con Gusto. Mine er riktignok ikke kjøpt der (men i Stavanger), men de hadde et ganske godt utvalg sist jeg var innom. Dette er forøvrig en helt genial forretning for kjøkken- og matinteresserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja sant de er fine?? :D

Jeg har jobbet i tilbordsbutikk så jeg vet at du får de der UANSETT hvilken butikk du går til. De har det på bestilling uansett. Det er ikke vanskelig å få tak i. Tar bare et par dager å betille faktisk. OG hvis det sånn at du er kresen, og ikke liker det som er i butikken så er det bare god servise fra de i butikken å tilfredstille dine ønsker og da bestille nytt tilbare deg som du kan velge ut av. Det er bare åsnakke med de. Hvis de ikke vil hjelpe deg, så er det ikke vits i å bruke den butikken, da har de bare dårlig servise...

Så bare spør og rav så går det greit!

JEg har selv bestilt og sagt at jeg ikke ville ha noen av tallerkene fordi de var stygge. Det har gått helt greit! Og det var ikke i butikken der jeg jobbet...

Lykke til!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lula og Magnhild :D

Supert at dere svarte meg :)

Ja, det må ha vært en slags annensortering tror jeg. Merkelig i grunn at de BARE hadde feilprodukter i den serien :-?

Men jeg skal se i Oslo på lørdag,- og stikke innom butikken du anbefalte Lula. Gleder meg allerede : - )

Ha en hyggelig dag

:D

Klem, Diva :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...