Gå til innhold

Å


Tresoria

Anbefalte innlegg

Hodet mitt er så fullt av rare tanker og snodige idéer kankje jeg kan rydde opp litt ved å skrive ned noe av det her.

Jeg var nylig i en begravelse og det var så inmari hyggelig. Jeg har aldri opplevd noe liknende. Det var jo trist også, men det var godt å være sammen og de nærmeste etterlatte var utrolig flinke til å vise hvor mye h*n hadde betyd for dem samtidig som de viste sine egne gode, men svært forskjellige egenskaper. Jeg vet så utrolig mye mer nå om h*n som døde enn jeg visste på forhånd og det synes jeg er veldig trist for jeg liker h*n enda bedre nå og skulle så gjerne visst alt jeg nå gjør tidligere.

Egentlig så burde man holde sammenkomster som man gjør i forbindelse med begravelser før (gjerne lenge før) noen dør. På den måten kunne alle som kjente vedkommende bare dukke opp helt uten invitasjon til hyggelig sammvær med hovedfokus på en bestemt person og så kunne man få vite om alle disse fantastiske sidene og minnene folk har om denne ene personen. Det gjør noe med en og få oppleve en person sett med andres øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :klem:

Fine tanker. Enig med deg, det er jo vanlig at ulike folk med ulik relasjon forteller om den avdøde fra SITT ståsted, og mange som har kjent personen i en annen setting kan nok få aha-opplevelser og en følelse av å lære enda mer om personen. Bare så synd at personen da er død. (men det er jo faktisk noe lignende som foregår f.eks i bryllup. Der og ristes ulike personer fra ulike epoker sammen. ).

Kanskje vi skulle være flinkere til å lage store sammenkomster for å feire oss selv og de vi er glade i?

(du, har tenkt på noe. Kanskje vi to skulle lage oss en felles slurve-slarve-dagbok sammen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  :klem:

Fine tanker. Enig med deg, det er jo vanlig at ulike folk med ulik relasjon forteller om den avdøde fra SITT ståsted, og mange som har kjent personen i en annen setting kan nok få aha-opplevelser og en følelse av å lære enda mer om personen. Bare så synd at personen da er død. (men det er jo faktisk noe lignende som foregår f.eks i bryllup. Der og ristes ulike personer fra ulike epoker sammen. ).

Kanskje vi skulle være flinkere til å lage store sammenkomster for å feire oss selv og de vi er glade i?

(du, har tenkt på noe. Kanskje vi to skulle lage oss en felles slurve-slarve-dagbok sammen?)

:vinke::vinke::vinke::vinke:

Hei, så hyggelig med besøk. :klem:

En egen slurve-slarve-dagbok hørest ut som en god idé.

Jeg tror forresten du har rett i det med å lage sammenkomster, men så lenge det er noen som blir invitert og andre som ikke blir det så mister man en god del av perspektivet og blandingen av generasjoner som man får ved begravlser.

Jeg så en film en gang hvor en av personene fikk beskjed om at han skulle dø og så arangerte han en slags begravelse jeg tror at de kalte det "a weak" og så kom alle han noengang hadde hatt et forhold til og så ble det mimret og fortalt morsomme historier om han med hovedpersonen tilstede, men så døde han jo etterpå så de som var der fikk jo ikke noe varig dypere forhold til mannen.

Det ville blitt inmari vanskelig å starte en ny tradisjon om dette tror jeg. Hva skulle man ha gjort? Satt inn en annonse i avisen og skrevet: i anledning Oles 5438 dag her på jorden inviteres alle som mått ønske det til et minnesamvær neste torsdag kl 1500. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg hører om Telthusbakken får jeg assosiasjoner om en bakke full av gammeldagse telt.

For ikke å snakke om de morsomme assosiasjonene jeg får av Breiskalleveien beboerne i den veien ser festlige ut i mitt hode.

Jeg har tendensen til å mikse bokstaver i hodet mitt og det kan i enkelte tilfeller gi meg en morsommere hverdag. Mens alle andre drar til Skøyen-stasjon så drar jeg alltid til Skøyeren-stasjon og det er definnitivt et mye morsommere sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trèsor; du er gal på den gjennomført gode, herlige og flotte måten! :ler::kose:

(og apropos dette med å blande bokstaver, var det ikke en eller annen festlig historie om dette fra en togtur en gang for lenge siden?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trèsor; du er gal på den gjennomført gode, herlige og flotte måten!  :ler:  :kose:

(og apropos dette med å blande bokstaver, var det ikke en eller annen festlig historie om dette fra en togtur en gang for lenge siden?) ;)

Gal og gal litt rar kanskje. ;)

Jo, det stemmer at det var noe med en tog tur hvor det også skjedde en liten miks oppe i hodet mitt.

Jeg var 16 år og skulle ta toget fra Hamar til Oslo det var en varm dag og jeg var iført et kort skjørt og en sommelig topp. Idet jeg gikk ombord i toget fikk jeg et blad av en venninne. Jeg gikk inn i kupéen som viste seg å være full av grønne menn(soldater) jeg finner meg et ledig sete og dumper ned ved siden av en grønn mann jeg åpner bladet på en vilkårlig side i det den grønne mannen spør om noe og så begynner vi å prate. Jeg spurte om hvordan det var å være i militæret og om det var noen jenter der. "Ja, det er tre stykker, men den ene sier jo at hun er nymfoman", svarte den grønne mannen. Det er her det skjer en liten glipp oppe i mitt hode for dette var i min mest intese rødstrømpeperiode og jeg blandet begrepene nyfeminist og nymfoman (det er ikke så greit med disse fremedordene vet du) så jeg svarer så kjekt og greit: "Det er da jeg også, men jeg ville da ikke gått inn i millitæret av den grunn".

Den grønne mannen blir veldig veldig stille. Jeg titter ut av vinduet og tenker over hva var det akkurat som skjedde. Så slår det meg ÅH NEI HVA HAR JEG SAGT!! Jeg snur meg mot mannen for å forklare da sitter han og stirrer stift ned i fanget mitt. Jeg tenker kanskje har skjørtet mitt sklidd opp jeg ser ned og der ligger ukebladet oppslått på en vilkårlig side og mot meg lyser overskriften "Kunsten å sjekke gutter". Jeg klapper bladet fort sammen og stirrer sstift ut av vinduet til den grønne mannen går av på Eidsvold. Det var ikke noe poeng å forsøke å forklare klærne mine, bladet og det jeg hadde sagt det ble for mye å bortforklare jeg pusta lettet ut når han gikk av, men jeg har ledd mye av den historien etterpå. :ler::ler::ler:

Endret av Trésor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forøvrig ikke du er så rar, ikke mer enn meg i allefall, men søt og snill og god - det er du definitivt!  :)

Takk, du er søt, snill og god, og så tenker jeg ofte at jeg synes at du er en veldig god mor. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag ser ut til å bli en ordtlig sløv dag. Vi skulle egentlig ut å fly kl 9:30, men har blitt sittende og vente på at været skulle bli bedre. Ventetiden har gått med til surfing, gjennomgang av økonomien og tv-titting. Nå har vi konkludert med at det ikke blir bra nok vær i dag, likevel sitter jeg bare her å surfer.

Her er ting jeg burde gjort:

1. Spise

2. Trene

3. Vaske klær

4. Ordne i leiligheten.

5. Jobbe

Hva er det sansynlig aat jeg kommer til å gjøre iløpet av den neste timen:

1. Surfe

2. Se TV

3. Forhåpentligvis spise

Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Det ble ikke noe flytur i dag nei? Så synd, håper det blir bedre sjangser snart da!

Jeg kjenner meg igjen i listen din. Bortsett fra at jeg faktisk har vært å trent i dag tidlig. (for meg funker det bedre hvis jeg gjør det om morgenen. Også trener jeg sammen med noen slik at vi forplikter oss. Da skal det ganske mye mer til for å droppe det).

Utenom det har jeg:

1. ryddet bittelitt,

2. lagd/spist god lunsj,

3. PC, (litt fagstoff, masse dill)

4. spilt TP,

5. slumret på sofaen.

Alt mens jeg har tenkt at jeg må komme igang med noe av alt det jeg har hengende over meg. Er rett og slett kjempesliten/slapp og tiltaksløs for tiden :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det ble ikke noe flytur i dag nei? Så synd, håper det blir bedre sjangser snart da!

Jeg kjenner meg igjen i listen din. Bortsett fra at jeg faktisk har vært å trent i dag tidlig. (for meg funker det bedre hvis jeg gjør det om morgenen. Også trener jeg sammen med noen slik at vi forplikter oss. Da skal det ganske mye mer til for å droppe det).

Utenom det har jeg:

1. ryddet bittelitt,

2. lagd/spist god lunsj,

3. PC, (litt fagstoff, masse dill)

4. spilt TP,

5. slumret på sofaen.

Alt mens jeg har tenkt at jeg må komme igang med noe av alt det jeg har hengende over meg. Er rett og slett kjempesliten/slapp og tiltaksløs for tiden  :forvirret:

Hei Kosemose :klem:

Så flink du har vært, det ser ut til at du har gjort vesentlig mer enn meg i dag. Jeg håper at du går roligere dager i møte snart uten riktig så mange oppgaver som du har nå. Noen ganger når jeg her veldig mye å gjøre så blir alt så overveldene at jeg ikke får startet med noe.

Jeg håper du får en fin og morsom uke!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink? :ler: Var riktignok mange punkter, men det var jo bare sånn spise&slumre på sofaen-punkter :sjenert::ler: Roligere dager ja, det hadde vært noe. Akkurat nå føler jeg meg grunnsliten. Enda det nettopp var sommerferie :tristbla: Tror jeg skal bestille time hos lege og sjekke at jeg ikke mangler noen vitaminer eller mineraler.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...