Gå til innhold

Å

Tresoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flink?  :ler: Var riktignok mange punkter, men det var jo bare sånn spise&slumre på sofaen-punkter  :sjenert:  :ler: Roligere dager ja, det hadde vært noe. Akkurat nå føler jeg meg grunnsliten. Enda det nettopp var sommerferie  :tristbla: Tror jeg skal bestille time hos lege og sjekke at jeg ikke mangler noen vitaminer eller mineraler.

:vinke:

Ja du hadde jo vært å trent og rydda, det var vesentlig mer enn jeg fikk gjort i går så da var du flink sammenlignet med meg i allefall. ;)

En tur til legen å sjekk blodprosent etc. er sikkert smart, men det er jo begrenset hvor mye en person kan makte å gjøre over lengre-tid ikke minst hvis det ikke er noe som tillsier at arbeidsmengden kommer til å avta på sikt. Jeg synes du hadde et par gode idéer om endringer som jeg tror kan gjøre verden morsommere og som kan lette litt på trykket for deg. Jeg vil bare at du skal ha det bra jeg. :kose: :kys_2:

Kom på; Hun som nettopp har fått besøk ringte i går kveld. Snakket så varmt om besøket ;)

Ja jeg fikk en melding fra henne om at hun gjerne vil ha mer besøk. Kanskje vi kan at henne med på en kjøpesenter skravletur om en stund. Det bir jo som regel mer prat og kafé på oss enn handling, men det hørtes jo ut som om hun gjerne ville gå i butikker kanskje vi kan lære noe. Jeg er så dårlig på å kjøpe meg klær. Min kjære maser heletiden om at jeg må kjøpe meg flere klær, men som regel kommer jeg tomhendt hjem og han sjønner ikke hvordan det kan være så vanskelig å finne seg noe nytt. Noen ganger blir han med og nesten uansett hva jeg prøver så synes han det er fint og at jeg bør kjøpe det, men han gir konsruktiv kritikk også dvs som regel vil jeg ha større klær enn det han synes at jeg skal ha. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke henne jeg mente. Jeg mente hun som dere var og besøkte for ikke så lenge siden ;):ler:

Kjøpe klær ja :sur: når jeg er ute for å finne noe blir jeg helt blind. Min hjemme korreksjon er også veldig vaaag. Men jeg har lært meg å tolke "å den var fin" og "åh, den var fiin!" er to ulike ting det! :ler:

Hadde jeg gode idèer til hvordan unngå stress? Måtte i såfall være på andres vegne det da. Lett å være klok i teorien :sjenert::ler:

I kveld har jeg vært super-flink, har ryddet i mange hauger med papirer og arkivert: Privat, jobb, regninger privat, regninger jobb, Papir-innsamling, papir-makulering. Også havnet en god del i den udefinerbare bunken: "Skal ikke kastes, men skal arkiveres og sorteres bedre når jeg igjen får ånden over meg". En del havnet også i bunken: "Må sees nøyere på og gjøres noe med - snart".

Jaja. Har du mye på tapetet neste uke? Da har jeg nemlig tid til å tusle rundt og drikke kaffe og spise på Bambus med deg :klem:

Men nå: :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke henne jeg mente. Jeg mente hun som dere var og besøkte for ikke så lenge siden ;)  :ler:

Kjøpe klær ja  :sur: når jeg er ute for å finne noe blir jeg helt blind. Min hjemme korreksjon er også veldig vaaag. Men jeg har lært meg å tolke "å den var fin" og "åh, den var fiin!" er to ulike ting det!  :ler:

Hadde jeg gode idèer til hvordan unngå stress? Måtte i såfall være på andres vegne det da. Lett å være klok i teorien  :sjenert:  :ler:

I kveld har jeg vært super-flink, har ryddet i mange hauger med papirer og arkivert: Privat, jobb, regninger privat, regninger jobb, Papir-innsamling, papir-makulering. Også havnet en god del i den udefinerbare bunken: "Skal ikke kastes, men skal arkiveres og sorteres bedre når jeg igjen får ånden over meg". En del havnet også i bunken: "Må sees nøyere på og gjøres noe med - snart".

Jaja. Har du mye på tapetet neste uke? Da har jeg nemlig tid til å tusle rundt og drikke kaffe og spise på Bambus med deg  :klem:

Men nå:  :sove:

Åh, ja hun ja. Jeg har forresten glemt å forteller deg noe. Vi hadde jo avtalt at vi skulle bo på vandrerhjemmet, men da vi kom fortalte hun at hun hadde funnet ut at det var litt kjedelig for oss. Istede hadde hun booket oss inn på et slags SPA liknende sted. Det var et gammelt herskapshus som var omgjort til "SPA" og der skulle vi bo på et rom som jeg tror de kalte himmelberget eller noe som liknet. Hun skulle være med oss ut og vise oss hvor det var og selv om hun hadde store smerter så skulle hun opp og se på rommet vårt. Og rommet var et syn verdt. Det var en kjempe stor himmelseng med masse ferskenfarget sateng overalt og en del blonder etc. og en krone (sånn til å ha på hodet) i vinduskarmen, men det vi ikke la merke til da hun var med oss var at når man slukket lyset og satte på nattbordslampene så ble det tent en masse små lys som lå oppå "taket" til himmelsengen. Dersom det hadde vært blått og ikke ferskenfarget så ville dette nok sett ut som en stjernehimmel. Utenfor i hagen var det fullt av mennesker som drakk champagne i en stor badestamp store deler av natten. Det hele var i grunnen ganske surialistisk, men en morsom opplevelse. :)

Hun maste en del om at det var på tide at vi lagde noen barn så pappa tror at dette var hennes bidrag. ;)

Neste uke kan jeg sikkert finne på noe med deg en dag. :hoppe::hoppe: :hoppe: :hoppe: Jeg har sånn maraton måned hvert å i september, men neste uke er det jo oktober så da går det nok bra. Og så skal jeg oppfriske hukomelsen din for dine gode idéer ommhandlet deg selv. ;)

Nå må jeg legge meg jeg også. Sov godt!!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det hørtes jo både litt herlig og litt sureal ut ja... ferskenfarget stjernehimmel.... :ler:

Hun tenkte vel det var mer inspirerende å lage barn der enn i køyesengene på vandrehjemmet ja :ler: Men det var jo veldig snilt og omtenksomt da. Og litt herskapelig om jeg må be :ler:

Gleder meg veldig til å få en oppfriskning av mine egne gode råd! Jeg sitter forøvrig på jobb enda. Vil IKKE dra før jeg har kommet et godt stykke ned i den store bunken min. Kvelden er uansett ødelagt så nå kan jeg sitte her til det er på tide å dra hjem for å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det hørtes jo både litt herlig og litt sureal ut ja... ferskenfarget stjernehimmel....  :ler:

Hun tenkte vel det var mer inspirerende å lage barn der enn i køyesengene på vandrehjemmet ja  :ler:  Men det var jo veldig snilt og omtenksomt da. Og litt herskapelig om jeg må be  :ler:

Gleder meg veldig til å få en oppfriskning av mine egne gode råd! Jeg sitter forøvrig på jobb enda. Vil IKKE dra før jeg har kommet et godt stykke ned i den store bunken min. Kvelden er uansett ødelagt så nå kan jeg sitte her til det er på tide å dra hjem for å legge seg.

:fy_fy: Du må passe på deg selv! Jeg vil ikke at du skal slite deg ut, må si at jeg er litt bekymret for deg. :klem:

Jeg håper vi får til den bambus turen til uka.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... Det som er dumt er at jeg hele tiden tenker: "bare et lite krafttak til nå, så skal jeg ta det litt mer med ro". Men det fungerer ikke helt sånn. Likevel: Jeg har blitt MYE flinkere til å sette grenser, si fra meg oppgaver, delegere etc. Det er vel en læringsprosess tenker jeg. Nå har jeg lagt meg på 1 langdag i uken, også prøver jeg å dra litt tidlig en gang i blant når jeg har mulighet. Lykkes ikke 100% med dette, men er på vei :sjenert:

Men så vidt jeg vet er ikke du stort bedre :erter: kanskje vi skulle jobbe litt sammen om å bli flinkere på dette?

Men nok om det. Bambus ja :sikle: Vi har jo egentlig mye vi skulle gjort vi. Bambus, dvd-kveld (en kveld du er alene hjemme?), hyggekveld alle sammen (kino, teater eller lignende?), flere kvelder som den vi hadde sist med kinamat og NN, etc. Også har jo jeg store planer om å arangere en felles opplevelsestur for oss og noen flere, vet ikke helt om du fikk det med deg da jeg luftet ideen for andre, tror du var litt opptatt med å se noen dypt inn i øynene osv akkurat da ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Det som er dumt er at jeg hele tiden tenker: "bare et lite krafttak til nå, så skal jeg ta det litt mer med ro". Men det fungerer ikke helt sånn. Likevel: Jeg har blitt MYE flinkere til å sette grenser, si fra meg oppgaver, delegere etc. Det er vel en læringsprosess tenker jeg. Nå har jeg lagt meg på 1 langdag i uken, også prøver jeg å dra litt tidlig en gang i blant når jeg har mulighet. Lykkes ikke 100% med dette, men er på vei  :sjenert: 

Men så vidt jeg vet er ikke du stort bedre :erter: kanskje vi skulle jobbe litt sammen om å bli flinkere på dette?

Men nok om det. Bambus ja  :sikle: Vi har jo egentlig mye vi skulle gjort vi. Bambus, dvd-kveld (en kveld du er alene hjemme?), hyggekveld alle sammen (kino, teater eller lignende?), flere kvelder som den vi hadde sist med kinamat og NN, etc. Også har jo jeg store planer om å arangere en felles opplevelsestur for oss og noen flere, vet ikke helt om du fikk det med deg da jeg luftet ideen for andre, tror du var litt opptatt med å se noen dypt inn i øynene osv akkurat da  ;)  :ler:

Jeg kjenner meg veldig godt igjen, men jeg har blitt flinkere. I september i fjor jobbet jeg over hundre timer overtid. I år ser det ut til å bli i underkant av femti timer overtid i september selv om dette også har vært en hektisk måned, men jeg vet ikke hvordan jeg skal regne reiser sånn som denne uka reiste jeg etter arbeidstid en dag og kom hjem sent neste kveld. Ikke at det spiller så stor rolle for jeg skriver bare opp hvor me jeg jobber for å ha en oversikt selv slik at jeg skal kunne gå tidlig i blant uten å føle dårlig samvittighet av den grunn, men det viser seg at når jeg går tidlig så har jeg som regel jobbet en full dag allerede.

Jeg synes at vi kan prøve å påvirke hverandre i positiv rettning. :klem:

Over til Bamus eller noe annet jeg er alene hjemme både mandag og tirsdag :)

Opplevelsestur?? :hoppe::hoppe: :hoppe: :hoppe: Jeg vil jeg vil. Hva er det egenlig jeg sier jeg vil være med på, men det høres spennende ut. Fortell! Hva har du tenkt?

Jeg, opptatt med å se noen dypt inn i øynene hm :sjenert: Kan det stemme? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: aldri har vel noen sett noen dypere i øynene enn akkurat da ;)

Skal fortelle deg om planen min når vi treffes. Men kort fortalt dreier det seg om at jeg syns det er på høy tid at du, jeg og noen andre personer (vi blir kanskje rundt 15 personer!) bør foreta en utflukt sammen. Så har jeg tilfeldigvis et perfekt utfluktsmål, med veldig bra underholdning (både lærerikt og ganske morsomt), litt shoppingmuligheter og muligheter for god mat og drikke. I retning der du har slekt, men ikke fult så langt og en liten avstikker innover i landet fra "elva" (host, kremt). Hm, skal jeg hinte mer? opplevelsesstedet begynner på L (navnet på stedet det ligger på og) og er et gammelt sted som før har hatt en industri-funksjon men som i dag er for turister. De jeg luftet det for syntes det var en kjempeidè, noen var til og med interessert i å reise gaaaanske så langt for å kunne være med. Egentlig er det jo samværet som er det viktigste, men innholdet i det jeg har planlagt er utrolig bra (syns jeg) så jeg gleder meg og håper vi får det til!

100 overtidstimer i september i fjor? Du er enda mer håpløs enn meg. Du slår meg langt ned i støvlene. Huff!

Kan mandag være en fin ettermiddag tro? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: aldri har vel noen sett noen dypere i øynene enn akkurat da  ;)

:overrasket: Jeg eh hm. Litt ganske så forelska kanskje. :sjenert:

Skal fortelle deg om planen min når vi treffes. Men kort fortalt dreier det seg om at jeg syns det er på høy tid at du, jeg og noen andre personer (vi blir kanskje rundt 15 personer!) bør foreta en utflukt sammen. Så har jeg tilfeldigvis et perfekt utfluktsmål, med veldig bra underholdning (både lærerikt og ganske morsomt), litt shoppingmuligheter og muligheter for god mat og drikke. I retning der du har slekt, men ikke fult så langt og en liten avstikker innover i landet fra "elva" (host, kremt). Hm, skal jeg hinte mer? opplevelsesstedet begynner på L (navnet på stedet det ligger på og) og er et gammelt sted som før har hatt en industri-funksjon men som i dag er for turister. De jeg luftet det for syntes det var en kjempeidè, noen var til og med interessert i å reise gaaaanske så langt for å kunne være med. Egentlig er det jo samværet som er det viktigste, men innholdet i det jeg har planlagt er utrolig bra (syns jeg) så jeg gleder  meg og håper vi får det til!

Nå fikk jeg en sang i hodet "Mykje lys og mykje varme" kanskje jeg har fått med meg noe alikevel. Jeg vil jeg vil høre mer. :hoppe::hoppe:

100 overtidstimer i september i fjor? Du er enda mer håpløs enn meg. Du slår meg langt ned i støvlene. Huff!

Tror ikke det nei. Husk jeg har bare en jobb, sist jeg telte opp hadde du tre, men det er mulig at du bare regner en av dem. Jeg tror ikke at jeg jobber noe mer enn deg nei jeg er bare klager mye mer over hvor mye jeg jobber. Selv om jeg gjør det fordi jeg synes jeg har en morsom og spennende jobb, fordi jeg ikke er flink til å sette grenser, fordi jeg liker å få ros for jobben min og fordi jeg er arvelig belasta. ;)

Kan mandag være en fin ettermiddag tro?  :klem:

Mandag kan være en veldig fin dag. :enig: :enig_anim:

Nå er det endelig helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Jeg eh hm. Litt ganske så forelska kanskje.  :sjenert:

Ja, det så ganske sånn ut! :ler:

Nå fikk jeg en sang i hodet "Mykje lys og mykje varme" kanskje jeg har fått med meg noe alikevel. Jeg vil jeg vil høre mer.  :hoppe:  :hoppe:

Der er du inne på noe, god idè eller hva? Vi kan jo planlegge litt på Bambus, jeg vil gjerne ha med en medsammensvoren på dette prosjektet!

Nå er det endelig helg!!!

Jaaa, hurra! Fryktelig godt med helg akkurat nå! Da satser vi på å sees på mandag! Hente deg på jobb?

:brunette: :reise::vinke: :smilejente: :reise::sikle::klem1::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversatt: jeg kjører og henter deg på jobb, vi spiser deilig mat, også klemmer vi og sier hadet til slutt! :ler:

Det høres ut som en strålende plan, da ses vi i morgen. :hoppe:

Endret av Trésor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går dro vi å besøkte noen som har det utrolig tungt og vanskelig for tiden, men de ble så veldig veldig glade for at vi kom på besøk.

Når jeg møter mennesker som har det så veldig vanskelig og som har gått igjennom mer vondt og flere sorger enn de fleste av oss opplever i løpet av et helt liv får jeg helt dårlig samvittighet over hvor bra jeg har det. Jeg merker att jeg får en tendens til å dra ned og mitt eget liv slik at det ikke skal høres så bra ut. Dette er jo helt idiotisk for de ønsker jo bare å høre at jeg har det bra for de er jo glade i meg og ønsker meg alt godt akurat som jeg ønsker dem alt godt.

Det føles fortvilene å ikke kunne gjøre noe for dem, annet enn å vise at jeg er glade i dem og la dem vite at jeg er her om det skulle være noe jeg kan hjelpe dem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker att jeg får en tendens til å dra ned og mitt eget liv slik at det ikke skal høres så bra ut.

Du, det der er så typisk deg. Du er nok den mest omtenksomme personen jeg kjenner. :klem1: Og når man er sånn som deg ovenfor alle rundt seg, unner alle deg alt godt. :enkel mattematikk: ;)

Men hvem er det som er så lei seg? Er det noen jeg kjenner? Kanskje ta det når vi treffes snart? (når du kidnapper meg :ler::klem: ).

Har også inngått en avtale delvis på dine vegne. En repetisjon av lørdagen for ikke så lenge siden. Ikke satt noe dato, annet enn: SNART!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men hvem er det som er så lei seg? Er det noen jeg kjenner? Kanskje ta det når vi treffes snart? (når du kidnapper meg  :ler:  :klem: ).

Du møtte dem alle fire en dag i mai... Snart (dvs iløpet av tre dager eller tre år) er de bare tre igjen. :tristbla:

Det sliter veldig på dem alle og de har jo ikke akkurat hatt det enkelt tidligere heller... De prøver å ta vare på alle gode stunder og så håper de jo intenst på at det skal bli bedring, men det ser veldig mørkt ut nå. :tristbla: Likevel takler de det utrolig bra og viser en omsorg for hverandre som er rørende.

De fikk en DVD av meg som de satte stor pris på...

Har også inngått en avtale delvis på dine vegne. En repetisjon av lørdagen for ikke så lenge siden. Ikke satt noe dato, annet enn: SNART!

Bare inngå avtaler på mine vegne du. Snart er en dato jeg helt sikkert kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Dere har vært der dere ja. Uff, noen skal igjennom alt :tristbla: Tenker de ble glad for den fine filmen ja.

Gleder meg til snart!

(jeg driver altså å ommøblerer i stua. Og da kom jeg til å tenke på deg: Husker du hva du sa om meg og ommøblering? :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver altså å ommøblerer i stua. Og da kom jeg til å tenke på deg: Husker du hva du sa om meg og ommøblering?  :ler:

Hva sa jeg om deg og ommøblering?

Jeg vil også ommøblere stua og så vil jeg ha hjørnesofa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa jeg om deg og ommøblering?

Jeg vil også ommøblere stua og så vil jeg ha hjørnesofa.  :ler:

Du sa: Det er alltid så morsomt/spennende å komme hjem til deg, Kosemose, for hver gang jeg kommer har du ommøbler. Eller noe lignende. Har faktisk ikke ommøblert siden jeg flyttet hit, så det var på tide. Men det er altså ikke litt ommøblering det er snakk om, men ganske drastisk (syns jeg da, er litt vanedyr på mine gamle dager...).

Og nå trenger jeg faktisk også en hjørnesofa! Samt en hel del annet. IKEA? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...