Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Var på kino med ungene og såg Pusur2. Ungene lurte fælt på hva Pusur "dusjet" oppi? Jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne hva dette er og hva det blir brukt til. Fikk straks spørsmålet om hva som var vitsen med det - en må jo tørke seg etterpå uansett! Lurer på om det egentlig er noen som har dette på badet lenger? Synes det var litt rart at ungene ikke engang har sett det før. Bruker dere det?
nessi Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Hadde det før. Brukte det til å vaske labbene til bikkjene da det var møkkete ute
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Hadde det før. Brukte det til å vaske labbene til bikkjene da det var møkkete ute ←
lillesky Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Bidét er ikke så vanlig i Norge lenger, husker familien til ei venninne av meg hadde det på 80-tallet. I Spania er det fortsatt veldig vanlig (dessverre-de tar bare plass!).
Susannah Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Jeg gleder meg hver gang over bidet på hotel - synes det er en fin-fin oppfinnelse!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Skjønner ikke helt hvordan man bruker det... Skal man dusje seg istedenfor å tørke seg med papir? Og så tørke seg med papir?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Skjønner ikke helt hvordan man bruker det... Skal man dusje seg istedenfor å tørke seg med papir? Og så tørke seg med papir? ← ....jeg har heller aldri forstått det der helt? Noen med er faring som kan forklare oss litt nærmere? Hva er egentlig hele vitsen?
Malama Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 I mitt hittil 27 år lange liv har jeg bare sett det EN gang, så det er kanskje ikke så rart om ungene dine ikke har sett det... Jeg har heller ikke egentlig helt skjønt peonget, for jeg er enig med ungene dine, man må uansett tørke seg etterpå
iingvild Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Mamma og pappa har det på det ene badet. Var sikkert fordi det var "inn" da de bygde huset på slutten av 70 tallet. Den blir nok ikke brukt så mye nå, men brukte den av og til før, da til vasking av bein. Katten syntes det var flott å drikke vann fra den.
Arkana Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Nei, det har vi ikke, ser ikke helt poenget. Jeg tror jeg bare har sett det hos noen én gang, og det er hos besteforeldrene mine. De er franske, så det er vel kanskje derfor, er visst mer vanlig der.
lillesky Skrevet 18. september 2006 #11 Skrevet 18. september 2006 Jeg har forstått det sånn at man tørker seg OG bruker bidé. Mulig folk ikke dusjet så ofte før, men tok intimhygienen der?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. september 2006 #12 Skrevet 18. september 2006 Foreldrene mine har det. Jeg har aldri brukt det, skjønner ikke poenget med det.
Daria Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 En venninne hadde det da vi var små, jeg var umiddelbart overbevist om at det var til å vaske føttene i... Har sett det en del på hotellrom sørover i Europa og har ikke skiftet mening -de er geniale til fotvask og -bad...
Nita Skrevet 18. september 2006 #14 Skrevet 18. september 2006 Så vidt jeg har forstått er de til intimhygiene og fotvask, er veldig mye greiere enn å vaske seg ved vasken.....vann som renner nedover bena osv. Det er dog ikke så vanlig her i Norge, som lenger sør i Europa. I Norge dusjer vi heller hver morgen....for vi trenger jo ikke å spare strøm
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Skulle gjerne hatt bidet, eller enda bedre -en dusjslange ved siden av doen. Syns det er veldig praktisk å kunne spyle rent når jeg har tisset og har mensen.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #16 Skrevet 18. september 2006 Jeg har overnattet på hotell som har hatt dette. Aldri i verden om jeg hadde puttet føttene i noe som folk tisser i..brrr.
Daria Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 Jeg har overnattet på hotell som har hatt dette. Aldri i verden om jeg hadde puttet føttene i noe som folk tisser i..brrr. ← Det er ikke til å tisse i -det er til å vaske seg i etterpå...
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #18 Skrevet 18. september 2006 Det er ikke til å tisse i -det er til å vaske seg i etterpå... ← Ja, vet det. Men folk vasker av seg tiss og menstruasjonsblod. En virkelig horribel oppfinnelse spør du meg.
Spoven Skrevet 18. september 2006 #19 Skrevet 18. september 2006 Jeg har aldri sett det annet enn på tv og i blader...
Angelheart Skrevet 18. september 2006 #20 Skrevet 18. september 2006 Dette var vel en slik moteting på slutten av 70-tallet. Har sett det noen ganger i hus av litt størrelse fra den tiden (eller hos folk som mener de er litt finere enn alle andre.... ) Har heller aldri sett poenget med bidèt og tror ikke det er på vei inn igjen heller...... Ser iallefall aldri annonse for noe slikt i reklamen som kommer fra Bademiljø!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå