Gå til innhold

Imorgen begynner jeg på South Beach

Gjest Sara P.

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en jente på 22 år, veier 60 kg, og er ca 169 cm høy.

Vil gå ned ca 5-6 kg på bestemte steder(mage, lår og armer, gjerne ansikt),

studerer fulltid, jobber deltid og har KJEMPELITE tid til trening!

Når jeg er på universitetet blir det gjerne drittmat: baguetter med masse potetsalat, iste(masse sukker), osv osv...spiser ikke godteri egentlig så er vel ikke derfor jeg føler meg "tykk".

Hvordan skal jeg legge opp denne "kuren"? Vil få mest mulig ut av den?Forslag til hva jeg kan spise på skolen og jobb?

Er veldig takknemlig for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er en jente på 22 år, veier 60 kg, og er ca 169 cm høy.

Vil gå ned ca 5-6 kg på bestemte steder(mage, lår og armer, gjerne ansikt),

studerer fulltid, jobber deltid og har KJEMPELITE tid til trening!

Når jeg er på universitetet blir det gjerne drittmat: baguetter med masse potetsalat, iste(masse sukker), osv osv...spiser ikke godteri egentlig så er vel ikke derfor jeg føler meg "tykk".

Hvordan skal jeg legge opp denne "kuren"? Vil få mest mulig ut av den?Forslag til hva jeg kan spise på skolen og jobb?

Er veldig takknemlig for alt.

Hei Sara! Så flott at du ønsker begynne på denne dietten, da...så lenge du mener du trenger det iallefall :klappe: husk at motivasjon betyr alt her, den er nemlig nokså tøff de første to ukene...så vil du, ja, så må du ville det virkelig..om du skjønner!

Jeg må bare si at når du skriver du ønsker bli mindre bestemte steder, så er ikke det mulig. Punktslanking finnes ikke...du må nok gå ned jevnt over det hele, men kan være heldig med at du mister fett her eller der først. Selv mister jeg på magen først, ansikt og så lår...til slutt litt på pupper...

På skole og jobb kan du spise salat i fase en. Lag en god en, slik at du virkelig har lyst på den. Evt kan du lage eggerøre eller omelett med salat eller skinke ved siden...

Forøvrig anbefaler jeg deg å bla gjennom South beach tråden i dette forumet. Den har jeg startet, og som du ser har haugevis av folk slengt seg på og gitt lure tips og svar...les litt der,så blir du inspirert...og løp og kjøp boka om du ikke har den ;)

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og lykke til :)

Når det gjelder hvilken mat du bør spise så er det egentlig ikke så vanskelig. Ta alltid med deg matpakke. Babybelost er godt som mellommåltid, og holder seg lenge i romtemperatur. Ellers skinkeruller. Lag omelett, stek en kyllingfilet, lag taco, mulighetene er mange.

På UiO (vet ikke hvilket universitet du går på) er det mer enn nok salat du kan lage deg. Har ikke sjekket ut om det er noen andre alternativer i kantinene der, da jeg stort sett har med matpakke. Alt blir en vane.

Det er veldig greit å ta med middagsrester om du vet at du får det travelt dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og lykke til :)

Når det gjelder hvilken mat du bør spise så er det egentlig ikke så vanskelig. Ta alltid med deg matpakke. Babybelost er godt som mellommåltid, og holder seg lenge i romtemperatur. Ellers skinkeruller. Lag omelett, stek en kyllingfilet, lag taco, mulighetene er mange.

På UiO (vet ikke hvilket universitet du går på) er det mer enn nok salat du kan lage deg. Har ikke sjekket ut om det er noen andre alternativer i kantinene der, da jeg stort sett har med matpakke. Alt blir en vane.

Det er veldig greit å ta med middagsrester om du vet at du får det travelt dagen etter.

hva er babubelost, eksfrue? Er det noe jeg har gått glipp av i alle disse ukene....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de små ostene som er pakken inn i rød innpakning + rød voksaktige greier. Kjøpes i pakker på rundt 8-10 i et lite nett :)

Jupp :) Og to av de er greit om du må ha noe smått i mens du f.eks. kjører eller er på t-banen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sara_*

Heisann,

Yes!! Gleder meg skikkelig!

Tusentakk for tips, dere er virkelig søte..er veldig motivert..men føler det kommer til å vanskelig på når det gjelder "skolemat". Studerer jus, og i kantinen på Nova er det ikke mye sunt..joda de har varmmat på kvelden..men skal prøve å være skikkelig sunn.

Men er det sånn at jeg skal holde meg unna alt av brødvarer osv??

Skal prøve å sette meg skikkelig inn i dette, men har så pokkerslite tid nå for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nurken_*
Heisann,

Yes!! Gleder meg skikkelig!

Tusentakk for tips, dere er virkelig søte..er veldig motivert..men føler det kommer til å vanskelig på når det gjelder "skolemat". Studerer jus, og i  kantinen på Nova er det ikke mye sunt..joda de har varmmat på kvelden..men skal prøve å være skikkelig sunn.

Men er det sånn at jeg skal holde meg unna alt av brødvarer osv??

Skal prøve å sette meg skikkelig inn i dette, men har så pokkerslite tid nå for tiden..

Du må holde deg unna alt som heter brød, pasta, ris - samt godterier, sukker, frukt, hvitt mel etc etc...i to uker. Etter det går livet litt lettere igjen ;)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men knekkebrød kan jeg spise???med makrell feks??

og går det ann å drikke funlight saft ??er visst ikke mye sukker i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nurken_*
men knekkebrød kan jeg spise???med makrell feks??

og går det ann å drikke funlight saft ??er visst ikke mye sukker i det?

Ikke knekkebrød de første to ukene. KUN rent kjøtt, salater, lettyoughurt, bønner, etc etc....hardt, men sant. Dessverre. Fun light er super, du kan også drikke pepsi max o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WWWHAT..jeg som hadde planlagt knekkebrød og funlight imorgen ! :sur:  :grine: hva kan en som HATER salat spise? :ironi:  :sur: (takk nurken!!)

Omelett, egg&bacon, ost&skinke, kokt egg, mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

Slenger meg på her jeg. Har tenkt litt på å prøve dette jeg også. Men det største problemet mitt er å faktisk starte... Er verdensmester i å utsette...

Finnes det noen gode nettsider hvor jeg kan lese meg til det samme som står i bøkene?

For om jeg må kjøpe boka er jo det bare enda en unnsyldning som utsetter hele prosjektet...

Har lyst til å starte i morgen jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tenker du på "ost og skinke" salat..? for hva ellers spiser man ost og skinke med?

Jeg ruller en skive ost og en skive skinke sammen og spiser som mellommåltid, evnt ved siden av omelett eller kokt egg til frokost.

Det er egentlig kjempegodt :)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

trodde ost var usunt?hva med kremost? trodde knekkebrød var lovlig :grine:

det du må unngå de to første ukene er:

all brødmat

det meste av melkeprodukter (det er derfor det anbefales at man tar kalsiumtilskudd)

frukt

potet

ris

pasta

---

du kan altså spise kjøtt, fisk, grønnsaker og egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...