Ibenholt Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Jeg har mistet mensen. Det vil si at dette er andre måneden jeg ikke har fått den. Jeg har ikke spist for lite, men kanskje stresset en del. Har tatt to graviditetstester (en selv, og en hos legen), siden jeg ikke går på p-piller eller noe. I tilfelle jeg har mistet den, hvor lenge tror dere det tar før den kommer tilbake? Hva kan jeg gjøre for å få den tilbake? Jeg er veldig bekymra. Jeg kan vel ikke være gravid når testen hos legen viste noe annet?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 jeg mista mensen i et halvt år. plutselig borte og plutselig tilbake. tror det var fordi jeg gikk ned 5 kg. var ikke mager eller noe, 64 kg og 172 høy, men kroppen var vel ikke vant til det. men så en dag kom den tilbake. synes det var helt greit at den var borte jeg! men jeg visste at jeg ikke var gravid da. var kanskje litt ekstra stressa i tillegg, når jeg tenker meg om...
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Heh... Søstra til ei venninne tok test hos legen, og den var negativ. Plutselig en dag skulle hun føde... 1
Trampe Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Det er jo alltids noen som har tatt graviditetstester og allikevel vært gravide... Tror nok jeg ville vært obs på en eventuell graviditet om jeg var deg. Jeg har også opplevd noen måneder uten mens, tror det var på grunn av stress. Jeg hadde ikke hatt sex da, så det kunne ikke vært graviditet... Bare ikke stress så alt for mye over at den er borte, er du ikke gravid eller veldig undervektig kommer den vel tilbake...?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 går på piller og har ikke hatt mensen de to siste gangene. har ikke gått ned i vekt men tviler på om jeg er gravid heller, magen ser jo like "flat" ut... håper jeg får den neste gang da, er så ekkelt å leve i uvisshet, plutselig er man 4 mnd gravid og får ikke tatt abort og får et uønsket barn...
Gjest Yzma Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Har ikke hatt mensen siden midten av juli jeg, er helt sikker på at jeg ikke er gravid. Men vil egentlig ha den tilbake, ikke at jeg savner den altså, men er liksom rart at den er borte sånn... 1
Trampe Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Det er mye smartere å faktisk ta en graviditetstest eller gå til lege i stedet for å sitte og vente på mensen. Tror du du er gravid, og ikke vil ha barnet, er det ditt ansvar å finne ut om en evt graviditet før abortgrensa er nådd. En ting er om du er totalt uvitende om en evt graviditet, men i dette tilfellet er det direkte uansvarlig å sitte og vente og "håpe på at den kommer neste gang fordi du ikke vil ha barnet" Mange får ikke mage før sjette - syvende måned. Er det magen du venter på kan du vente lenge...
Trampe Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Og mitt svar var altså ikke til trådstarter, men til gjesten to hakk over her.
Shoegal Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Til dere som går i perioder uten mens: Dere bør oppsøke lege når/dersom dette skjer. Selvsagt kan det skyldes stress, men det kan også skyldes andre ting. Kroppen har uansett ikke godt av å gå uten mensturasjonssyklus, bla. pga risiko for benskjørhet og (her er jeg ikke helt sikker, men mener å ha hørt at det også kan føre til) ufrivillig barnløshet. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Jeg er vel to uker på overtid nå, og er 100% ikke gravid. (har ikke vrt i nærheten av et hannkjønn på en stund og tror ikke på den hellige ånd som mulig befrukter). Men jeg liker ikke at mensen ikke kommer. For nå har jeg vært oppblåst og premenstruell i to ekstra uker Jeg får skikkelige vannansamlinger i kroppen og går opp noen kilo i tillegg til at jeg blir skikkelig godtesjuk og irritabel. Og blir enda mer irritert over at den f... mensen ikke kommer (sånn, nå fikk jeg ut litt, og dere fikk se hvor frustrert jeg blir over akkurat dette )
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Og må legge til at i forhold til spm om graviditet bør man oppsøke lege så raskt som mulig så man eventuelt kan gjøre noe med et uønsket svangerskap. Men i mitt tillfelle kommer jeg ikke til å oppsøke lege bare fordi syklusen min en gang i mellom ikke er helt stabil. Tror legen har annet å drive med enn å kikke på menskalenderne til alle kvinner her i landet, og i mitt tilfellet tviler jeg på at legen vil finne ut hvorfor mensen ikke kommer.
Gjest Malina Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Man skal oppsøke lege hvis man ikke har hatt mensen på 6 mnd.
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 Hei! Jeg hadde ei venninde som heller ikke fikk mensen, samt mye magesmerter og slike ting, hun var hos tre forskjellige leger som ikke fant grunnen, (de utelukket graviditet/kjønnsykdommer) og grunnen var at hun hadde to cyster på eggstokkene som hun måtte operere bort! (Hvorpå legen sa til henne "pga cystene er det ingen eggløsning så du kan slutte på p-piller til du er operert" noe hun da gjorde, og den dagen hun skulle opereres så kom legen inn når hun lå klar for narkose "Beklager, vi kan ikke operere du er gravid" Denne graviditeten var ikke planlagt, men barnet er nå snart på vei ) Ikke for å skremme dette her, men det er som regel en grunn til at kroppen vår reagerer eller ikke "oppfører seg som den skal" Så jeg hadde anbefalt lege om det ikke er noen endringer snart! xx
Ibenholt Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 24. oktober 2006 Vel, når har det vel går mer eller mindre to-tre mnd uten. Jeg husker ikke sist jeg hadde, men det var vel tidlig i august en gang tror jeg. Gikk litt ned i vekt og trente mye en periode, men nå har jeg ikke tid til å trene like mye og spiser mer enn jeg gjorde da. Synes det er litt rart at den ikke har kommet tilbake ennå, spesielt siden jeg ikke går på noe slags prevensjonsmiddel. Men jeg regner med alt er i skjønneste orden. Dersom jeg ikke får den igjen snart oppsøker jeg lege. Tusen takk for alle svarene! Har nå forresten tatt den tredje graviditetstesten, så det er utelukket.
Gjest Anette Skrevet 30. juni 2011 #15 Skrevet 30. juni 2011 Jeg å har gått nå siden mai uten å de noe til den røde løper. Ja det har vært mye stress rundt meg, og jeg stresser ikke rent lite selv. Jeg har som sagt ikke gått på pilla siden mai. Jeg har tatt utallige hjemme tester og vært hos legen. De veit Ikke hva som feiler meg. Så hva skjer med meg? Jeg har mye vondt i hue og sliter med at jeg er mye trøtt og sliten. Er det noen som har et godt svar på dette. Alle testene mine var negative, til å med den hos legen. Så skal det sies at jeg heller ikke er den mest smaleste mennesket her i verden, har dette noe med saken å gjøre? Merker at dette bekymrer meg mye...
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Skrevet 30. juni 2011 Har du sjekket hormonene dine? cyster på eggstokkene? Stoffskiftet? Både for lav og for høy vekt kan påvirke syklusen, så størrelsen/vekta har en del å si for hormonbalansen i kroppen. Jeg ville ha bedt legen om å sjekke andre ting enn graviditet, og aller helst fått henvisning til gynekolog som kan ta innvendig ultralyd. Men jeg har hørt at leger sier at man ikke trenger søke lege før mensen har vært borte i 6 mnd (såfremt man ikke er gravid eller har andre plager som smerter), så mulig du kan ta det med ro ei stund til (noe som kanskje i seg selv gir deg mensen tilbake)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #17 Skrevet 30. juni 2011 Har du mistet mensen? Hvor hadde du den sist da? Kanskje den er på samme sted du hadde den sist? Har du sjekket nøye etter? 1
Gjest christine Skrevet 30. november 2012 #18 Skrevet 30. november 2012 Jeg har ikke hatt mensen siden slutten av mai. Og nå er det snart desember! jeg vet ikke om jeg spiser for lite, dropper alltid frokosten pågrunn av at jeg alltid har dårlig tid om morgningen. Spiser til sammen 3 måltider om dagen. Av og til hender det at jeg bare spiser 2. Kan dette ha en påvirking? bør jeg søke lege? Jeg er veldig bekymret!!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #19 Skrevet 30. november 2012 Jeg gikk uten mensen fra jeg var ca. 18 til jeg ble nesten 21. plutselig dukket den bare opp igjen. Det var på grunn av ufarlige cyster og legen sa da at det var vanlig blant unge jenter. Jeg var jomfru til jeg ble 22 så de brukte ultralyd for å finne cystene. Ingen operasjon, men jeg kunne fått p-piller som ville regulere mensen. Det sa jeg selvfølgelig nei til. I ditt tilfelle ville jeg dobbeltsjekket graviditet fort! Har det gått to mnd kan du jo nærme deg 12 uker. Selv om det mest sannsynlige er at den uteblir fordi du er stresset pga dette ;-) Anonym poster: fd1e18c49d7e720da426283a95e5c379
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #20 Skrevet 30. november 2012 Hmm, har ikke hatt mensen på snart 5 år jeg... Aldri savnet den og føler meg frisk og fin, så tenker at alt er greit jeg da. Er 33 år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå